کد خبر: ۴۴۰۹۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲

امضا قرارداد روس اتم و آژانس برای همکاری در زمینه توسعه زیربنای هسته‌ای کشورها

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و شرکت روس اتم قراردادی برای همکاری در زمینه توسعه زیربنای هسته‌ای کشورها امضا کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نقل از پایگاه خبری ورلد نوکلیر نیوز، ماری آلیس هایوارد معاون مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نیکولای اسپاسکی معاون مدیر روس اتم در امور بین‌الملل در مقر آژانس در وین قرارداد همکاری برای توسعه زیربنای هسته‌ای در کشورهایی که قصد آغاز برنامه هسته‌ای یا توسعه برنامه‌های هسته‌ای شان را دارند، امضا کرده‌اند.

طبق این توافق، روس اتم قرار است در سه سال آینده تا 1.8 میلیون دلار و کمک غیرنقدی تا 1.9 میلیون دلار به آژانس برای اجرای برنامه‌هایش در زمینه توسعه زیربناهای اقتصادی ارائه دهد.

آژانس اعلام کرد که این قرارداد به تقویت و توسعه تلاش‌هایش برای افزایش توان ایجاد قابلیت در کشورهای تازه وارد و کشورهای در حال توسعه در زمینه‌های ایمنی هسته‌ای، مشارکت سرمایه‌گذاران و توسعه جایگاه ملی انرژی هسته‌ای کمک خواهد کرد.

بخش توسعه زیربنای هسته‌ای در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از طریق برنامه همکاری فنی، به کشورهای عضو، پشتیبانی‌هایی را برای آغاز برنامه اهی هسته‌ای جدید با توسعه برنامه‌های کنونی ارائه می دهد. هم‌اکنون 30 کشور، در حال بررسی برنامه‌ریزی یا آغاز چنین برنامه‌هایی هستند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که یک انجمن بین دولتی برای همکاری علمی و فنی در عرصه فن‌آوری هسته‌ای است و سازمانی خود مختار تحت نظارت سازمان ملل است، کشورها را به استفاده از انرژی هسته‌ای برای توسعه نقشه راه، شامل مرحله بررسی و ارزیابی ترغیب می‌کند. آژانس در ادامه این مسیر نیز کشورها را همراهی می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
0
1
قرار داد با روس تداعی کننده نگرانی دیگر
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین