کد خبر: ۴۴۱۳۶۶
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
در نامه‌ای خطاب به شخصیت‌های پارلمانی جهان؛

مروان برغوثی: تسلیم نمی‌شویم

نماینده اسیر پارلمان فلسطین و عضو کمیته مرکزی جنبش فتح که رهبری اعتصاب غذای "آزادی و کرامت" اسرای فلسطینی دربند زندان های صهیونیستی را بر عهده دارد، با ارسال نامه ای به شخصیت های پارلمانی جهان و اعضای مجمع پارلمانی اتحادثه اروپا، به تشریح نبرد اعتصاب غذای اسرای فلسطینی پرداخت که وارد هشتمین روز خود شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
مروان برغوثی این نامه را خطاب به اعضای مجمع پارلمانی اتحادیه اروپا که ۴۷ کشور در آن عضو  هستند و نماینده ۸۰۰ میلیون شهروند کشورهای اروپایی به شمار می‌روند، نوشته است.

این نامه که برغوثی آن را از ترس حبس انفرادی خود و دیگر اسرای اعتصاب غذا کننده توسط اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی و با هدف درخواست حمایت شخصیت‌های پارلمانی اروپایی از اعتصاب غذای اسرای فلسطینی و خواسته‌های بحق و قانونی آنها، نوشته است، از طریق سفارتخانه‌ها، شورای ملی و پارلمان فلسطین در میان پارلمان‌های تمامی کشورهای جهان توزیع خواهد شد.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این رهبر اسیر جنبش فتح در نامه خود آورده است: اگر الان این نامه را می‌خوانید، بدین معناست که اسرائیل به جای پذیرش خواسته‌های اسرا، تصمیم به تداوم سیاست‌های سرکوبگرانه و مجازات‌های دسته جمعی خود و تحریک علیه آنها گرفته است و از سوی دیگر، دریافت این نامه از سوی شما بدین معناست که من و دیگر اسرای اعتصاب غذا کننده فلسطینی به سلول انفرادی منتقل شده‌ایم، اما ما سکوت نخواهیم کرد و تسلیم نخواهیم شد و این کار نمی‌تواند اراده ما را بشکند.

وی تاکید کرده است که اعتصاب غذای اسرای فلسطینی وسیله‌ای شرعی و مسالمت آمیز برای مقابله با نقض حقوق این اسراست که قوانین بین‌المللی آنها را به رسمیت شناخته‌اند و از آنجایی که اسرای فلسطینی مورد ظلم رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند، بر اساس حقوق بین المللی بشردوستانه، حق دارند از خودشان دفاع کنند.

برغوثی خاطرنشان کرده است: ما پس از چندین ماه تلاش برای تحقق خواسته‌های قانونی‌مان در زمینه بازداشت دسته جمعی و ظالمانه فلسطینیان و شکنجه و مجازات آنها و نیز بی توجهی عمدی به مشکلات درمانی آنها، ملاقات اسرا یا برقراری تماس میان‌ها و خانواده‌هایشان که از ساده‌ترین حقوق انسانی به شمار می‌روند، دست به اعتصاب غذا زده‌ایم.

به گزارش ایسنا، وی همچنین از ابراز همبستگی شخصیت‌های پارلمانی سراسر جهان با نمایندگان اسیر فلسطینی و حمایت پارلمان‌های کشورهای مختلف از حقوق ملت فلسطین؛ از جمله حق تعیین سرنوشت و پایان اشغالگری ظالمان و نیز تحقق صلح عادلانه و فراگیر بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل قدردانی کرده است.

برغوثی از سال ۲۰۰۲ در اسارت زندان‌های صهیونیستی به سر می‌برد و رژیم اشغالگر قدس از آن زمان تاکنون ۷۰ نماینده پارلمان فلسطین؛ یعنی بیش از نیمی از اعضای این پارلمان را بازداشت و روانه زندان کرده است که ۱۳ نفر از آنها همچنان در پشت میله‌های زندان به سر می‌برند و این توهین به تمامی شخصیت‌های پارلمانی و دموکراسی و حقوق بشر و نیز اهانت به آزادی و عدالت به شمار می‌رود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین