کد خبر: ۴۴۲۱۴۵
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸

رونمایی از کتاب قاره ششم و هنرهای دیجیتال

این نخستین باری است که مبانی هنرهای دیجیتال در عصر رسانه به طور جامع به زبان فارسی در قالب یک کتاب تشریح شده و در اختیار علاقمندان و فعالان این حوزه قرار می گیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
رونمایی از کتاب قاره ششم و هنرهای دیجیتالکتاب «قاره ششم و هنرهای دیجیتال» در دوازدهمین همایش روابط عمومی الکترونیک با حضور پیش‌کسوتان و اساتید برجسته ارتباطات و رسانه کشور رونمایی شد. 

به گزارش عصر ایران این کتاب به قلم علی مصریان و با دو مقدمه از پرفسور علی اکبر فرهنگی، چهره ماندگار مدیریت و استاد برجسته دانشگاه تهران و مدیر گروه مدیریت رسانه دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران و همچنین دکتر سید وحید عقیلی، رییس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی به چاپ رسیده‌است. 


پرفسور علي اكبر فرهنگي در آئين رونمايي از اين كتاب گفت: نطفه فكري اين كتاب از چندسال پيش شكل گرفت و آقاي مصريان، نويسنده كتاب اين نظريه را مطرح كردند كه با پيدايش فضاي مجازي، تعداد قاره ها ديگر پنج نيست و قاره ششمي نيز اضافه شده است. 

پرفسور فرهنگي كه پيش گفتاري بر كتاب "قاره ششم و هنرهاي ديجيتال" نوشته است، افزود: اگر به آمار و ارقام كاربران شبكه هاي اجتماعي توجه كنيم، به جرات مي توان گفت كه قاره ششم از پنج قاره قبلي بزرگتر و پرجمعيت تر نيز هست. 

علی مصریان در کتاب «قاره ششم و هنرهای دیجیتال» ابتدا به این موضوع پرداخته است که گسترش دنیای مجازی، زمینه ایجاد قاره دیگری را در کنار پنج قاره اصلی فراهم آورده‌است و هر يك از ساكنان پنج قاره اصلی كه بخواهند هرگونه فعالیتی در زمینه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... داشته باشند، باید قطعه‌ای زمین در قاره ششم برای خویش داشته باشد.

در اين كتاب آمده است كه جریان‌سازی و حضور قوی در قاره ششم تخصص و هنری نیاز دارد که به آن هنر دیجیتال اطلاق می‌شود. 

وی ضمن تبیین مختصات قاره ششم و تاثیرات آن بر جهان ارتباطات، به معرفی هنرهای دیجیتال پرداخته و قابلیت های این هنر را مورد واکاوی قرار داده است. 

در این کتاب نگارنده کوشیده است بسیاری از گزاره‌ها، مفاهیم، امکانات و فناوری‌های جدید و نیز بسترهای اجتماعی، فرهنگی و جامعه‌شناختی مربوط به قاره ششم و جهان دیجیتال همراه با مبانی علمی و فنی در این زمینه را ارائه دهد. 

این نخستین باری است که مبانی هنرهای دیجیتال در عصر رسانه به طور جامع به زبان فارسی در قالب یک کتاب تشریح شده و در اختیار علاقمندان و فعالان این حوزه قرار می گیرد. 

علی مصریان یکی از فعالان حوزه ارتباطات و رسانه و دارای مدرک کارشناسی نرم افزار کامپیوتر، کارشناسی ارشد مدیریت تحول و دانشجوی دکترای مدیریت رسانه است.

کتاب «قاره ششم و هنرهای دیجیتال» در آستانه برگزاری سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در 14 فصل و 222 صفحه توسط انتشارات سیمای شرق وارد بازار نشر خواهد شد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین