کد خبر: ۴۴۳۸۸۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸
شب ۲۹ اردیبهشت لیلة القدر ملت ایران است.

روحانی: اگر در مدرسه اخلاق یاد بگیریم، دیگر نمی‌آییم در تلویزیون آبروی مردم را ببریم/قدرت را برای ترساندن دیگران نمی‌خواهیم/از اول دولت صددرصدی بوده‌ایم و تا آخر هستیم

رئیس‌جمهور تاکید کرد: شب ۲۹ اردیبهشت لیلة القدر ملت ایران است. ما باید سرنوشت، آینده، امنیت، آرامش، پیشرفت و آزادی خودمان را در ۲۹ اردیبهشت رقم بزنیم. گاهی شب قدر و روز قدر اندازه همانکه قرآن می‌گوید اندازه ۸۰ سال طول می‌کشد نه به اندازه چهار سال. ممکن است آن شب قدر تا ۸۰ سال در کشورمان تاثیرگذار باشد پس باید خیلی حواسمان را جمع کنیم.
آفتاب‌‌نیوز : حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در همایش ملی معلم و اقتصاد دانش‌بنیان در محل سالن اجلاس سران، اظهار کرد: بعضی مواقع انسان آیه لیلة‌القدر را بهتر لمس می‌کند. هزار ماه، یک عمر نسبتا خوب و طولانی حدود ۸۰ سال. یعنی ۸۰ سال یک‌طرف و یک شب یکطرف. شب ۲۹ اردیبهشت هم شب لیله‌القدر ملت ایران است.

وی ادامه داد: ما باید سرنوشت، آینده، امنیت، آرامش، پیشرفت و آزادی خودمان را در ۲۹ اردیبهشت رقم بزنیم. گاهی شب قدر و روز قدر اندازه همانکه قرآن می‌گوید اندازه ۸۰ سال طول می‌کشد نه به اندازه چهار سال. ممکن است آن شب قدر تا ۸۰ سال در کشورمان تاثیرگذار باشد پس باید خیلی حواسمان را جمع کنیم.

روحانی افزود: ماها می‌آییم و می‌رویم. حکومت‌ها و دولت‌ها زمانی و دورانی دارند و اینها می‌گذرند. ما باید فکر ایرانمان، شرف‌مان و اخلاقمان باشیم. آیا اینگونه می‌خواهیم حقوق ملت را حفظ کنیم؟ رئیس‌جمهور باید حافظ حقوق همه مردم ایران باشد. امروز روز تاریخی برای ما ملت ایران است کما اینکه هر انتخابات مهم و بزرگی در کشور روز تاریخی و سرنوشت برای ماست.

وی افزود: عزت و اقتدار ایران عزیز و پیشرفت ما برای‌مان مهم است. ما قدرت نمی‌خواهیم تا دیگران را بهراسانیم بلکه ما قدرت می‌خواهیم تا با دنیا و همسایگانمان دوستی کنیم. البته کسی بخواهد به ما تعرض و تجاوز کند با قدرت و وحدتمان در برابر آن قاطعانه می‌ایستیم. اما قدرت ما برای وحشت منطقه و جهان نیست. قدرت ایران و ایرانی و فرهنگ ایران برای ساختن همزیستی مسالمت‌آمیز با همسایگان و جهان است. این فرمان خدا که امانت را به آنکه لیاقت دارد بسپاریم.

رییس‌جمهور با بیان اینکه ما امروز حرکت خوبی را شروع کردیم، یادآور شد: از لحاظ امنیت امروز کشور ما از سال‌های پیش امن‌تر است. البته که نیروهای مسلح، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و بسیج را تقویت کرده و روابط دیپلماتیک‌مان را با همسایگان بهتر کرده‌ایم اما ما اینها را در گذشته هم داشته‌ایم پس چرا امنیت بیشتر شده است چون دولت به همه مردم و اقوام ما نگاه یکسان دارد. اگر دو سه مورد مشکل امنیتی هم پیش آمده لب مرزها بوده و داخل شهرها و استان‌های مرزی کاملا امن بوده است چون اقوام و مذاهب مختلف به صورت یکسان نگاه شده‌اند.

رئیس دولت یازدهم همچنین تصریح کرد: ما درصد درست نکرده‌ایم که 10 درصد و 20 درصد بگذاریم. ما از اول دولت صددرصدی بوده‌ایم و تا آخر صددرصدی هستیم. چرا مردم سیستان، کردستان، خوزستان، ترکمن‌صحرا و همه جای ایران احساس نکند پرچم ایران پرچم امنیت برای همه آنها و پرچم اسلام و جمهوری اسلامی پرچم آرامش برای همه آنهاست.

وی ادامه داد: وقتی اقوام مختلف ببینند که بهتر از ایران پناهگاهی ندارد آن وقت وهابی‌ها نمی‌توانند روی آنها اثر بگذارند. می‌گویند نفوذ را کم کنید. اگر قسمت قسمت شویم و بین ما شکاف ایجاد شود نفوذ به وجود می‌آید اما اگر همه احساس یکسان بودن کنیم و حقوقمان به طور یکسان رعایت شود احساس امنیت ایجاد شده و نفوذ کم می‌شود.

روحانی خطاب به معلمان گفت: پیغمبر میان همه نگاهش را به عدالت تقسیم می‌کرد. نگاه معلم هم در کلاس باید نسبت به شاگردها یکسان باشد تا کودکان احساس نکنند معلم به آنها توجه و علاقه ندارد. نباید از لحاظ حیثیتی بین بچه‌ها چه کم‌استعداد و چه با استعداد تفاوتی وجود داشته باشد. عدالت با نگاه و سخن معلم آغاز می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: محل کلاس درس را باید خانه اخلاق بسازیم و اگر در کلاس اخلاق یاد بگیریم آن وقت نمی‌آییم پشت تریبون آبروی مردم را ببریم. باید حساب کنیم که دنیا همین دو هفته و تا 29 اردیبهشت نیست. دنیا ادامه دارد و ایران ابدی و ملت ایران پاینده است.

رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه ترکیب این جلسه به ما می‌گوید که چگونه از مدرسه باید به فناوری و به یک اقتصاد دانش‌بنیان و سرافرازی علمی و تولیدی در منطقه و جهان دست پیدا کنیم، افزود: تردیدی نیست که در این کشور امروز اگر پیشرفت، تولید، تخصص و افتخارات بزرگی است در سایه زحمات معلمین شریف ماست. همه ما یکی از دوران‌های به یادماندنی و خوبمان دوران مدرسه است.

وی با اشاره به نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان بیان کرد: این نمایشگاه به نظر من افتخارآمیز بود و نشان داد جوانان، فارغ‌التحصیلان، دانشجویان و دانش‌آموختگان ما چگونه روی پایشان ایستاده‌اند و تلاش می‌کنند و کشور ما را در مسیر پیشرفت قرار می‌دهد. وقتی در پاسخ به من می‌گفتند که محصولاتشان را به چه کشورهایی صادر می‌کنند و در کجاها مصرف می‌شود برای من بسیار خوشحال‌کننده بود و وقتی تعداد کسانی که از این راه شاغل شده‌اند را می‌گفتند بیشتر خوشحال می‌شدم. البته بعضی‌ها از درآمدشان اظهار رضایت و بعضی‌ها از آن تعبیر به آب باریکه می‌کردند.

روحانی در ادامه اظهار کرد: معلمین عزیز ما هم وقتی محصول کار شما را می‌بینند در واقع محصول کار خودشان را دیده‌اند. این معلمین شما را آموزش داده‌اند و تربیت کرده‌اند و مسیر پیشرفت را به شما نشان داده‌اند تا امروز به افتخارات علمی رسیده‌اید. راه تعالی ما این است که بازار منطقه و بازار دنیا را تصاحب کنیم.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه شعار دادن ما را به جایی نمی‌رساند، یادآور شد: ما سال‌ها خیلی شعار شنیدیم اما مهم این است که در مقام عمل قدم‌های مهمی برداریم. برای من بسیار تاثرانگیز است که عده‌ای می‌خواهند از معلمین جامعه‌مان و از آموزش و پرورش به عنوان ابزار استفاده کنند.

وی اضافه کرد: فکر نمی‌کنم که اگر در کشور ما به آموزش و پرورش، بخش بهداشت، بازنشستگان و کارمندان سر بزنید کسی بدون مشکل باشد. همانطور که در دنیا اینچنین است. معلمین ما هم حتما سختی‌های معیشتی دارند اما ما اگر به دنبال رای هستیم چرا می‌خواهیم از معیشت معلمان نرده‌بان رای درست کنیم.

روحانی با بیان اینکه باید بگوییم برای حل مشکلات جامعه می‌خواهیم چه کنیم، گفت: نمی‌شود هم بگوییم چرا حقوق معلمان کم است و هم بگوییم هزینه‌های جاری خیلی بالاست. می‌گویند در دولت یازدهم هزینه جاری بالا رفته و مردم فکر می‌کنند یعنی زرق و برق ادارات. بزرگترین هزینه اجرایی ما بخش رفاهی و مستمری‌بگیران برای بازنشستگان و برای حقوق افراد مستمری‌بگیر بهزیستی و کمیته امداد و بخش‌های مختلف است. بخش دوم هزینه ما آموزش و پرورش و بهداشت و درمان است.

وی افزود: اصلا همین هزینه که می‌گویید به بخش آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، دفاعی و بازنشستگان برمی‌گردد. وقتی می‌گوییم که هزینه‌ها کم شود یعنی حقوق معلم و بودجه آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و دفاعی کم شود اما از طرفی می‌گویند در بخش دفاعی باید بیشتر هزینه کنیم و برای معلمین بیشتر تلاش کنیم. این تناقضات عجیب و غریب است.

رئیس دولت یازدهم با اشاره به اینکه باید درآمد کشور را افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: می‌گویند ما اینقدر به مردم پول می‌دهیم. باید پرسید این پول را کجا می‌آورید. آیا از حقوق معلم، پرستار و بهداشت جمع کنید یا اینکه می‌خواهید از بانک مرکزی استقراض کنید. علت تورم 45 درصدی همین استقراض بود که 45 هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی گرفتند تا مسکن درست کنند.

روحانی در ادامه عنوان کرد: ما از روز اول روی انضباط مالی ایستاده‌ایم و هیچ استقراضی نکرده‌ایم. می‌شود حقوق را سه برابر و یارانه را 10 برابر کنیم اما به این معنی است که پول را به جیب چپ مردم می‌ریزیم و از جیب راستشان برمی‌داریم چون این کار باعث ایجاد تورم می‌شود و جنس امروز یک سال دیگر سه برابر می‌شود.

وی با بیان اینکه شعار دادن خیلی آسان است، تاکید کرد: برنامه دقیق دادن درآمدها را مشخص کردن و اینکه مشخص کنیم هزینه از کدام درآمدها می‌آید کار سختی است. می‌گویند وضع مردم بدتر شده است. من از شما می‌پرسم ما گندم را از کشاورزان که در ماه آخر دولت قبل 700 تومان شده بود امسال تقریباً دو برابر یعنی 1300 تومان می‌خریم. این دولت اگر بخواهد از خارج گندم بخواهد برایش 750 تومان درمی‌آید اما ما برای اینکه کشاورزانمان زندگی بهتری داشته باشند و به خودکفایی برسیم 1300 تومان پول می‌دهیم.

رئیس دولت تدبیر و امید ادامه داد: باید ببینیم کشاورز ما در سال 92 چه مقدار پول گندم گرفته بود و در سال 95 چقدر گرفته است. ما 14 هزار و 700 میلیارد تومان پول گندم داده‌ایم که این 17 برابر سال 92 است. خب این پول‌ها را به کجا و به چه کسانی داده‌ایم. این پول به زندگی مردم، محرومان و کشاورزان می‌رسد.

روحانی در ادامه یادآور شد: بیشتر مواد غذایی ما از کشاورزی داخلی ما تامین می‌شود. ما از 97 میلیون تن به 118 میلیون تن تولید مواد غذایی رسیده‌ایم. یک حرکت بزرگ در کشاورزی ما به وجود آمده است و تقریبا در بخش دیگری از کشاورزی روی پای خودمان ایستاده‌ایم. ما شش میلیون تن گندم وارد می‌کردیم ولی در سال گذشته سه میلیون تن گندم آماده صادرات داشتیم. باید بپرسیم کدام یک از اینها عزت است.

وی با اشاره به شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: بعضی‌ها به صنعتی می‌چسبند که معلوم نیست خیلی شغل درست کند اما شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری اطلاعات شغل ایجاد می‌کند. این سه هزار شرکت در این سه سال و نیم حمایت شد و 100 هزار شغل برای ما ایجاد کردند. ما باید از صنعت دانش‌بنیان را توسعه دهیم. سرمایه دانش‌بنیان در این دولت از 25 میلیارد به سه هزار میلیارد رسیده که باید حمایت بیشتری کنیم.

روحانی همچنین بیان کرد: در این مقطع تاریخی به شما آموزگاران، معلمان، کارآفرینان، تولیدگران و تسخیرکنندگان بازار جهانی در آینده‌ای نزدیک می‌گویم که باید قدم به قدم بازار دنیا را تصرف کنید. من وقتی چند روز پیش از خودروی جدیدی رونمایی کردم پرسیدم چه زمانی وارد بازار فرانسه شده است. این خودرو دو ماه پیش وارد بازار فرانسه شده و امروز وارد بازار ایران می‌شود.

وی افزود: ما در صنعت خودرو در حال وارد شدن به رقابت هستیم و همپای تحولات جهانی حرکت می‌کنیم. خودروی شما که اینک تولید می‌شود 30 درصدش صادر می‌شود. اینکه خودروی ایرانی در بازارها و خیابان‌های دنیا به حرکت دربیاید برای ما افتخار است تا اینکه ما فقط واردکننده باشیم.

رئیس‌جمهور در پایان با گرامیداشت روز معلم اظهار کرد: این روز را به احترام معلمین عزیز و خدمات بزرگ آنها همراه با یاد و نام علامه شهید مطهری که راه آموزش و پرورش و خدمت و ایثار را به ما آموخت گرامی می‌داریم و از شهیدان رجایی، باهنر، دکتر بهشتی، دکتر مفتح و همه شهدای عزیز و بزرگمان و شهدای آموزش و پرورش در دفاع مقدس یاد می‌کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
اعظم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
2
2
زنده باد روحانی پاینده باد اصلاحات
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
0
4
جناب آقاي دكتر روحاني از چه كساني توقع اخلاق داريم، از اون جماعتي كه مهر به رييس مجلس پرتاب كردن؟ يا افرادي كه با اجر به ماشين نماينده مجلس پرتاب كردن؟ يا در حرم امام به نوه ايشان بي احترامي كردن؟ ازاين جماعت هيچ انتظاري نبايد داشت جز گفتن دروغ حمله به سفارتها، البته خوب هم پاداش ميگيرن يكيشون ميشه رييس ستاد يكي از همين افراد، البته اينها بيشتر از 4% كل جامعه نيستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
0
5
من هم صد در صدی هستم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین