کد خبر: ۴۴۴۰۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶

«دورهمی سیاسی» در مستند انتخاباتی جهانگیری/ردپای زنجانی،اصغرفرهادی و سپاه در فیلم «همه برای ایران»

مستند تبلیغاتی جهانگیری یک دورهمی سیاسی بود که در آن به سوالات کارشناسان حاضر در دور میز پاسخ می داد.
آفتاب‌‌نیوز :
 مستند انتخاباتی اسحاق جهانگیری تحت عنوان «همه برای ایران» از شبکه یک سیما پخش شد.

اسحاق جهانگیری در این مستند دور یک میز در کنار کارشناسان نشسته بود و به انتقادهای آنها پاسخ می داد. پشت سر او پرچم بزرگ ایران قرار داشت که روی بخش سبز آن نوشته شده است:؛ «همه برای ایران»

یک دورهمی سیاسی 

صادق زیباکلام، سعید لیلاز،دو چهره سیاسی و اقتصادی در یک سوی میز بودند و سیدمحمد بهشتی و فرشته طائرپور در سوی دیگر میز بودند.

جهانگیری در این دورهمی سیاسی ازضرورت دورهم نشستن های سیاسی گفت. بنا به گفته جهانگیری کار خوب دولت این بود که همه دور هم نشستند از هر جناح و گرایش سیاسی.

جهانگیری در بخشی از صحبت هایش گفت: من یک روز به یکی از بزرگان نظام گفتم آیا نسل اول انقلاب می توانند دور هم بنشینند و برای آینده کشور گفتگو کنند؟ بالاخره آقایان جناح های مختلف باید دور یک میز بنشینند و درباره یک مساله مهم بحث کنند. آنهم اینکه آینده ایران چه می شود؟

فروتنی و ادب دولت تا کجا؟

زیباکلام در بخشی از این مستند خطاب به جهانگیری می گوید شما آدم باادبی هستید اما چرا نمی گویید کشور چه بهایی را برای بحث هسته ای پرداخت کرده است. چرا راجع به این چیزها برای مردم حرف نمی زنید.

لیلاز هم روایتی را بیان کرد و خلال آن گریزی به فروتنی دولت در مقابل انتقادات زد« فردی گوشه ای نشسته بود و می گفت خدایا مرا نیامرز، گفتند چه می گویی گفت دارم جلو خدا شکسته نفسی می کنم»

دانش هسته ای آری، تحریم نه!

جهانگیری گفت: ما می خواهیم دانش هسته ای داشته باشیم ولی نمی خواهیم تحریم داشته باشیم. جمله ای که زیباکلام در پاسخ به آن گفت: منافع عدهای به تحریم ها گره خورده بود، لیلاز هم خطاب به جهانگیری گفت: توضیح داده شود که در گذشته چه بساطی برای کشور ایجاد شده بود. و چه چیزی را تحویل گرفتید؟.

بابک زنجانی پایش به مستند جهانگیری باز شد

اسحاق جهانگیری در مستند تبلیغاتی با یادآوری افزایش روز به روز قیمت ارز در سال 91 گفت: به عنوان آدمی که از بیرون نگاه می کردم و مسئولیتی نداشتم، معتقد بودم، باید مسئولان دولتی عوض شوند. گفتند «اگر رئیس دولت شدی، بابک زنجانی دیگری به وجد آمد، چه می کنی؟»، گفتم «وزیر مربوطه باید سریع برکنار شود». گفتند «اگر بزرگتر شد» گفتم «منم باید بروم». باید شفافیت در تصمیم گیری های اقتصادی برقرار باشد. سامانه ای برای نظام بانکی کشور برقرار شد.

صادق زیباکلام از جهانگیری پرسید چرا دزدی زیاد است؟ و جهانگیری در پاسخ گفت: به هر میزانی که اقتصاد دولتی بیشتر باشد فساد بیشتر است، هر میزانی که دولت کنار بکشد فساد کمتر می شود، معتقدم باید کارهای دولتی شفاف شود. گمرک قبل از دولت یازدهم به سنتی ترین روش اداره می شد. یک مأمور می توانست کالاها را 100 روز نگه دارد اما الان سامانه ای و الکترونیکی شده است. وقتی کالا وارد می شود صاحب کالا نمی داند پرونده اش دست کیست.

سیدمحمد بهشتی نیز دیگر کارشناسی بود که خطاب به جهانگیری گفت، دولت یازدهم فضای متشنج و مضطرب حوزه هنر را توانست آرام کند، امنیت بر قرار شده اما این امنیت احساس نشده است. برخی معتقدند انقلاب را با تولید بحران یکی می دانند یعنی هر کس تولید بحران کند انقلابی محسوب می شود اما آنی که با تعأمل و تعقل کار را دنبال می کند غیرانقلابی محسوب می شود. حال آنکه شرایط بحرانی بیکاری و ایران هراسی را تقویت می کند. به نظرم باید بحث فرهنگی در این حوزه عرض اندام کند.

اصغر فرهادی و افتخار برای ایران

جهانگیری در پاسخ به بهشتی گفت: فرهنگ بسترساز توسعه است. توجه به فرهنگ حتما جز پیش نیازهای توسعه است. دولت باید فرهنگی باشد. دوره اصلاحات دوره خوبی برای فرهنگ بود. در آن مسیر می توانستیم به نقطه بهتری برسیم. هنرمندان ایران افتخار آفرین هستند وقتی آقای فرهادی اسکار می گیرد نشان می دهد فیلم ایرانی چنین ظرفیتی دارد. امروز ده‌ها نهادفرهنگی دارند پول از دولت می گیرند حال آنکه خارج از دولت هستند. دولت بیشترین پول حوز فرهنگ را به این نهادها می دهد که خارج از دولت هستند اما وقتی می گویند وضع فرهنگ بد است این نقد را متوجه دولت می کنند نه آن نهادها.

جهانگیری چطور جهانگیری شد...

وی از دورانی که استاندار اصفهان بوده روایت کرد از اینکه کشور خیلی هزینه کرده که جهانگیری، جهانگیری شده است.مدیر باید پله ها را طی کند. اینکه از یک جایی دست یک آقایی را می گیرند و وزیرش می کنند، ضررش را کشور می بیند.

سپس زیباکلام درباره اقتصاد پرسید، اینکه چند درصد از اقتصاد کشور مربوط به قوه مجریه است؟ باید به مجلس پاسخگو باشد و چند درصد دولت نقشی ندارد.

از حضور سپاه در اقتصاد تا رفتن زنان به ورزشگاه

جهانگیری پاسخ داد:‌ دولت در اقتصاد دستش بسته نیست. به همان سپاه، کی کار می دهد؟ مگر سپاه می تواند بگوید فلان پروژه جاده را می خواهم و دولت با آن مخالف کند و کار را بگیرد؟ آستان قدس هم همین است. خیلی از جاها از ما پروژه خواستند و ما به آنها ندادیم. خیلی جاها سپاه کارش خوب نبوده و ما پروژه را از آنها گرفته ایم. نباید بی انصاف باشیم، در برخی پروژه ها هم کار سپاه خیلی خوب بوده است.

زیباکلام از او خواست مثالی بزند که کار از سپاه گرفته شده است و جهانگیری به مخابرات اشاره کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری، درباره سلامت و ورزش اظهار کرد: جامعه ایران جوان است و باید متناسب با جوانی آن برنامه ریزی کرد. یکی از اقدامات ما در دانشگاه هاست، اما قابل قبول نیست. باید مدیریت دانشگاه ها مستقل تر شود و دانشجو در فضای آزادتری بتواند حرفش را بزند.

از او پرسیده شد چرا در همین دولت کمیته انضباطی هنوز وجود دارد؟ و جهانگیری پاسخ گفت: در همین دولت راضی نیستیم چراکه چتر امنیتی به طور کامل برداشته نشده است، اما برای آینده ایران باید این اتفاق بیفتد.

جهانگیری درباره حضور زنان در ورزشگاه نیز گفت:‌ خانم ها به ورزشگاه بروند، دولت موافق است و یک جای دیگر مخالف است. باید برویم و حرف بزنیم و ببینیم اینها با زن مخالفند یا می گویند اگر زن ها آنجا بروند، اتفاقاتی می افتد، خب آن اتفاق‌ها را رفع کنیم.

مدل مدیریتی به سبک برجام

او اظهار کرد:‌ مدل مدیریتی که من دارم مدل برجام است. تیم باید حرفه ای باشد و اجماع پشت سر خودش درست کنند. ما در همه موضوعات پیچیده با این مدل که تیم خوبی بگذاریم تا به راه حل خوبی برسیم تا حداقل اگر به نمره 20 نمی رسیم، به نمره 18 برسیم. نمره 18 اگر خوب نیست،‌ از صفر که بهتر است.

در ادامه سیدمحمد بهشتی گفت: دولتمردای ما دو گروهند یک گروه که خودشان را دوست دارند یک گروه که ایران را دوست دارند سوال من این است آقای جهانگیری چرا ایران را دوست دارید؟ پاسخ جهانگیری این بود « ایران همه چیز ماست اینجا عشق ماست چیزی جز ایران نداریم آینده اسلام است که ایران خوب باشد اگر ایران مقتدر و سربلند باشد اگر ایرانی باشد با اقتصاد قوی و حرفش را در دنیا به کرسی بنشاند ایرانی سربلند است. هویتی که در طول تاریخ پابرجا بوده و تمدن به دنیا صادر کرده است.

بهشتی در ادامه گفت: اسنادی که داریم می گوید از اوایل دوره ساسانی و اواسط دوره قاجار هر وقت صحبت از ایران بودند ایران از بهترین سرزمین های جهان بوده چون همه چیز سرجای خودش است و سرزمینی میانه بوده است در صورتیکه ما در دوره معاصر همه اش فکر می کنیم که سرزمین ما غلط است. مثلا کویر مرکزی وسط ایران غلط است و می خواهند وسط آن یک حوض بزرگ وسط آن درست کنند.فکر می کنند باید غلط ها را درست کنند، مثلا جنگل را نابود کنند، آب را از جایی به جای دیگر ببرند که یک کار فانتزی است. شاید زمانی برسد که دوباره اهل سرزمین مان بشویم و با اندازه سرزمین مان تناسب پیدا کنیم.

به گزارش خبرآنلاین،جهانگیری در پایان گفت« همه باید فداکاری کنیم و به صحنه بیایم تا ایران سربلند و عزیز بماند. مثل هر ایرانی دیگر برای ایران آرزوهایی داریم. همه دوست دارند ایران بزرگ شود و توسعه پیدا کنند همه دوست دارند در ایران فقیر نباشد.همه دوست دارند که ایران در فضای بین المللی بدرخشد پس همه به صحنه بیاییم. هیچ کسی جنگ و کشتار و خشونت دوست ندارد پس همه در صحنه بیایند. امید معجزه می کند. همه به اینده ایران امیدوار باشیم. اگر امیدوار باشیم که می شود مسائل و مشکلات را حل کردند. می‌توانیم.»


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
علی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
2
0
درود بر روحانی
رضی رامیانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
0
0
سلام بر برداران و خواهران ایرانی
هر وقت فرصت کنند نیشی می زنند ...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین