کد خبر: ۴۴۲۴۱۳
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹
مدیرکل دفتر موسیقی به مهر گفت:

قطعات موسیقی انتخاباتی باید مجوز بگیرند/ توضیح درباره کنسرت‌ها

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد در آستانه انتخابات ریاست جمهوری درباره فعالیت گروه ها و هنرمندان حوزه موسیقی در ستادهای تبلیغاتی و اجراهای صحنه ای توضیحاتی ارائه داد.
آفتاب‌‌نیوز : مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد در آستانه انتخابات ریاست جمهوری درباره فعالیت گروه ها و هنرمندان حوزه موسیقی در ستادهای تبلیغاتی و اجراهای صحنه ای توضیحاتی ارائه داد.

فرزاد طالبی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر نحوه فعالیت های احتمالی گروه ها و هنرمندان حوزه موسیقی در ستادهای تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری و همچنین اجراهای صحنه ای در ایام منتهی به انتخابات بیان کرد: هر اثر موسیقایی که بخواهد به مناسبت برگزاری انتخابات یا در حمایت از یک نامزد خاص منتشر شود باید مثل هر تک آهنگ دیگر از طریق روند قانونی مجوز رسمی خود را از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کند.

وی درباره حوزه شهرستان ها نیز توضیح داد: در حوزه صدور مجوز برای اجرا در شهرستان ها همانطور که می دانید از یک سال و نیم گذشته مجوز تمامی اجراهای صحنه ای موسیقیِ کمتر از یک هزار و ۲۰۰ نفر به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها تفویض شده است. عبارت «صدور مجوز» هم بر اساس تعریفی که در دفتر موسیقی  وجود دارد به مجموعه برنامه هایی گفته می شود که در آن فروش بلیت اتفاق می افتد. در حوزه همایش ها، مراسم و سخنرانی ها که در آن اجراهای موسیقی زنده وجود دارد نیز صدور مجوز اجرای زنده موسیقی در آنها به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های تفویض شده است.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان در جواب این سوال که آیا این موارد در ایام منتهی به انتخابات ریاست جمهوری دچار تغییراتی می شود، تصریح کرد: هیچ سیاستی مبنی بر اینکه در ایام منتهی به انتخابات نباید اجرای صحنه ای موسیقی برگزار شود، وجود ندارد. کما اینکه شما می بینید طی روزهای گذشته و همین طور روزهای پیش رو برنامه هایی برای اجراهای صحنه ای در شهرستان ها توسط خوانندگان و گروه های صاحب نام موسیقی داریم و محدودیتی وجود ندارد. البته درباره اینکه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها باید در این زمینه دقت کافی را مبذول کرده و با توجه به مقتضیات محلی و طبق شیوه نامه صدور مجوز اجرای صحنه ای موسیقی عمل کرده و هماهنگی کاملی با مراجع ذی ربط استانی داشته باشند، تاکید می شود.


منبع : مهر


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین