کد خبر: ۴۴۴۳۷۰
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۶

فرود فضاپیمای محرمانه نیروی هوایی آمریکا پس از ۷۲۰ روز+تصویر

نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد، فضاپیمای بدون سرنشین X-۳۷B روز یکشنبه در پایگاه فضایی کندی ناسا در فلوریدا در پی تکمیل ماموریت محرمانه‌ای در مدار زمین که حدود دو سال به طول انجامید، فرود آمده است.
آفتاب‌‌نیوز :
براساس گزارش‌ها این فضاپیمای بدون سرنشین که شبیه یک شاتل فضایی مینیاتوری است، بیش از ۷۲۰ روز در مدار زمین بوده و عملیات فرود آن در فلوریدا باعث شکستن دیوار صوتی شده که در سراسر این ایالت شنیده شده است.

فضاپیمای بدون سرنشین X-۳۷B براساس اعلام نیروی هوایی آمریکا در ساعت ۷:۴۷ دقیقه صبح یکشنبه در باند فرودی که سابقا برای فرودهای شاتل‌های فضایی از دور خارج شده استفاده می‌شد، در پایگاه فضایی کندی در فلوریدا فرود آمده است.

رسانه‌ها گزارش دادند که این فضاپیمای بدون سرنشین ۹ متری به هنگام بازگشت خود سبب شکستن دیوار صوتی شده که بر سراسر مرکز فلوریدا تاثیر گذاشته و در مناطق دورتر نظیر تامپا و فورت میرس شنیده شده است.

این فضاپیمای ساخت شرکت بوئینگ در ماه مه ۲۰۱۵ از محل پایگاه نیروی هوایی آمریکا در کیپ کاناورال از طریق یک موشک اطلس ۵ به فضا پرتاب شد.

در ناوگان نیروی هوایی آمریکا دو فروند فضاپیمای X-۳۷B وجود دارد و مقام‌های آمریکایی ادعا می‌کنند که از این فضاپیماها برای اجرای یک سری آزمایش‌های نامشخص برای مدت بیش از ۷۰۰ روز در مدار زمین استفاده می‌شود.

همچنین هزینه این برنامه نیز محرمانه است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، ‌یک گروه غیرانتفاعی به نام بنیاد جهان ایمن که حامی تجسس صلح آمیز فضا است گفته که محرمانه بودن X-۳۷B نشان می‌دهد که یکسری تجهیزات اطلاعاتی در آن، مورد ارزیابی یا آزمایش قرار می‌گیرد. این فضاپیماها یک چهارم اندازه شاتل‌های فضایی از گردونه خارج شده هستند.

این چهارمین و طولانی‌ترین ماموریتی بوده که از سوی فضاپیمای X-۳۷B انجام شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین