کد خبر: ۴۴۱۹۶۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳
نامزدهای ریاست جمهوری در ۲ دقیقه به سوالات پاسخ دادند

روحانی خطاب به قالیباف درباره ادعای بابک زنجانی: یک آدم مفسد محکوم به اعدام ادعایی کرده، آیا این ادعا قابل قبول است؟

روحانی با تاکید بر اینکه اتهامات وارده دروغ است، افزود: من در مراسمی که نقشی در آن نداشتم و برنامه صادر کننده های برتر بود دعوت شده بودم.روحانی ادامه داد: ایشان اتهام می‌زنند اما ستاد من هم تکذیب کرده و همه شاهد بودند، یک آدم مفسد محکوم به اعدام ادعایی کرده، آیا این ادعا قابل قبول است؟ من در اینجا به مردم می گویم که هر سه مطلب مطرح شده دروغ محض است.
آفتاب‌‌نیوز :
دومین بخش از نخستین مناظره انتخاباتی کاندیداهای ریاست‌جمهوری با اختصاص ۲ دقیقه به هر کاندیدا جهت پاسخ به سوال مجری آغاز برگزار شد. 

روحانی: مسئله اشتغال بانوان اهمیت فراوان دارد

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در بخش دوم مناظره‌ انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری در پاسخ به پرسش مجری مناظره مبنی بر اینکه مهمترین برنامه دولت‌ شما در ایجاد تعادل میان اشتغال بانوان و صیانت از نقش آنان در خانواده چیست؟ اظهار کرد: مسئله اشتغال بانوان اهمیت فراوان دارد و در این دولت یک اقدام مهمی انجام شده که اشتغالی که برای جوانان ایجاد کرده ایم هفتصد هزار موردش به بانوان اختصاص یافته است و حتی بانوان توانسته اند در آزمون های ورودی به مشاغل ۵۳ درصد موفقیت به دست آورند.

وی با بیان اینکه امروز بیش از ۵۰ درصد از دانشجویان کشور را دختران تشکیل می‌دهند اظهار کرد: بانوان برای برخی از مشاغل استعداد زیادی دارند و حتی در برخی زمینه ها استعدادشان از آقایان هم بیشتر است بنابراین مسئله اشتغال برای ما مهم و حیاتی است و ما سعی می‌کنیم در این مورد کارهای جدی انجام دهیم.

روحانی با بیان اینکه باید از خانواده ها صیانت کرد اظهار کرد: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که به صیانت از خانواده ها بپردازیم و خانواده ها در جامعه انسجام و حیات داشته باشند . یکی از مشکلات ما این است که انسجام و حیات خانواده ها در جامعه ما تا حدی از بین رفته است و همین موضوع اثرات بعدی را هم به دنبال خواهد داشت  که باید جلوی آن را بگیریم.

                                      میرسلیم:  یکی از مسائل بغرنج در کشور ما عدم توجه به ترابری عمومی است

میرسلیم در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان سهم و نقش دولت در حل مساله ترافیک در دولت ایشان پاسخ داد: یکی از مسائل بغرنج در کشور ما عدم توجه به ترابری عمومی است که موجب هدر رفتن سرمایه‌های مردم، وقت و سوخت شده است.

وی با بیان اینکه در اصالت دادن به ترابری عمومی ضعف داشته‌ایم، گفت: اصالت دادن به ترابری عمومی یعنی اینکه استفاده از خودروی شخصی و ترابری شخصی باید تحت شعاع امکانات عمومی قرار گیرد. صنایع ما باید خط استفاده خود را از خودروهای شخصی به سمت ترابری عمومی ببرند.

این کاندیدای ریاست‌جمهوری افزود: در حال حاضر در تهران و برخی دیگر از شهرها از ترابری عمومی مانند مترو استفاده می‌شود که البته کافی نیست چراکه فقط ۲۰ تا ۳۰ درصد ترابری ما عمومی است. دولت با اختصاص دادن تسهیلات به کمک به حوزه ترابری عمومی موظف است. مخصوصا در تهران که اغلب وزارتخانه‌ها در این شهر هستند و باید از ترابری عمومی استفاده بیشتری بکنند.

جهانگیری: مردم وضعیت را نه سیاه می بینند و نه سفید

اسحاق جهانگیری به عنوان نامزد سوم در پاسخ به این پرسش که برای حفظ و تقویت موقعیت اجتماعی نخبگان و پیوند پایدار آن‌ها با مراکز صنعتی چه برنامه ای دارید اظهار کرد: ملت ایران هم هویت ملی و هم هویت دینی دارد و به ایرانی بودن خود افتخار می‌کند. این موضوعات در تمام پایش هایی که انجام شده دیده می‌شود. آن‌ها وضعیت را نه سیاه می بینند و نه سفید.

وی افزود: در ارتباط با سوالی که شما طرح کردید باید گفت که امروز کشور ما از دانش بسیار بالایی برخوردار است و  یکی از وظایف  معاون رئیس‌جمهور به همراه بنیاد ملی نخبگان این است که از آن‌ها در تمام امور استفاده  و  آن‌ها را سازماندهی کند.

این کاندیدای ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: ما برای حل مهمترین مشکلات از نخبگان استفاده می‌کنیم. در گزارشی که مجموعه‌ای  بین‌المللی داده رتبه ایران در حوزه علم بسیار خوب است. ما این رتبه را با نخبگانمان به دست می آوریم . به طور کلی با نخبگانمان به دستاوردهای علمی بالایی رسیده ایم.

وی گفت: حتما باید ارتباط بین دانشگاه و صنعت برقرار شود. خوشبختانه راهکار های علمی را برای ارتباط میان مراکز دانشگاهی با مراکز عملیاتی برقرار کرده ایم.

رییسی: ورزش امری مهم برای آحاد جامعه است

سید ابراهیم رئیسی در این بخش در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه‌های خود در حوزه تقویت فرهنگ ایرانی و آسیب‌های موجود در عرصه ورزش، گفت:  ورزش امری مهم برای آحاد جامعه است و در این حوزه می توان به ورزش قهرمانی، ورزش همگانی و ورزش تربیتی و آموزشی اشاره کنیم.

وی ادامه داد: ورزش همگانی توسط خود مردم و با حمایت دولت دنبال می‌شود. ورزش قهرمانی نیز در حوزه مدال آوری بسیار اهمیت دارد و در حال حاضر منبع اقتصادی بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین همچون برزیل از ورزش قهرمانی است که باید اولویت جدی دولت تلقی شود.

این نامزد انتخاباتی خاطر نشان کرد: دولت باید در این حوزه سرمایه گذاری کند و جوانان نیز حامیان این عرصه هستند. وظیفه دولت است که در سرمایه گذاری ورزش قهرمانی جامعه را با نشاط نگه دارد و در عرصه اقتصاد ورزش کارآمد باشد.

قالیباف: موضوع جوانان مهمترین موضوع ماست

محمد باقر قالیباف در پاسخ به پرسش مجری مناظره مبنی بر اینکه مهمترین طرح  و برنامه دولتش در جهت افزایش نرخ رشد جمعیت کشور چیست، اظهار کرد: من پیش از اینکه بخواهم به این پرسش پاسخ دهم که آقای روحانی در قسمت اول مناظره مطرح کردند و گفتند نقل و قول‌هایی که من از ایشان می‌آورم از سایت‌های بی نام و نشان است اما من به مردم عزیزمان عرض می‌کنم که ما با پدیده‌ای مواجه هستیم که به دوربین نگاه می‌کند و حرفی می‌زند اما می‌گوید آن حرف را من نگفته‌ام.

وی با در دست گرفتن تصویری پرینت شده از سایت پایگاه اطلاع‌رسانی دولت خطاب به روحانی اظهار کرد: شما گفتید که من یک میلیون شغل ایجاد می‌کنم و در طول 100 روز شاهد تحول اقتصادی خواهیم بود. من متنی را از سایت خودتان نشان می‌دهم که در آن سخنان شما مطرح شده است. من حتی از مسئولان صداوسیما اجازه خواستم که تصویر و صوت شما که در همین تلویزیون گفته بودید پخش شود که اجازه ندادند.واقعا کار خوبی نیست که شما بفرمایید من چنین حرف‌هایی را نزده‌ام.

قالیباف همچنین در پاسخ به پرسش مجری مناظره درباره افزایش نرخ رشد جمعیت اظهار کرد: موضوع جوانان مهمترین موضوع ماست و بزرگترین فرصت ما برای اینکه نیروهای جوان را به کار بگیریم به دلیل همان 4 درصدی‌ها، همان رانتخوارها و غیره از دست رفت و ما از ظرفیت جوانان استفاده نکردیم و در سال 1400 نیز بخشی از جامعه ما پیر خواهند بود بنابراین باید نرخ رشد جمعیت را به حد مطلوبی برسانیم.

هاشمی‌طبا: کسی که در خارج چند میلیارد دلار می‌گیرد با حقوق کم نمی‌آید در این کشور کار کند

مصطفی هاشمی طبا به عنوان ششمین کاندیدا دروقت دو دقیقه‌ای خود در ارتباط با اقداماتش برای بازگرداندن ایرانیان نخبه از خارج به کشور اظهار کرد: طبیعتا فضای کسب و کار و فضای جامعه باعث می‌شود که افراد گرایش به بازگشت و سرمایه گذاری داشته باشند. باید با شناسایی این افراد و ایجاد تسهیلات، همچنین ایجاد مقررات و جلوگیری از سرگردانی آن‌ها فضا را برای بازگشتشان مهیا کنیم.

وی ادامه داد: باید به آن‌ها به عنوان مجموعه ای که اجازه حضور در کشور و استخدام بدون قید و شرط را دارند، نگاه کرد. من آماری دارم که بسیاری از کارشناسان نفتی ما در یک ایالت آمریکایی مایل اند تا به کشور بازگردند، اما با مراحل پیچیده ای که وجود دارد در این کار تردید می‌کنند. حتی برخی از آن‌ها چند ماهی هست که در ایران حضور دارند و امکان فعالیت ندارند.

این کاندیدای ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: باید در نظر گرفت که کسی که در خارج از این کشور ماهی چند میلیارد دلار می گیرد با حقوقی کم نمی‌آید در این کشور کار کند.

روحانی: یک آدم مفسد محکوم به اعدام ادعایی کرده، آیا این ادعا قابل قبول است؟

به گزارش ایسنا، در ادامه این بخش از مناظره به هر کاندیدا فرصت داده شد چنانچه  از 3 دقیقه زمان در نظر گرفته شده با آنها زمانی  باقی مانده به ارایه جمع‌بندی خود بپردازند، که حجت‌الاسلام  حسن روحانی در فرصت یک دقیقه و هشت ثانیه باقی مانده برای جمع بندی صحبت‌های خود ، گفت:‌ ارائه برنامه صد روزه در دنیا مرسوم است و همه یک برنامه صد روزه و یک برنامه 4 ساله برای دولت خود دارند. من نیز با پایان صد روز از کار دولت فعالیت‌های انجام شده را اعلام کردم که یکی ازآن‌ها توافق هسته‌ای و توافق موقت ژنو بود.

وی ادامه داد: در عین حال من در جایی گفتم که اگر گردشگرها را جذب کنیم و ده میلیون گردشگر به کشور بیایند می توانیم 4 میلیون شغل ایجاد کنیم.

روحانی با تاکید بر اینکه اتهامات وارده دروغ است، افزود: من در مراسمی که نقشی در آن نداشتم و برنامه صادر کننده های برتر بود دعوت شده بودم.

محمدباقر قالیباف در واکنش به این صحبت حرف حسن روحانی آمد و گفت: رئیس قوه قضاییه اعتراف کردند که به شما کمک شده است.

روحانی ادامه داد: ایشان اتهام می‌زنند اما ستاد من هم تکذیب کرده و همه شاهد بودند، یک آدم مفسد محکوم به اعدام ادعایی کرده، آیا این ادعا قابل قبول است؟ من در اینجا به مردم می گویم که هر سه مطلب مطرح شده دروغ محض است.

رییسی: دولت‌ها در پایان دوره فعالیت‌شان مقداری اپوزیسیون می‌شوند

سید ابراهیم رئیسی نیز درجمع‌بندی پایانی سخنان خود، گفت: یکی از مظلومیت‌های جمهوری اسلامی این است که دولت‌ها در پایان دوره فعالیت‌شان مقداری اپوزیسیون می‌شوند. به نظر من بحث را از اصلاح‌طلبی و اصولگرایی دور کنیم و به این بپردازیم که مردم باید مسکن داشته باشند یا نه؟

وی خطاب به حسن روحانی گفت: آقای روحانی دولت اگر بخواهد دولت باشد باید براساس قانون عمل کند. در قانون برنامه توسعه آمده است که باید یک میلیون شغل ایجاد شود و کسی که مسوولیت دولت را برعهده می‌گیرد باید بتواند این میزان شغل را محقق کند چراکه این یک وظیفه قانونی است و ما هم برای تحقق یک میلیون شغل در کشور برنامه داریم.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه باید به وضعیت بیکاران و بی‌مسکن‌ها توجه جدی شود، اظهار کرد: نشاط جامعه ایجاب می‌کند که به وضعیت بیکاران و بی‌مسکن‌ها توجه شود و این اراده جدی می‌خواهد که این موضوع به نتیجه درستی برسد و من نیز در زمینه کمیته امداد و افزایش چندبرابری امکاناتش کار خوبی می‌دانم اما کاش این کار در ابتدای دولت انجام می‌شد نه در چهار ماه آخر عمرش.

مصطفی هاشمی‌طباء  نیز در جمع‌بندی صحبت‌های خود در مناظره امروز گفت: همه دوستان دغدغه کار و خدمت دارند اما خیلی از این وظایفی که تعریف شد بیشتر از حد و حدود امکانات دولت است و بسیاری از خدمات دولت‌ها در این بین فراموش می‌شود. دولت‌ها به هر حال باید اولویت کاری در برنامه‌های خود داشته باشند و بتواند به دور از حاشیه‌ها سیاست‌گذاری دقیقی داشته باشد.

وی با تاکید بر ایده‌های خود برای حل مسائل کشور گفت: معتقدم حفظ زیستگاه ایران در درجه اول اهمیت قرار دارد. این مساله همراه با ارتقاء کشاورزی و رسیدگی به معلولین، درماندگان و بی‌سرپرستان توسط دولت عملی می‌شود.

این کاندیدای ریاست‌جمهوری در پایان تاکید کرد: مساله توریسم و گردشگری مساله بسیار مهمی است که می‌تواند بسیار نیز اشتغالزا باشد. تاکید می‌کنم که هر اشتغالی با ارزش نیست بلکه باید آن شغل تولید ارزش افزوده داشته باشد و تولید نیز باید قابلیت صادرات به خارج از کشور را داشته باشد.

میرسلیم: زندگی دور از اسراف و تجمل‌گرایی را در جامعه نهادینه می‌کنم

میرسلیم طی سخنان پایانی خود در نخستین مناظره کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به اولویت‌هایش در صورت به دست گرفتن دولت آینده اظهار کرد: من با کمک شما ایرانیان شاداب، متدین، جمع‌گرا و قانون‌گرا به فضل خدا خواهم توانست پیشرفت و توسعه کشور را میسر سازم و به کانون خانواده‌ها اصالت بخشم و زندگی دور از اسراف و تجمل‌گرایی را در جامعه نهادینه کنم.

وی افزود: ارتقاء سرمایه اجتماعی و بها دادن به مردم و تسریع و تسهیل مشارکت و اعتماد به مردم به دولت با رفع فقر و بیکاری و بالا بردن زیربنای تولید ملی بر پایه اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه‌هایم برای به دست گرفتن دولت است.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: چاره‌جویی از معضل اعتیاد و رسیدگی به معتادان و برخورد با سوداگران مرگ و همچنین اصلاح فساد اداری گسترده با رفع معضل حاشیه‌نشینی که نوعی آوارگی به شمار می‌آید و از طریق توزیع مناسب جمعیت به نتیجه می‌رسد  را هم در برنامه‌هایم دارم.

میرسلیم در پایان اظهار کرد: بهره‌گیری عالمانه و مدبرانه از محیط زیست و بازسازی آن نیز بر مبنای شناخت آسیب‌ها و با به‌کارگیری تجربه موفق 40 ساله خودم که در خدمت شما مردم بوده‌ام نیز در دولت خویش پیگیری خواهم کرد.

به گزارش ایسنا، نخستین بخش از اولین مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم  از ساعت ۱۶ آغاز  شد که تا حدود ساعت ۱۹ طول کشید و دومین بخش از این مناظره پس از ۱۵ دقیقه فرصت استراحت و پذیرایی از کاندیداها آغاز برگزارشد.

در  بخش دوم مناظره هر یک از ۶ کاندیدای ریاست‌جمهوری (اسحاق جهانگیری، سیدابراهیم رئیسی، حسن روحانی، محمدباقر قالیباف، مصطفی میرسلیم و مصطفی هاشمی‌طبا) به سوالات مجری برنامه درباره مسائل اجتماعی در ۲ دقیقه پاسخ می‌دهند.

دومین بخش از نخستین مناظره انتخاباتی کاندیداهای ریاست‌جمهوری با اختصاص ۲ دقیقه به هر کاندیدا جهت پاسخ به سوال مجری آغاز برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
0
2
واقعا تاييد صلاحيت قاليباف به عنوان كانديد با دسته گلهاى فراوانى كه آب داده اند جاى تعجب دارد

اين حد از وقاهت هم كه به آنها افزوده شد به سلامتى!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
1
4
روند نابود فضاي سبز شهر تهران كه باآمدن آقاي قاليباف سرعت بيشتري گرفته . شهرداري اكثر باغهاي تهران را به مجتمع هاي مسكوني تبديل كرده ..براي نمونه اشاره مي كنم به باغهاي منطقه 14 شهرداري در خيابانهاي شهيد واضحي فرد شهيد جعفري خ شهيد پاسدار گمنام و جاهاي ديگر كه در اين چند سال اخير به مجتمع هاي مسكوني تبديل و اعتراضات مردم هم كار ساز نبود ه حالا آقاي قاليباف مي خواهد رئيس جمهور شود و كل كشور را تخريب كند و به مجتمع هاي مسكوني تبديل كند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
0
2
من محل کارم تو میدان شیخ بهایی است هر چند روز درخت های یکی از باغ های ده ونک را آتش می زدند تا جاش یه برج بسازند....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
0
0
قالیباف درمناظرات حساب شده وباحملات پی درپی به روحانی وجهانگیری هم سعی دارد فرصت انها رابگیردوهم انها راعصبانی کندتاکنترل ازدستشان خارج شود.پرواضح است در2دقیقه رگبارانتقادوایجاداشکالات وتهمت های ناروا براحتی انجام میشودولی متاسفانه پاسخگوئئ به آنها وهمچنین ارایه برنامه های مربوطه زمان کافی نیست.
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
0
1
قالیباف عرضه جمع کردن واقعه پلاسکو رو هم نداشت .... نمی دونم ادعای اداره کشورش چیه ؟؟؟... این آدم فوق العاده بی ادب و بی شخصیت هست و در عجبم که چطور تایید صلاحیت شده !!!!!!
سلمان
|
United Arab Emirates
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
0
0
بابا این قالیباف ولش کنید برسه پی کارش اینها برای ریاستی خوب نیستن ایران را میفروشن تو سینش گرفتن دادوقالش بالا رفته
تو تهران یه درخت کهنسال دیگه نمانده همه در آوردن جاش درخت جوان زدن تهران یه روز با آن درختهای کهنسالش واقعا تهران بود الان برید ببینید چه بلای سر تهران در آورده پس این چه به ریاستی و کشور دار
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین