کد خبر: ۴۴۰۹۹۹
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۵

آشنایی با ۵ عارضه خاموش ناشی از استرس

برخی استرس‌ها خوشایند و لذت بخش هستند مانند ازدواج، فرزند آوری و ... و برخی دیگر می‌توانند منجر به روان تنی شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
دراینجا برخی عوارض خاموشی که استرس‌های ویرانگر می‌توانند با خود به همراه بیاورند، بیشتر معرفی شده است:

نوسانات وزن: بنا به اعلام انجمن روان شناسی آمریکا، یک سوم مردم می گویند که استرس بر روی آن‌ها علاوه بر اثرات روحی، اثرات جسمی نیز دارد. استرس باعث انتشار هورمون کورتیزول  می‌شود که خود منجر به کاهش اختلال در توانایی بدن برای پردازش قند خون و سوخت و ساز چربی، پروتئین و کربوهیدرات می‌گردد. همین روند افزایش وزن و یا برعکس، از دست دادن وزن را به همراه دارد. استرس می‌تواند باعث پرخوری عصبی و یا حتی  بیش اشتهایی عصبی شود.

سردرد: اگر از سردردهای ناگهانی و تپش دار رنج می‌برید، ممکن است بیش از حد تحت استرس باشید. استرس باعث آزادسازیمواد شیمیایی می‌شود که می‌تواند منجر به تغییرات  اعصاب و عروق خونی در مغز گردد و سردرد را به ارمغان بیاورد. اگر شما مستعد ابتلا به میگرن باشید، استرس می‌تواند آغازگر آن باشد و یا میگرن را وخیم‌تر کند.

ناراحتی‌های گوارشی: استرس می‌تواند عملکرد دستگاه گوارش را مختل کند و آنهم با افزایش میزان اسید معده و بروز سوزش سر دل. استرس همچنین عاملی برای تخلیه آهسته مواد غذایی از معده است که خود باعث ایجاد نفخ می‌شود و دل درد و اسهال را به  همراه دارد.

سرکوب سیستم ایمنی بدن: استرس با سرکوب سیستم ایمنی بدن، باعث می‌شود شما راحت‌تر بیمار شوید و دیرتر بهبود یابید. در واقع کسانی که تحت استرس مزمن هستند، دو برابر  بیش از سایرین احتمال ابتلا به بیماری‌های ناشی از تضعیف سیستم ایمنی بدن را دارند.

بروز آکنه: هرگاه بدن؛ تحت استرس است با تولید هورمون‌های خاص باعث تولید چربی بیش از حد در سطح پوست و ایجاد اختلال در سیستم لنفاوی و جریان خون می‌شود در نتیجه بیماری‌های پوستی مانند آکنه را عود می‌دهد و حلقه‌های تیره اطراف چشم و پف آلودگی اطراف چشم ایجاد می‌کند.

منبع:افکار

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین