کد خبر: ۴۴۱۶۲۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
دو تناقض اصلی سیاست ترامپ در قبال ایران و برجام

چرا لحن ترامپ علیه ایران تهاجمی‌تر شده؟ آیا او آماده جنگ است؟

«ترامپ متوجه شده که پایگاه سیاسی‌اش آسیب دیده و نیازمند یک پیروزی سیاسی است. آسان‌ترین کار برایش حمله به ایران است، تبدیل کردن ایران به کیسه بوکس فقط یک ترفند از سوی اوست.»
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- «شهیر شهید ثالث» در مقاله‌ای تحلیلی در «میدل ایست‌ای» اشاره می‌کند که ترامپ بدلیل آن‌که در طول روزهای ابتدای دولتش، نتوانسته پیروزی چشمگیری کسب کند از حربه حمله و لفاظی علیه ایران استفاده می‌کند و این کشور را هدف قرار داده است. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ او می‌نویسد: «در طول کمتر از ۱۰۰ روز گذشته، مانورهای چندگانه ترامپ شکست خورده‌اند؛ از صدور فرمان ممنوعیت سفر شهروندان چند کشور مسلمان برای ورود به امریکا که توسط قضات مسدود شد تا شکست وعده‌های انتخاباتی‌اش درباره لغو قانون اوباماکر و جایگزینی سیستمی جدید به‌جای آن. او متوجه شده که پایگاه سیاسی‌اش آسیب دیده و نیازمند یک پیروزی سیاسی است. آسان‌ترین کار برایش حمله به ایران است، تبدیل کردن ایران به کیسه بوکس فقط یک ترفند از سوی اوست.»

چرا لحن ترامپ علیه ایران تهاجمی‌تر از گذشته شده؟ آیا ترامپ آماده جنگ است؟

او در ادامه اشاره می‌کند که اجماع بزرگی در درون هیئت حاکمه امریکا در میان جمهوریخواهان و دموکرات‌ها به طور یکسان وجود دارد که باید موضع سرسختانه‌تری در قبال ایران اتخاذ کرد و در روزهای اخیر ترامپ و دولتش هماهنگ با این خط هستند و تیلرسون، در ادعایی ایران را حامی تروریسم در منطقه خواند و خواستار بازنگری در برجام شد. در سفر به عربستان سعودی نیز «جیمز متیس» وزیر دفاع امریکا ادعا کرد: هر جا را که نگاه می‌کنید ایران را به عنوان معضلی اساسی می بینید. 

شهید ثالث در ادامه می‌نویسد هدف از تحریم‌های فلج‌کننده علیه ایران برای نابود کردن کامل صنعت هسته‌ای آن کشور و یا براندازی نظام سیاسی آن، هدفی برای ترامپ است چرا که او اکنون شکست خورده و نیازمند پیروزی در یک مورد بزرگ است. او می‌افزاید: «ظاهرا ترامپ بر این باور است که تحریم‌های فلج کننده باعث براندازی نظام در تهران می‌شود. او در ماه فوریه در توئیتی نوشته بود ایران در آخرین مرحله سقوط اقتصاد قرار داشت اما برجام به کمکش آمد و ۱۵۰ میلیارد دلار از سوی اوباما به ایران داده شد». 

شهید ثالث اما می‌نویسد که این ایده ترامپ دو تناقض اساسی دارد؛ نخست این‌که برنامه هسته‌ای ایران حتی تحت شدیدترین تحریم‌های امریکا نیز ادامه داشت و هم‌چنین تحت سایه تهدیدات نظامی. رهبر ایران گفته‌اند که اگر بر سر یک مورد عقب‌نشینی کنند امریکا بر سر موارد دیگر فشار می‌آورد. آیا ترامپ آماده جنگ با ایران است. دومین تناقض آن است که ترامپ آماده جنگ با ایران نیست و او آماده فروپاشی برجام و آغاز یک منازعه احتمالی نظامی با ایران نیست.اگر امریکا توافق را پاره کند تندروهای ایران کاملا میانه‌روها را به حاشیه خواهند راند و محدودیت‌های بیشتری را در داخل وضع می‌کنند.

چرا لحن ترامپ علیه ایران تهاجمی‌تر از گذشته شده؟ آیا ترامپ آماده جنگ است؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
18
15
آفتاب عزیز! اگر مرد میدان شفافیت و...هستید منتشر کنید.
ترامپ می خواهد ملت را بترساند و بگوید اگر کاندیدای مدعی اعتدال و تعامل رای نیاورد بین ایران و امریکا جنگ صورت می گیرد و این دروغی بزرگ است. زیرا امریکا با نظام سیاسی ایران مشکل دارد و توان درگیری با ایران ندارد
رضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
0
0
احسنت موافقم..
رضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
0
0
احسنت موافقم..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
2
2
روحاني سپر جنگه با رفتن روحاني همه به ايران حمله ميكنن فقط روحاني ميتونست جلوي جنگ رو بگيره كه از دوستان صميمي ترامپ بود حالا دوست صميمي ترامپ داره ميره و جنگ ميشه باز هشت سال جنگ ديگر
افتاب عزیز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
6
0
هرچه پیش آید ما جانفشانیم .......
علی معرف
|
France
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
0
0
یه کره شمالی رو نمیزنه اینم اقتصادیه حوصله جنگ نداره ترامپ .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین