کد خبر: ۴۴۱۵۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶

ممنوعیت فروش «دارو» در عطاری‌‌ها/ تبلیغات داروهای چاقی و لاغری هم ممنوع است

مدیرکل نظارت بر داروهای طبیعی و سنتی سازمان غذا و دارو از افزایش چندین برابری نظارت‌ بر عطاری‌ها خبر داد و گفت: فرآورده‌های دارویی طبیعی و سنتی به هیچ‌وجه نباید در عطاری‌ها به فروش رسند؛ چرا که نمی‌توان اصالت آن‌ها را تضمین کرد.
آفتاب‌‌نیوز : امیرحسین جمشیدی، درباره سرانجام طرح ساماندهی عطاری‌ها در کشور، گفت: خوشبختانه اتفاق بزرگی که در راستای طرح ساماندهی عطاری‌ها رخ داد، تشکیل مدیریت‌های متناظر اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل‌های سازمان غذا و دارو در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بود. یعنی در حال حاضر در کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مدیرکل متناظر اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل‌ها وجود دارد که تفویض‌های آن چند ماه قبل انجام شد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه با این اتفاق یکی از اقدامات ما تسریع ساماندهی عطاری‌ها است، افزود: به طوریکه در حال حاضر نظارت‌های ما بر روی عطاری‌ها چندین برابر شده است.

جمشیدی درباره میزان تخلفات عطاری‌ها نیز اظهار کرد: مردم باید توجه کنند که از جایی خدمات دریافت کنند که از نظر قانونی مجاز باشد. این درحالیست که باید بدانیم که فرآورده‌های دارویی طبیعی و سنتی به هیچ‌وجه نباید در عطاری‌ها به فروش رسندY چرا که ما نمی‌توانیم اصالت آن را تضمین کنیم.

مدیرکل داروهای طبیعی و سنتی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه فروش فرآورده‌های دارویی طبیعی و سنتی در عطاری‌ها تخلف است، گفت: چراکه نمی‌توانیم اصالت آنها را تضمین کنیم.

جمشیدی همچنین درباره تبلیغات داروهای مختلف در عطاری‌ها گفت: باید توجه کرد که هرگونه تبلیغ در عطاری‌ها از جمله تبلیغ داروهای مختلفی تحت عنوان چاقی، لاغری و ... پشت شیشه عطاری‌ها ممنوع است و عطاری به هیچ عنوان نباید دارو بفروشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
0
1
این همه نارسایی کبد و نارسایی کلیه و هزینه زیاد دیالیز بر دوش بیت المال

فقط به این دل خوشی که عطاریها فلان نفر کار افرینی ...
رتبه پر اسیب عطاری ها تا کی ادامه میخواهد داشته باشد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین