کد خبر: ۴۴۳۷۸۵
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸

دزدی از صاحبخانه‌ها به شیوه بیهوشی

شاگرد بنگاه املاک پس از بیهوش کردن صاحبخانه اقدام به سرقت پول و اموال با ارزش کرده بود توسط پلیس آگاهی دستگیرشد.
آفتاب‌‌نیوز :
در ۲۶ فروردین سالجاری وقوع یک فقره سرقت منزل در بلوار فردوس به کلانتری ۱۳۳ شهرزیبا اعلام شد؛ با حضور مأمورین در محل و بررسی های اولیه مشخص شد که سارق پس از بیهوش کردن صاحبخانه اقدام به سرقت بخش اعظمی از اموال منزل (تلویزیون، لپ تاپ، طلاجات، البسه، ۲۰ میلیون تومان وجه نقد و ...) کرده است.  

خانم صاحبخانه پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: از مدتی پیش تصمیم به فروش خانه خود گرفتم؛ به همین علت به یک بنگاه املاک در پاساژ ... رفته و اطلاعات مربوط به فروش خانه را در اختیار مدیریت بنگاه قرار دارم. 

وی گفت: پس از آن جوانی با ظاهر آراسته (کت ، شوار ، کروات) به نام میثم، به عنوان شاگرد بنگاه املاک و در چندین نوبت جهت کارشناسی و بازدید منزل به خانه من آمد اما خانه همچنان به فروش نمی رفت تا اینکه در مورخه ۲۵ فروردین ماه امسال میثم مجددا به خانه من آمد و مدعی شد که با یک خریدار جهت بازدید نهایی خانه قرار گذاشته است؛ مدتی از حضور میثم در خانه گذشت اما خبری از خریدار نشد تا اینکه به پیشنهاد میثم ، او شخصا اقدام به سفارش غذا از رستوران کرد؛ در حال خوردن غذا بودیم که به محض خوردن چند قاشق اول، بیهوش شده و دیگر متوجه ی هیچ چیز نشدم.

وی گفت: در ساعت ۴ بامداد ۲۶ فروردین ماه به هوش آمدم و متوجه شدم که قسمت قابل توجهی از اموال خانه از جمله ۲۰ میلیون تومان وجه نقد داخل منزل و ... تماما سرقت شده است. 

کارآگاهان با مراجعه به بنگام املاک و در بررسی تصاویر مدارک و اطلاعات ارائه شده از سوی 'میثم . م' (متولد ۱۳۶۶) پیدا کردند که آدرس های ارائه شده تماما واهی است ؛ همچنین بنا بر تحقیقات ، میثم در طول مدت تردد خود در پاساژ ... همیشه از کت و شلوار ، کروات و یک کیف دستی از نوع سامسونت استفاده می کرده و به همکاران خود و دیگر کسبه پاساژ عنوان می کرده که دارای مدارک کارشناسی در رشته مهندسی است. 

در شرایطی که هیچگونه آدرس و نشانی از میثم وجود نداشت، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه وی شدند؛ در تحقیقات پلیسی مشخص شد که میثم در شهر تهران بلامکان است و شب ها صرفا جهت استراحت به یک گرم خانه در محدوده میدان انقلاب مراجعه می کند. 

با شناسایی دقیق گرم خانه ، این محل تحت مراقبت های پلیسی قرار گرفت تا نهایتا در یازدهم اردیبهشت ماه امسال ، میثم دستگیر و در بازرسی از کیف دستی اش مقادیری از اموال مالباخته از جمله قمستی از وجوه نقد ، لپ تاپ و ... کشف شد؛ در ادامه قسمت دیگری از اموال مسروقه نیز در داخل یک چمدان ( در داخل گرم خانه ) کشف شد. 

'میثم . م' پس از انتقال به پایگاه دوم آگاهی ، صراحتا به سرقت از منزل مالباخته و فروش قسمتی از اموال مسروقه از قبیل طلاجات ، تلویزیون و ... نیز اعتراف کرد که با راهنمایی وی ، محل فروش طلاجات و ... شناسایی و مابقی اموال مسروقه نیز کشف شد. 

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با اعتراف صریح متهم به سرقت به شیوه بیهوشی و کشف قسمت قابل توجهی از اموال مسروقه ، متهم در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت و با قرار صادره از سوی بازپرس محترم پرونده روانه زندان شد.
منبع: خبرگزاری ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین