کد خبر: ۴۴۲۱۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵
برای بررسی نصب تجهیزات پالایش گرد و غبار

ابتکار: هیات محیط زیستی مشترک ایران و ژاپن دوشنبه عازم اهواز می شود

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دو روز دیگر (دوشنبه ١١ اردیبهشت) هیاتی مشترک از کارشناسان ایران و ژاپن برای بررسی نصب تجهیزات پایش گردو غبار عازم اهواز می شوند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، معصومه ابتکار روز شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان ایران و ژاپن افزود: با توجه به اهمیت موضوع پیشنهاد دادیم این همکاری در مرحله بعد در سطح منطقه ای صورت گیرد تا به پیش بینی و ارزیابی گرد و غبار به ویژه در استان خوزستان کمک کند.
وی اظهار کرد: در تفاهم نامه همکاری همچنین بر ایجاد کارگروه خاص مدیریت پسماند در زمینه پسماندهای خانگی برای تبدیل آنها به انرژی، همچنین پسماندهای صنعتی و الکترونیک تاکید شد.
وی گفت: پسماندهای الکترونیک و بازیافت آنها برای ما بسیار حایز اهمیت است زیرا حاوی فلزات ارزسمند هستند و ژاپن در این زمینه بسیار موفق بوده که امیدواریم بتوانیم از تجربیات آنها استفاده کنیم.

ابتکار حفاظت از تنوع زیستی با موضوع تالاب ها، اکوتوریسم و طبیعت گردی و آموزش های محیط زیستی را از دیگر مفاد این تفاهم نامه اعلام و ابراز امیدواری کرد که در این زمینه ها تبادل اطلاعات و تجربیات صورت بگیرد.
وی با اشاره به همکاری خوب دو کشور افزود: بر اساس تفاهم نامه همکاری قبلی توانستیم گام های موثری برای بهبود وضعیت محیط زیست برداریم، البته محیط زیست موضوعی جهانی است و مرز نمی شناسد از این رو حفاظت از کره مسکون یک وظیفه جهانی است .
ابتکار گفت: روابط ابران و ژاپن در سه سال گذشته و با روی کار آمدن دولت یازدهم روبه رشد و گسترش بوده و در ابعاد مختلف شاهد همکاری ها و همپیمانی های جدی و حضور فعال بخش های خصوصی در زمینه های مختلف به ویژه محیط زیست بوده ایم.

وی تاکید کرد: این همکاری به ویژه بعد از برجام ابعاد وسیع تر و گسترده تری به خود گرفته و در بسیاری از زمینه ها همکاری های دوجانبه و بین المللی شکل گرفته است.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: محیط زیست برای ژاپن بسیار مهم است، ازاین رو موفقیت های زیادی در زمینه پیشبرد استانداردهای محیط زیستی داشته و ایران هم در این زمینه به ویژه در دولت یازدهم به مقوله محیط زیست اهمیت می دهد، از این رو می توان در قالب این تفاهم نامه همکاری خوبی داشت.
وی به امضای اولین تفاهم نامه محیط زیستی ایران و ژاپن اشاره کرد و گفت: این تفاهم نامه روی کاغذ نماند و از جمله می توان به برگزاری کارگاه های تخصصی مشترک با موضوعات متنوع محیط زیستی همچون اصلاح الگوی کشت و کشاورزی سازگار با محیط زیست در دریاچه ارومیه به عنوان دستاوردهای آن اشاره کرد.

ابتکار ادامه داد: اکنون فاز سوم این طرح آغاز شد و ١١٠ روستا تحت پوشش قرار گرفتند، همچنین با همکاری جایکا (ﺁﮊﺍﻧﺲ ﻫﻤﻜﺎﺭﻱ ﻫﺎﻱ ﺑﻴﻦ ﺍﻟﻤﻠﻠﻲ ﮊﺍﭘﻦ) و ایران نیز پروژه های زیادی در حال انجام است که مهمترین آن شاید بحث احیا و مدیریت تالاب انزلی باشد که همچنان پیش می رود.
ریس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: همچنین پروژه ای در خصوص مدیریت زیست بوم سواحل هرمزگان در خلیج فارس در حال انجام است.
به گفته معاون رییس جمهوری، موضوع هوا در اولین تفاهم نامه نیز مطرح سده بود و در این تفاهم نامه نیز دوباره بر آن تاکید شد و در قالب گرد و غبار و تغییر اقلیم به آن پرداخته شده است.
وی با اشاره به برگزاری اولین اجلاس سازمان ملل در زمینه گردو غبار در ایران گفت: از وزیر محیط زیست ژاپن برای شرکت در این اجلاس که ١٢ تا ١٤ تیرماه برگزار می سود دعوت کردم که امیدوارم حضور یابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
0
0
خانم ابتکار لطفا کل کار رو به ژاپنی ها بسپارید تا بهترین نتیجه رو بگیرید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین