کد خبر: ۴۴۱۴۸۲
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶

روزنامه جهان اقتصاد:شهردارتهران همیشه علیه محرومان عمل کرده/حمله به دستفروشها نمونه اقدامات اوست

شهردار تهران بدترین عملکرد را در مواجهه با قشر محروم و مظلوم تهران و حاشیه نشین‌های این شهر داشته است.
آفتاب‌‌نیوز : روزنامه جهان اقتصاد نوشت: شهردار تهران بدترین عملکرد را در مواجهه با قشر محروم و مظلوم تهران و حاشیه نشین‌های این شهر داشته است.

 کمتر کسی است که در این سال‌ها سوار متروی تهران شده باشد و برخوردهای زشت نیروهای حراستی مترو را با دست فروشان ندیده باشد.

در واقع برخوردهای گازانبری قالیباف، بیشتر از آنکه برای ساماندهی کارگران و دستفروشان باشد، برای فرار از انتقادها بود. وقتی مردم از مدیریت مترو گلایه می‌کردند که شلوغ است و نظم سال‌های قبل را ندارد، این دستفروشان مترو بودند که از قطارها بیرون رانده می‌شدند و وقتی از ترافیک سرسام آور خیابان‌های مرکزی شهر انتقاد می‌شد، این لبوفروش‌ها بودند که لگد می‌خوردند و البته خودروهای شخصی با طرح ترافیک هر روز بیشتر و بیشتر در سطح شهر جولان می‌دادند تا هزینه‌های شهرداری برای هزینه‌های جاری و عمرانی تامین شود.

این تنها جایی نیست که شهردار تهران در حق محرومان و مظلومان ظلم کرده است.  کارگران شهرداری تهران، رانندگان شرکت واحد و حتی پارکبان‌ها که از ابتکارات شهردار تهران برای ایجاد اشتغال محسوب می‌شود از دیگر اقشاری هستند که با قوانین آپارتایدی و بدون توجه به حداقل حقوق خود برای شهرداری تهران کار می‌کنند.

شهردار تهران به خاطر نگاه امنیتی و نظامی که به تشکل‌های کارگری داشت، بعد از اعتراض سندیکای شرکت واحد، به شرکت‌های خصوصی اتوبوسرانی مجوز فعالیت دارد و نتیجه فعالیت این شرکت ها افزایش قیمت بلیط اتوبوس از بیست تومان در سال ۸۴ به هزار تومان در برخی مسیرها است و همین تصمیم نیز آسیبی دو جانبه به قشر کم درآمد و مستضعف جامعه وارد کرد. از یک طرف رانندگان شرکت واحد از داشتن یک سندیکا برای بیان مطالبات خود محروم شدند و از طرفی قشر ضعیف جامعه با هزینه سنگین کرایه اتوبوس مواجه شدند.

در یک مورد دیگر پل جوادیه که با سوت و کف فراوان و تبلیغات وسیع افتتاح شد، نه تنها به حل مشکل ترافیک منطقه کمک نکرد که باعث شد بازارچه مهم جوادیه از رونق بیفتد و سینماهای قدیمی این منطقه تعطیل شوند.

شهردار تهران درآمد شهر را بیشتر کرده است اما این افزایش درآمد از سفره مستضعف‌ترین و مظلوم ترین مردم تهران تامین شده است و تلخی ماجرا اینجاست که این درآمد عموما صرف تبلیغات بیلبوردی و رسانه‌ای آقای سردار شده یا برای مرفه‌ترین نقاط شهر هزینه شده است.

 آنچه که شهردار تهران در دوازده سال گذشته انجام داده است توسعه انسان محور نبوده است و مردم ضعیف جامعه زیر چرخ‌های برنامه آقای شهردار زیر گرفته شده‌اند. بیان شعارهای حمایت از محرومین از چنین زبانی باور پذیر نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین