کد خبر: ۴۴۱۵۹۲
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱

معاون روحانی: منتظر تعریف شورای نگهبان از رجل سیاسی هستیم

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بر اساس ابلاغیه سیاست‌های کلی نظام شورای نگهبان موظف است در مورد موضوعاتی مثل رجل سیاسی و مدیر و مدبر بودن تفسیری ارائه دهد و منتظر تعریف شورای نگهبان از این موضوعات هستیم.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، شهیندخت ملاوردی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در ارتباط با پیگیری معاونت زنان برای موضوع رجل سیاسی اظهار کرد: ما توضیحاتمان را در مورد رجل سیاسی داده‌ایم و منتظر هستیم تا شورای نگهبان نظرش را اعلام کند چرا که تا به حال به صورت نفیی نظرش را نداده است.

وی ادامه داد: بر اساس جزء ۵ ماده ۱۰ ابلاغیه سیاست های کلی نظام، شورای نگهبان باید شرایط کلی مدیر و مدبر بودن رجل سیاسی را تعیین و اعلام کنند. شش  ماه از ابلاغیه گذشته است و هنوز تعریفی از این دو موضوع ارائه نشده است. نه تنها برای زنان بلکه برای تمام متقاضیان ریاست جمهوری تعریفی از رجل سیاسی در دسترس نیست.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده  گفت: با تعریف این موضوع امیدواریم دیگر شاهد مشکلاتی که در این دوره در ارتباط با گسترش حضور ثبت‌نام کنندگان ریاست جمهوری وجود داشت، نباشیم و فقط افرادی که در چارچوب شرایط و معیارهایی که تعریف شده هستند برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری اقدام کنند.

وی یادآور شد:  نمایندگان مجلس باید ورود پیدا کنند و از شورای نگهبان تفسیر رجل سیاسی بودن را بخواهند. ما هم به سهم خودمان در مصاحبه‌ها و مطلب‌ها به این موضوعات اشاره می‌کنیم. نشستی با حضور چهره هایی مثل اعظم طالقانی در همین رابطه برگزار خواهیم کرد تا حرف هایشان را بزنند و این موضوع را چهره‌های سیاسی هم بررسی کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین