کد خبر: ۴۴۳۱۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷

جشنواره روز جهانی نجوم جمعه برگزار می‌شود

جشنواره روز جهانی نجوم به همت مرکز علوم و ستاره شناسی تهران روز جمعه 15 اردیبهشت برگزار می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش روابط عمومی مرکز علوم و ستاره شناسی تهران، امیر حسین چیذری مدیر این مرکز با اعلام این خبر گفت: مرکز علوم برای سیزدهمین سال پیاپی روز جهانی نجوم را با برگزاری ویژه برنامه‌ای در کنار شهروندان جشن می‌گیرد. این برنامه، روز جمعه 15 اردیبهشت ماه 96 با هدف ترویج علم نجوم و ستاره شناسی بین عموم شهروندان از ساعت17 الی 22 در تالار کهکشان برگزار می‌گردد.

مدیر مرکز علوم  و ستاره شناسی تهران خاطر نشان کرد: اولین سخنرانی توسط استاد احمد دالکی(پدر نجوم آماتوری ایران) باموضوع «تازه‌ترین دستاوردهای سفینه کنجکاوی» ارائه می‌شود.

 دومین سخنرانی توسط کاظم کوکرم(سردبیر مجله نجوم) با موضوع «دنیای زیبای نجوم» برای علاقه‌مندان بیان می‌شود.

سومین سخنرانی با موضوع « پدیده‌های جذاب نجوم رصدی» توسط مصطفی امام(منجم آماتور و مدیر مرکز نجومی آوااستار) به مخاطبان ارائه می‌شود.

چیذری عنوان کرد: در کنار برپایی این نشست علمی در جشن روز جهانی نجوم جشنواره عصر خلاق برای عموم مردم در سنین مختلف از ساعت 16 اجرا خواهد شد.

وی افزود: رصد خورشید، رصد آسمان شب، اجرای گنبد بادی آسمان‌نما، اجرای موسیقی زنده، برگزاری مسابقه و اهداء جوایز ویژه به نفرات برتر از دیگر برنامه‌های جشنواره روز جهانی نجوم خواهد بود.

مدیر مرکز علوم پیرامون تاریخچه هفته جهانی نجوم خاطرنشان شد: این مراسم در سراسر جهان برگزار می‌گردد و هر سال یکی از روزهای ‎15 آوریلتا ‎ 15 می که ماه در وضعیت تربیع است به عنوان روز جهانی نجوم انتخاب می‌شود و مرکز علوم و ستاره شناسی تهران امسال روز پنج می مصادف با 15 اردیبهشت را به جشنواره روز جهانی نجوم اختصاص داده است که در این روز ماه در روز و شب در ارتفاع مناسبی قابل رصد است و زمان بیشتری در آسمان قرار دارد.

از تمامی علاقه مندان به نجوم و اسرار آسمان شب، دعوت می‌شود تا در این روز با برنامه‌های مرکز علوم و ستاره شناسی تهران همراه باشند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت حضور در این برنامه به نشانی میدان قدس- خیابان دزاشیب-خیابان عمار-کوی شهید صالحی(عرفات)- شمارۀ 22- مرکز علوم و ستاره شناسی تهران مراجعه و جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت مرکز علوم http://sactehran.ir مراجعه و یا با شماره تلفن‌های 22293280 و 22292246(داخلی 102) تماس بگیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
JimmiXzSq
|
Russian Federation
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
0
0
7ZadRj http://www.LnAJ7K8QSpkiStk3sLL0hQP6MO2wQ8gO.com
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین