کد خبر: ۴۴۲۱۵۲
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳

آیا مرغ های هورمونی باعث بیماری می شوند؟

متخصص تعذیه گفت: بروز بیماری‌های مرتبط با مصرف مرغ‌های هورمونی، شایعه‌ای بیش نیست و معمولا پزشکان به دلیل عدم آگاهی خود به این موضوعات دامن می‌زنند.
آفتاب‌‌نیوز :
مرتضی صفوی متخصص تغذیه در گفت‌وگو با فارس، درخصوص غذاهای ارگانیک گفت: محصولات ارگانیک شامل محصولاتی هستند که عاری از کود، سم و مواد مضر جنبی باشد.

وی افزود: نوعی از کشاورزی است از مرحله داشت تا برداشت از مواد  کود شیمیایی تا آفت‌کش‌ها استفاده نمی‌شود به این محصولات ارگانیک گفته می‌شود.

صفوی اضافه کرد: در کشورهای اروپایی محصولات ارگانیک به راحتی در دسترس قرار می‌گیرند و از آنجایی که برای تهیه آنها مشکلات  زیادی وجود دارد، قیمت آنها گرانتر از سایر محصولات است.

این متخصص تغذیه گفت: در کشور ما محصولات معمولی به اسم محصولات ارگانیک به خورد مردم داده می‌شود اما خوشبختانه تولید این محصولات در کشور ما شروع شده و امیدواریم با نظارتی که بر روی این محصولات وجود دارد توافق شود تا قیمت آنها برای تولیدکننده نیز به صرفه باشد. صفوی در پاسخ به این سوال که «آیا مصرف مرغ‌های هورمونی در ایجاد کیست‌های تخمدانی و بیماری‌های دیگر نقش دارند؟»، گفت: اساسا هورمون رشد، گران است و برای دامدار صرف نمی‌کند که از این هورمون در افزایش شیر یا بزرگتر شدن دام  استفاده کنند.

وی ادامه داد: موضوعاتی که در رابطه با بیماری‌های مرتبط با مصرف مرغ‌های هورمون وجود دارد شایعه‌ای بیش نیست و معمولا پزشکان به دلیل عدم آگاهی خود به این موضوعات دامن می‌زنند. اما حقیقت این است که استفاده از هورمون رشد در دام برای دامدار صرفه اقتصادی ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین