کد خبر: ۴۴۱۱۷۷
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰

تصفيه‌خانه صدرا تير 97 راه‌اندازي مي‌شود

مدير عامل شركت آب و فاضلاب شهرستان شيراز گفت: با توجه به روند پروژه و توانايي پيمانكار و مشاور طرح و با حمايت‌هاي استانداري فارس، اميدوار هستيم كه فاز اول تصفيه‌خانه شرق صدرا، تيرماه سال 97 آماده بهره‌برداري باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
الله‌بخش نظرپور دوشنبه 4 ارديبهشت در حاشيه بازديد استاندار فارس از روند اجراي پروژه تصفيه‌خانه شرق شهر صدرا، گفت: عمليات اجرايي پروژه از ارديبهشت 95 شروع شد اما به‌دليل مشكلات موجود در واگذاري زمين مورد نظر، كار با تاخير 5 يا 6 ماهه آغاز شده است.

وي با تصريح اينكه زمان آغاز عمليات اجرايي پروژه از 21 دي‌ماه سال 95 بوده است، گفت: ما قرار بود 16 هكتار زمين تحويل بگيريم كه فعلا 10 هكتار تحويل داده شده است.

نظرپور با يادآوري اينكه تصفيه‌خانه شرق صدرا در قالب سه مدول با ظرفيت 87 هزار شهروند طراحي شده و احداث مي‌شود، تعداد مشتركان كنوني اين شهر را 26 هزار نفر اعلام كرد و گفت: در فاز اول يك مدول راه‌اندازي شده و فاضلاب توليدي بيش از 22 هزار مشترك را تصفيه خواهد كرد.

او با اشاره به اينكه اعتبار پيش‌بيني شده براي تكميل اين تصفيه‌خانه بالغ بر 53 ميليارد تومان است، گفت: اين هزينه بدون در نظر گرفتن قيمت زمين محاسبه و اعلام شده است.

نظرپور پيشرفت فيزيكي اين پروژه را حدود 11 درصد اعلام و اضافه كرد: تاكنون 5 ميليارد تومان براي تجهيز كارگاه و اتمام طراحي به پيمانكار پرداخت شده و اميدواريم تا پايان ارديبهشت امسال نيز از محل اسناد خزانه 4.7 ميليارد تومان ديگر نيز تامين و پرداخت شود.

مديرعامل آبفا شيراز خاطرنشان كرد: تقريبا 90 درصد از تجهيزات مورد نياز در اين پروژه خارجي است.

نظرپور اعتقاد دارد كه پيمانكار در صورت تامين اعتبارات مورد نياز، توان جبران عقب‌ماندگي 6 ماهه اين پروژه را دارد.

به گزارش ايسنا، مديرعامل آبفا شيراز همچنين از همكاري‌هاي شركت عمران صدرا و اوقاف فارس در خصوص تامين زمين مورد نياز و رفع مشكلات معارضين، قدرداني كرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین