کد خبر: ۴۴۱۸۹۴
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰

جانسون: رد درخواست آمریکا برای حمله به سوریه دشوار خواهد بود

وزیر امور خارجه انگلیس در مصاحبه‌ای مدعی شد در صورتی که آمریکا از کشورش تقاضای حمایت از یک حمله نظامی دیگر به سوریه را مطرح کند، رد این درخواست برای انگلیس بسیار دشوار خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس در مصاحبه با شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت این الزامی نیست که نمایندگان پارلمان کشورش حتما باید به اقدام نظامی مشترک علیه سوریه رای مثبت بدهند.

این در حالی است که جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس اعلام کرد اگر در صورت رسیدن به نخست‌وزیری چنین درخواستی برای حمله به سوریه نزد او مطرح شود، او از سازمان ملل تقاضای مداخله خواهد کرد.

جانسون مدعی شد: حکومت بشار اسد دست به "کشتار" علیه شهروندانش با سلاح‌هایی زده که تقریبا ۱۰۰ سال ممنوع بوده‌اند.

شبکه رادیویی بی‌بی‌سی گفت: من فکر می‌کنم اگر آمریکا طرح پیشنهادی برای نوعی اقدام نظامی در پاسخ به حمله با تسلیحات شیمیایی در سوریه مطرح کند، رد کردن آن بسیار دشوار خواهد بود.

او ادامه داد: اگر آنها نزد ما بیایند و خواهان حمایت‌مان بشوند چه قرار باشد این حمله با موشک کروز پرتابی از زیر دریایی در دریای مدیترانه انجام شود، البته طبق نظر نخست‌وزیر باید چنین حمله‌ای صورت بگیرد اما به طور کلی ما دشوار می‌توانیم به آن جواب منفی بدهیم.

جانسون درباره اینکه آیا مجلس عوام انگلیس باید پیش از هرگونه حمله نظامی درباره آن نظر بدهد، گفت: من فکر می‌کنم که باید آن را نیز امتحان کرد.

همزمان ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس درباره این اظهارنظرهای جانسون گفت: این در حال حاضر یک مساله فرضیه‌ای است چون حملات بیشتر به سوریه روی میز نیست.

به گزارش ایسنا، او گفت: جانسون متمرکز بر تلاش‌های دیپلماتیک پیدا کردن راهی به منظور قانع‌کردن حامیان بشار اسد است تا برای انتقال قدرت سیاسی با هدف کناره‌گیری بشار اسد، و آینده‌ای با ثبات برای سوریه تلاش کند.

ترزا می تاکید کرد: بوریس جانسون به عنوان وزیر امور خارجه کارش را عالی انجام می‌دهد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین