کد خبر: ۴۴۲۰۴۳
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶

قالیباف چطور به کمک اصلاح‌طلبان آمد؟ /مرعشی:قالیباف و رئیسی بهم نزدیک بودند/جهانگیری باعث افتخار شد

در پی اولین مناظره تلوزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم؛ سخنگوی حزب کارگزاران، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شواری شهر تهران و عضو شورای شهر تهران به ادعاهای قالیباف واکنش نشان دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
حسین مرعشی در زمان پخش اولین مناظره انتخاباتی در ستاد یوسف آباد حزب اتحاد ملت حضور داشت و پس از پایان مناظره خطاب به حاضران در این ستاد، درباره اولین مناظره انتخاباتی کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: « در این مناظره صف آرایی انتخابات تا حدودی مشخص شد و وجود اختلاف نظر و تفاوت دیدگاه‌ها بین کاندیداها نمایان شد.»

به گفته او در مناظره امروز سه بسته فکری وجود داشت و در توضیح آن گفت: «ابراهیم رئیسی و محمدباقر قالیباف به هم نزدیک بودند، بسته فکری دیگر تکنوکراسی بی حاشیه‌ای بود که مصطفی هاشمی‌طبا و مصطفی میرسلیم نمایندگان آن بودند و گروه سوم هم اسحاق جهانگیری و حسن روحانی بودند.»

سخنگوی کارگزاران در ادامه تاکید کرد که میرسلیم و هاشمی‌طبا از دو جناح سیاسی متفاوتند و در این باره گفت: «میرسلیم کاندیدای رسمی حزب موتلفه است و موتلفه حزب اصولگرایی است که سعی می‌کند به گروه‌هایی مانند پایداری و جمنا نزدیک باشد ولی اصالت‌های خودش را به طور کامل به پای جمنا یا پایداری نریخته و هنوز اصالت خود را دارد و گروهی قدیمی و از اصولگرایان اصیل است. هاشمی‌طبا هم به لحاظ ساختار فکری در گروه اصلاح‌طلبان دسته‌بندی می‌شود و او هم اصالت خودش را دارد.»

مرعشی بر این باور است که هاشمی‌طبا از جنبه یک تکنوکرات فن‌گرا وارد مناظره شد و موضع خود را بیان کرد و حاشیه‌ای نداشت.

او در ادامه از سخنان امروز جهانگیری در مناظره ابراز خوشحالی کرد و گفت: «خوشحالم که جهانگیری با صراحت در این مناظره اعلام کرد که قرار است سخنگوی جبهه اصلاحات باشد.»

به گفته مرعشی، جهانگیری نمی‌خواهد در این دوره رئیس‌جمهوری شود و تاکید کرد «جهانگیری نماینده جبهه‌ای است که در ایران رئیس‌جمهوری را تعیین می‌کند و این مساله می‌تواند جایگاه اصلاح‌طلبان را به خوبی بیان کند».

او معتقد است جهانگیری در مناظره خوب عمل کرد و در این باره گفت: «او امروز نماینده خاتمی و مجموعه اصلاح‌طلبان در قالب شورای عالی است. امیدوارم بتواند توفق و برتری اصلاحات در فضای سیاسی را به نمایش بگذارد و نشان دهد که جبهه اصلاحات رئیس جمهوری آینده ایران را مشخص خواهد کرد.»

غلامرضا انصاری دیگر مهمان این نشست بود. انصاری پس از اولین مناظره دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خظاب به حاضران اعلام کرد «نکته اول این مناظره نشان دادن خلاء نهاد واسط دموکراسی در کشور بود». به گفته او در اولین مناظره جهانگیری باعث افتخار جبهه اصلاحات شد.

انصاری ادامه داد: «هیچوقت یک فرد نظامی از صندوق رای بیرون نمی‌آید و این مساله در تمام دنیا اثبات شده و در ایران هم به همین شکل خواهد بود. من معتقدم جسارت‌ها و توهین‌های قالیباف در مناظره‌ها و برنامه‌های فردی و یا سفرهای استانی‌اش سبد رای اصلاح‌طلبان را افزایش می‌دهد و رای‌های خاکستری که پای صندوق نمی‌آیند را بیدار خواهد کرد.»

با توجه به درآمد هنگفت شهرداری، خروجی کار استاندارد نیست

احمد حکیمی‌پور نیز اظهار کرد: با توجه به عدم وجود تناسب بین درآمدها و هزینه‌ها رویکرد شهرداری در مدیریت شهری را اصلا موفق نمی‌دانم. با افزایش درآمدهای شهرداری و هزینه‌های آنچنانی باید خروجی‌ها بسیار بیشتر از این می‌شد. در حقیقت با بودجه‌ای که به شهرداری تعلق گرفته است، باید مسائل شهری بسیار بهتر پیگیری می‌شد.

حکیمی پور با تاکیدبراینکه مدیر موفق کسی است که با هزینه کم و مدت زمان کم کار باکیفیت و خروجی مطلوب ارائه دهد، گفت: شهردار تهران با صرف هزینه بالا و مدت طولانی ریاست بر شهرداری تهران با کیفیت پایین کار کرده است.

وی تاکید کرد: نمی‌توان کارهای شهردار را مدیریت شهری اطلاق کرد، چرا که هر کسی قادر به مدیریت این چنینی شهر است. هزینه‌ها با درآمدها نمی‌خواند، مدیریت درستی صورت نگرفته و خرج‌تراشی‌های شهرداری بسیار بالا بوده است.

وی افزود: ما بارها از این مسائل در صحن شورای شهر و بسیاری از برنامه ها صحبت کردیم، ولی ما هرکاری می‌کنیم شهرداری به ما انگ کار سیاسی کردن می زند و ادعا می‌کنند که در صدد تضعیف شهردار هستیم. آنقدر در مورد این مسائل حرف زدیم زبانمان مو درآورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین