کد خبر: ۴۴۳۶۳۳
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵

مرکل: برگزیت نباید اتحادیه اروپا را فلج کند

صدر اعظم آلمان ضمن ابراز تاسف درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تاکید کرد که برگزیت نباید این اتحادیه را فلج کند.
آفتاب‌‌نیوز :
 "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان در سخنانی تاکید کرد که می خواهد درخواست رئیس جمهور آمریکا برای افزایش بودجه نظامی را تنها در رابطه با پرداخت ها برای کمک های توسعه ای مورد بحث قرار دهد. 
 
وی تاکید کرد که همانگونه که دولت آمریکا آشکارا دستیابی به هدف افزایش بودجه نظامی اعضاء به دو درصد تولید ناخالص ملی تا سال 2024 را درخواست کرده است ما هم حالا خواستار دستیابی به هدف 0.7 درصد تولید ناخالص ملی اعضاء برای کمک های توسعه ای هستیم. 
 
رئیس جمهور آمریکا از کشورهای عضو ناتو درخواست کرده است که وعده خود مربوط به سال 2014 برای افزایش بودجه دفاعی خود به 2 درصد تولید ناخالص ملی را برآورده کنند. بودجه دفاعی آلمان در حال حاضر 1.2 درصد تولید ناخالص ملی است. 
 
مرکل که امروز (جمعه) در هامبورگ سخن می گفت درباره تعهد ترامپ نسبت به ناتو ابراز خرسندی کرده و آن را مهم ارزیابی کرده و گفت: برای همه کشورهای عضو ناتو هم این مسئله واضح است که برای یک تقسیم بار منصفانه باید آماده باشند. آلمان هم این مسئله را واضح کرده است که در کنار بودجه دفاعی همچنین کمک های توسعه ای و دیپلماسی نیز به کار گرفته شود. 
 
صدر اعظم آلمان در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که آمریکا همچنان مهم ترین شریک اروپا محسوب می شود. من شخصا یک توافق تجارت آزاد با آمریکا موسوم به تی تی آی پی را مانند گذشته تصمیمی مهم می دانم. توافقی مانند تی تی آی پی حداقل سی درصد از تجارت جهانی را پوشش می دهد. 
 
مرکل مجددا درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ابراز تاسف کرده و گفت: برای او در مذاکرات برگزیت در درجه اول منافع خارجیانی که در انگلیس زندگی می کنند از جمله 100 هزار آلمانی اولویت دارد. هم زمان این گفتگوها نباید اتحادیه اروپا با 450 میلیون جمعیت آن را فلج کند. اتحادیه اروپا باید هچنین به کار بر روی  بسیاری از تکالیف دیگر خود ادامه دهد.   
منبعک تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین