کد خبر: ۴۴۲۲۱۹
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶

اتحادیه اروپا: برجام صادرات ایران را به اروپا افزایش داد

کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا ضمن اعلام علاقه مندی به همکاری با ایران در حوزه انرژی هسته ای ، از رشد 300 درصدی صادرات ایران به اتحادیه اروپا پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرناٰ «میگوئل آریاس کانِتِه» (Miguel Arias Canete) امروز در نخستین گردهمایی تجاری ایران و اتحادیه اروپا در حوزه انرژی پایدار، در محل وزارت نیرو اضافه کرد: قرارداد هسته ای، زمینه را برای همکاری و از سرگیری همکاری های ایران و اتحادیه اروپا هموار کرده است.

وی با تاکید بر حمایت اتحادیه اروپا از برجام، گفت: در سال 2016 اتحادیه اروپا و ایران همکاری های زیادی را در بخش های مختلف آغاز کردند و قراردادهای زیادی را به امضا رساندند.

کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا اضافه کرد: بعد از اجرایی شدن برجام، تجارت ایران و اتحادیه اروپا 79 درصد افزایش یافت و صادرات ایران به اروپا افزایش 300 درصدی را تجربه کرد.

وی با تاکید بر اینکه این روند باید ادامه داشته باشد، اظهار امیدواری کرد نخستین گردهمایی تجاری ایران و اتحادیه اروپا در حوزه انرژی پایدار بتواند زمینه را برای ارتباط ایران و اروپا در زمینه انرژی های پاک فراهم کند.

کانِتِه، افزود: اروپا آمادگی دارد تجارب خود را در زمینه انرژی های پاک در اختیار ایران قرار دهد تا ایران بتواند تا سال 2030، 30 درصد از انرژی مورد نیاز خود را از محل انرژی های تجدیدپذیر تامین کند و حتی در زمینه سرمایه گذاری نیز آمادگی دارد کمک کند حضور شرکت های اروپایی در ایران بیشتر شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین