کد خبر: ۴۴۲۰۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
حامیان حنبش "جان سیاه پوستان مهم است"

افزایش نگرانی آمریکایی‌ها نسبت به تشدید نژادپرستی در کشورشان

براساس یک نظرسنجی جدید، آمریکایی‌ها تصور می‌کنند که روابط نژادی در کشورشان در حال بدتر شدن است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در یک نظرسنجی انجام شده توسط رویترز/ایپسوس بیش از 2800 آمریکایی بزرگسال گفته‌اند که تنش‌های نژادی در کشورشان به سطح خطرناکی رسیده است.

در این نظرسنجی که از 28 مارس تا سوم آوریل انجام شد 36 درصد پاسخ گویان گفتند که از نظر آنها نژادپرستی و بی تحملی به "تهدید قریب الوقوع" برای آمریکا تبدیل شده است.

این در حالی است که دو سال پیش تنها 29 درصد از آمریکایی‌ها چنین اعتقادی را در یک نظرسنجی مشابه داشتند.

این نظرسنجی نشان می دهد که نگرانی آمریکایی‌ها از اعمال افراطی زور نیروهای پلیس کشورشان علیه جوانان سیاه پوست و همچنین انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا که مخالف مهاجران و مسلمانان بوده، افزایش یافته است.

این نظرسنجی به این نتیجه رسیده است: مردم آمریکا بعد از مشاهده یک کمپین انتخابات ریاست جمهوری بی رحمانه که در آن اعتقادات نژادی به چالش کشیده شد و همچنین بعد از مشاهده رویارویی‌های پلیس و سیاهپوستان آمریکایی اکنون بیشتر نسبت به نژادپرستی و تعصب در آمریکا نگران شدند.

در سال‌های 2015 و 2016 مرگ چند سیاهپوست غیرمسلح به دست پلیس آمریکا شامل آیانا جونز، مایک براون، فردی گری، تامیر رایس، رکیا بوید و چند تن دیگر سبب اعتراضات گسترده در سراسر این کشور شد و تشکیل جنبش مشهور به "جان سیاهپوستان مهم است" را به دنبال داشت.

همزمان چند سازمان حقوق مدنی آمریکا شامل اتحادیه مبارزه با افترا، مرکز حقوقی فقر جنوبی‌ها و دیگر سازمان‌ها از افزایش حملات نژادپرستانه در آمریکا از زمان آغاز کمپین ریاست جمهوری دونالد ترامپ خبر دادند.

طبق این نظرسنجی جمهوری‌خواهان به اندازه دموکرات‌ها نژادپرستی و تعصب را چندان مایه نگرانی ندانستند اما هر دو گروه به نسبت نظرسنجی سال 2015 بیشتر درباره نژادپرستی اظهار نگرانی کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
0
0
شاخص نژاد پرستی در آمریکا و کانادا در جهان پایین ترین است،....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین