کد خبر: ۴۴۲۸۱۰
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱

قالیباف تاب شکست دوباره را دارد؟

سخنگوی ستاد انتخاباتی حزب اتحاد ملت گفت:در صحبت‌های رئیسی هیچ اثر و خطی از برنامه عملیاتی و جامعی که بتواند برای مشکلات ارائه کند دیده نشد.
آفتاب‌‌نیوز :
آذر منصوری درباره تصمیم شورای عالی سیاستگذاری برای ارائه لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان، گفت: براساس فرم‌های پر شده و شاخص‌هایی که تعیین شده است تصمیم‌گیری می‌شود و نامزدها در حال بررسی هستند که تا نیمه دوم اردیبهشت لیست اصلاح‌طلبان مشخص می‌شود.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ او در رابطه با اظهارات ابراهیم رئیسی در تبلیغات انتخاباتی اظهار داشت: آنچه که قابل توجه است این است که هیچ برنامه‌ای پشت صحبت‌های آقای رئیسی برای حل مشکلاتی که وجود دارد، نیست و آقای روحانی به بهترین شکل توانسته است طی این چهار سال کشور را در مسیری قرار دهد که امیدواری برای حل مشکلات ایجاد کند.

برنامه‌های کاندیداها باید متقضی بر فرصت‌ها و ظرفیت‌ها باشد

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه در صحبت‌های رییسی هیچ اثر و خطی از برنامه عملیاتی و جامعی که بتواند برای مشکلات ارائه کند دیده نشده است، اظهار داشت: مشکل اشتغال و فقر وجود دارد و مشکلات زیادی در سیاست داخلی داریم اما آنچه که باید به آن توجه شود، برنامه کاندیداها است که این برنامه باید مقتضی بر توانمندی‌ها، فرصت و ظرفیت‌ها باشد.

شعار حل مشکلات در یکسال شبیه به شعارهای رئیس دولت قبل است

منصوری تاکید کرد: اینکه شعار دهیم یک ساله می‌توانیم مشکلات فقر و بیکاری را برطرف کنیم شبیه شعارهای رئیس دولت نهم و دهم است که نتیجه آن در طی آن هشت سال مشاهده شد.

بعید است اصولگرایان  به اجماع برسند

عضو شورای مرکزی جمعیت زنان مسلمان نواندیش با اشاره به اینکه بعید است اصولگرایان در نهایت بتوانند روی یک نامزد به اجماع برسند، تصریح کرد: این تعداد کاندیدای اصولگرایان تا پایان انتخابات همچنان در صحنه خواهند ماند و با توجه به تلاش‌هایی که قبل از تبلیغات انتخاباتی برای رسیدن به اجماع انجام دادند بسیار بعید به نظر می‌رسد که بتوانند موفق شوند.

اختلاف‌نظر جدی در بین سه نامزد اصولگرا وجود دارد 

منصوری افزود: به طور طبیعی شاید نامزدهای اصولگرا در برخی مسائل اشتراک نظرهایی داشته باشند اما اختلاف‌نظر جدی در بین سه نامزد اصولگرا وجود دارد که رسیدن به اجماع را غیر ممکن می‌کند. 

نباید روحانی و جهانگیری  را جدا از هم ببینیم

او در ادامه درخصوص نخستین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: حسن روحانی و اسحاق جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری باهم هستند و در مناظره نیز تقسیم کار کرده بودند.: خطا است این دو را جدا از هم ببینیم. 

جهانگیری نسبت به عملکرد دولت نیر اشراف کامل دارد

این عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان ادامه داد: روحانی با حضور جهانگیری بخش دفاع از عملکردها را به او واگذار کرده است و خود بیشتر با نگاه به آینده سخن می گوید. جهانگیری معاون اول رئیس جمهور است و دست راست او در این چهار سال بوده و نسبت به عملکرد دولت نیر اشراف کامل دارد.

جهانگیری در بهترین موقعیت به نفع روحانی کنار خواهد رفت

منصوری با بیان اینکه من از کسانی بودم که مخالف کاندیدای پوششی بودم چرا که این موضوع بیشتر با استدلال رد صلاحیت روحانی مطرح می‌شد، ابراز داشت: نگرانی‌ای که وجود داشت این بود که چه کسی قرار است در این موقعیت قرار گیرد اما طبیعتا وقتی معاون اول رییس‌جمهور مستقر در این جایگاه قرار می‌گیرد و موضوع ردصلاحیت کاملا منتفی شده است، موضوع می‌تواند یک فرصت باشد برای برد کامل روحانی در انتخابات. علی‌القاعده جهانگیری در بهترین موفعیت به نفع روحانی کنار خواهد رفت. 

عملکرد دولت در عرصه فرهنگی و زنان موفق بوده است

او با اشاره به مناظره نخست نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: این مناظره اول بود با موضوع فرهنگی اجتماعی که متاسفانه سوالات مجری به گونه‌ای مطرح شد که مسائل اصلی بخصوص فرهنگی و زنان از مناظره حذف شد. عملکرد دولت در این دو حوزه موفق بوده است اما مناظره بیشتر سمت و سوی اقتصادی گرفت و موجب شد اصل موضوع مناظره به حاشیه کشانده شود. 

این عضو ارشد حزب اتحاد ملت ایران اضافه کرد: به نظرم در مناظره‌های بعدی اگر مجری اینگونه عمل کرد به او تذکر دهند تا اصل قضیه به حاشیه کشانده نشود. 

صدای دولت در مناظره شفاف‌تر، منطقی‌تر و مستدل‌تر بود

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه صدای دولت را من در این مناظره شفاف‌تر و منطقی‌تر و مستدل‌تر دیدم، عنوان کرد: نکته‌ای که می‌شود در خصوص این مناظره گفت این است که فضای کشور بسیار انتخاباتی‌تر شد و اگر بر مشارکت بیشتر مرددها اثر بگذارد این فضا به نفع جریان دولت خواهد بود.

درصدد ایجاد شکاف در میان اصلاح‌طلبان برای حمایت از روحانی هستند

منصوری با بیان اینکه خط کنار رفتن روحانی به نفع جهانگیری همان خطی است که از ابتدا عده‌ای با موضوع رد صلاحیت روحانی مطرح می‌کردند، یادآور شد: قطعا هدف طرح این مسائل ایجاد شکاف و دو دستگی بین جریان منسجم اصلاحات در حمایت از روحانی است. ما باید مراقب باشیم که در دام گردانندگان این خط نیفتیم و افکار عمومی را دچار سردرگمی و ابهام نکنیم. 

او در رابطه با حملات قالیباف نسبت به دولت یازدهم گفت: قالیباف ١٢ سال یعنی از شهریور ٨٤ شهردار تهران بوده است. زمین و آسمان تهران را فروخته یا پیش‌فروش کرده‌اند. بالغ بر ٢٠٠٠ هکتار زمین‌های باز تهران را واگذار کرده‌اند و شواهد واگذاری آن به افراد و گروه‌های خاص نیز موجود است.

قالیباف نمی‌تواند ژست دفاع از محرومان را بگیرد

منصوری با بیان اینکه چنین فردی نمی‌تواند ژست دفاع از محرومان را بگیرد، اظهار داشت: قالیباف باید در این مناظره‌ها پاسخگوی عملکرد خود در دوره حکومت دوازده ساله‌اش بر شهرداری تهران باشد اما نکته جالب این بود که به رغم تخلف گسترده و عیان در دولت گذشته و ناکارآمدی آن دولت در همه زمینه‌ها، آقای قالیباف رئیس دولت گذشته را الگویی موفق برای خدمت به محرومان می‌داند که به نظرم این غیر از عوام‌فریبی و متوسل شدن به پوپولیسمی خطرناک دلیل دیگری نمی‌تواند داشته باشد. 

قالیباف بازنده اصلی اخلاق در مناظره روز جمعه بود

او با بیان اینکه هدف اصلی قالیباف پیروزی در انتخابات است و باید به این نکته توجه کندکه برای رسیدن به این هدف استفاده از هر وسیله‌ای مجاز نیست، تصریح کرد: قالیباف بازنده اصلی اخلاق در مناطره روز جمعه بود؛ کسی که در دو دوره قبل شکست خورده و به نظر می‌آید دیگر تاب شکست ندارد و آمده است که به هر قیمتی که شده پیروز میدان انتخابات باشد. 

قالیباف می‌خواهد خود را کاندیدای اصلی اصولگرایان نشان دهد

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: دروغ و تهمت و فرافکنی و عوام‌فریبی قطعا در این مسیر جواب نخواهد داد. از طرف دیگر قالیباف برای طیف هواداران خود نیز درصدد اثبات این نکته است که کاندیدای اصلی و ارجح جریان اصولگرایی اوست و همه باید حول او به وحدت برسند.  

منصوری با بیان اینکه باید منتظر مناظره‌های بعدی بود خطرنشان کرد: این مناظره در توزیع آرا نسبت به قبل از مناظره خیلی نقشی نداشت و من فکر می‌‌کنم مناظره‌های بعدی بخصوص مناطره آخر بسیار تعیین‌کننده خواهد بود. 

رییسی در مناظره روز جمعه از همه کاندیداها ضعیف‌تر بود

او درباره عملکرد ابراهیم رییسی هم ابراز داشت: رئیسی نه پیشینه قابل دفاعی در ارتباط با شعارهایی که مطرح می‌کند، دارد و نه برنامه‌ای برای ارائه. او سخنور خوبی هم نیست. به نظرم در مناظره روز جمعه، آقای رییسی از همه کاندیداها ضعیفتر جلوه کرد.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین