کد خبر: ۴۴۰۵۴۱
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵

پایان هفته مرگبار جاده‌ها

در تصادف‌های مرگبار که روز‌های پنجشنبه و جمعه در جاده‌های کشور رخ داد بیش از 20 نفر کشته و ده‌ها نفر از مسافران نیز مصدوم شدند.
آفتاب‌‌نیوز : در تصادف‌های مرگبار که روز‌های پنجشنبه و جمعه در جاده‌های کشور رخ داد بیش از 20 نفر کشته و ده‌ها نفر از مسافران نیز مصدوم شدند.خونبارترین حادثه رانندگی پنجشنبه شب در جاده سبزوار- شاهرود اتفاق افتاد که طی آن یک اتوبوس مسافربری با 43 سرنشین پس از برخورد با کامیون واژگون شد. در این حادثه 12 نفر جان باخته و 19 نفر نیز بشدت زخمی شدند که به بیمارستان‌ها انتقال یافتند.به‌گزارش پلیس راه، این اتوبوس مسافرانی را از مشهد به اصفهان می‌برد که هنگام شب در جاده سبزوار- شاهرود به پشت سر یک کامیون در همان مسیر نزدیک شد.
 
به گزارش روزنامه ایران، کامیون که پیشاپیش اتوبوس در حرکت بود به طور ناگهانی از مسیرش منحرف شد و اتوبوس بشدت به پشت کامیون کوبید. در اثر شدت برخورد، اتوبوس یکباره واژگون شد و مسافرانش در اتاقک درهم کوبیده محبوس شدند.پس از این حادثه مرگبار، عده‌ای از مسافران با پیکرهایی مجروح و خونین توانستند خود را از میان صندلی‌های شکسته بیرون بکشند ولی بقیه مسافران چه زنده و چه مرده در میان آهن‌پاره‌های اتوبوس گرفتار شده و صدای ناله و فریاد زخمی‌ها از درون اتاقک واژگون شده آن به گوش می‌رسید.هفت نفر از مسافران داخل اتوبوس کشته شده بودند و پنج نفر نیز پس از انتقال به بیمارستان جان سپردند که تعداد کشته‌ها به 12 نفر رسید. بر اساس این گزارش 18 نفر از سرنشینان اتوبوس هم که مجروح شده‌ بودند در بیمارستان بستری هستند.

تصادف دو پراید
 
در حادثه خونبار دیگری که پنجشنبه شب در جاده «ایذه» رخ داد، دو خودروی پراید با هم شاخ به‌شاخ شدند که در این حادثه نیز 3 نفر جان باختند. رئیس‌پلیس راه خوزستان درباره این حادثه مرگبار گفت: براساس بررسی‌های به‌عمل آمده توسط مأموران پنجشنبه شب یک خانواده ایذه‌ای که خبر پرت شدن پسرشان را از کوه دریافت‌کرده بودند بلافاصله با عجله سوار خودروی پراید شدند و به سمت محل حادثه رفتند. این خانواده پنج نفری چون عجله داشتند و راننده نیز با سرعت رانندگی می‌کرد با انحراف به چپ به علت سرعت بالا کنترل خودرو را از دست داد و با یک خودروی پراید که از روبه‌رو می‌آمد برخورد کرد.
متأسفانه در این سانحه رانندگی دو نفر از اعضای این خانواده در دم کشته شدند و یک نفر دیگر هم در بیمارستان جان سپرد.
خودروی پراید روبه‌رویی هم دو سرنشین داشت که در این سانحه آسیب اندکی دیدند و به‌طور سرپایی درمان شدند.

مرگ مهاجران قاچاق
 
در حادثه‌ای دیگر، قاچاقچیان انسان که گروه‌هایی از مهاجران غیر قانونی را حمل می‌کردند، در جاده‌های اردستان و کرمان چندین نفر را به کام مرگ فرستادند.
در نخستین حادثه یک پژو که حامل 19 نفر از اتباع افغان بود در مسیر «راین» به «کرمان» واژگون شد. در این تصادف 3 نفر از مهاجران کشته و 15 نفر دیگر مجروح شدند. یک نفر هم جان سالم به‌در برد.
 
قاچاقچیان انسان نیمه‌های پنجشنبه شب، مهاجران غیر قانونی را پس از ورود به داخل کشور از مرز سوار یک خودروی پژو کرده بودند تا طبق قرار آنها را به نقطه‌ای از کرمان برسانند. اما سحرگاه جمعه خودروی آنان براثر سرعت زیاد واژگون شد.گروه دیگری از قاچاقچیان انسان 10 مهاجر غیرقانونی را سوار یک پژو کرده بودند که این خودرو نیز سحرگاه روز جمعه در جاده اردستان به مهاباد واژگون شد. در این حادثه یک نفر از مهاجران افغان جان سپرد و 8 نفر دیگر مجروح شدند.
 
باند‌های قاچاق انسان هنگام انتقال مهاجران غیر قانونی به‌خاطر به‌دست آوردن سود بیشتر به‌طور معمول بیش از 10 مهاجر را سوار خودروی سواری می‌کنند و شبانه با سرعت زیادی در جاده‌ها به‌راه می‌افتند تا گرفتار مأموران پلیس نشوند. اما در دام حوادث رانندگی هولناک افتاده و عده زیادی از مهاجران را به قربانگاه می‌برند. به گفته یکی از شهروندان کرمانی متأسفانه این جابه‌جایی پر حادثه مهاجران غیرقانونی افغان در جاده‌های کرمان انجام می‌شود و تعجب می‌کنیم که چگونه آنها از تیررس مأموران پلیس و ایست و بازرسی‌ها فرار می‌کنند؟!
 
معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز با اشاره به واژگونی یک دستگاه پژو 405 در کرمان گفت: در این حـــــــــــــــــــادثه 3 مسافر کشته و 14 نفر زخمی شدند.
به گفته شاهین فتحی این حادثه ساعت 52‌:‌5 دقیقه صبح پنجشنبه در محور کرمان- بردسیر به وقوع پیوست. در این حادثه 22 مسافر دچار حادثه شدند که نیروهای امدادی اقدامات لازم را برای نجات آنها انجام دادند. اما متأسفانه در اثر این حادثه 3 نفر هنگام انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده و 14 نفر نیز مصدوم شدند.

حادثه برای گردشگران لهستانی
 
عصر روز پنجشنبه نیز یک اتوبوس مسافربری که 17 سرنشین داشت در مسیر مرودشت به سپیدان در شمال استان فارس واژگون شد. 12 نفر از مسافران این اتوبوس از گردشگران تبعه لهستان و پنج نفر دیگر از هموطنان مان بودند که در این حادثه دو گردشگر لهستانی و یک هموطن مصدوم شدند و به بیمارستان انتقال یافتند.یک خودروی سواری پیکان نیز در 12 کیلومتری مشهد واژگون شد که در این حادثه یک نفر کشته و دو نفر دیگر مصدوم شدند.

برخورد مرگبار با 4 دانش‌آموز
 
سرهنگ یوسف ملک‌زاده فرمانده انتظامی شهرستان شیراز نیز از برخورد یک دستگاه خودروی پراید با 4 دانش‌آموز در شهرک مطهری شیراز خبر داد و گفت: هر 4 دانش‌آموز مصدوم شدند که یکی از آنها در بیمارستان فوت کرد. راننده خودروی پراید متواری شده بود که با تلاش مأموران انتظامی دستگیر شد. وی افزود: عمد یا غیر عمدی بودن تصادف نیز در دست بررسی است.
 
پنج کشته در کرمانشاه
 
 روز جمعه نیز در برخورد یک تریلی با یک دستگاه پراید پنج نفر کشته شدند.
به گفته معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، این حادثه ساعت یازده ونیم صبح جمعه در محور روانسر به کرمانشاه اتفاق افتاد که یک نفر مصدوم شد. همچنین یک مینی‌بوس در جاده خرم‌آباد- اندیمشک ساعت 10 صبح روز جمعه پس از انحراف از مسیر اصلی به داخل یک کانال سقوط کرد که چند نفر مصدوم شدند.

واژگونی خودرو  پسر جوان در رودخانه
 
در حادثه‌ای دیگر، پسر جوانی که سوار بر خودروی پاترول بود، هنگام عبور از رودخانه شاهرود غرق شد. پیکر حسین شاه محمدی- 22 ساله- پس از ساعت‌ها تلاش از آب گرفته شد. در این حادثه که روز پنجشنبه رخ داد خودروی پاترول پسر جوان در رودخانه شاهرود شهرستان لوشان در محدوده پاچنار واژگون شد و عملیات بیرون کشیدن خودرو و پیکر راننده با حضور عوامل امداد هلال احمر طارم سفلی از استان قزوین آغاز شد.
 
به‌دلیل شدت آب رودخانه و مدفون شدن خودرو که به پشت واژگون شده بود عملیات بیرون کشیدن خودرو به کندی انجام گرفت و حضور تیم امداد هوایی هلال‌احمر استان قزوین که خود را به این منطقه رسانده بود نیز راه به جایی نبرد.سرانجام پس از ساعت‌ها تلاش و با حضور امدادگران هلال‌احمر، کارخانه سیمان خزر و پلیس راه، خودرو با جرثقیل‌های کارخانه سیمان خزر بیرون کشیده و پیکر راننده نیز در داخل کابین کشف شد.

راننده جوان ، یک زن و 2 مرد رهگذر را زیر گرفت
 
ساعت هشت شب جمعه راننده یک خودروی پژوی سواری در بزرگراه صیاد شیرازی با سه عابر پیاده برخورد کرد و 2 نفر از این رهگذران را به کشتن داد.
به‌گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران، خودروی سواری پژو 206 که راننده‌اش پسر 23 ساله‌ای بود هنگام عبور از بزرگراه به علت نامعلومی در حوالی خروجی خیابان پلیس از مسیر اصلی خارج شد و بشدت با سه عابر برخورد کرد.
 
در این حادثه مرگبار رانندگی دو عابر پیاده (جمشید، هفتاد و پنج ساله و محمد، بیست و چهار ساله) بر اثر شدت صدمات وارده در دم جان باختند و یک خانم رهگذر به‌نام (شیوا سی و چهار ساله) به سختی مجروح شد که با توجه به وخامت حالش بسرعت به بیمارستان انتقال یافت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین