کد خبر: ۴۴۴۸۴۲
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰

خوش‌چهره‌ترین بازیگر تاریخ سینما بازنشسته شد +عکس

«آلن دلون» بازیگر 81 ساله که از او به عنوان یکی از خوش‌چهره‌ترین بازیگران تاریخ سینما یاد می‌شود، در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: تنها بازی در یک فیلم دیگر را در برنامه کاری دارد و پس از آن بازنشسته می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : «آلن دلون» بازیگر نامدار سینمای فرانسه اعلام کرد که دوره پایان فعالیت حرفه‌ای او در سینما رسیده است.
 

به گزارش ایسنا، این بازیگر 81 ساله که از او به عنوان یکی از خوش‌چهره‌ترین بازیگران تاریخ سینما یاد می‌شود، در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: تنها بازی در یک فیلم دیگر را در برنامه کاری دارد و پس از آن بازنشسته می‌شود.

وی ادامه داد: می‌خواهم فعالیت سینمایی‌ام را تمام کنم، این پایان زندگی من نخواهد بود و تنها پایان فعالیت سینمایی‌ من است.

«آلن دلون» در دهه 1960 میلادی برای بازی در نقش منفی فیلم‌هایی چون «ظهر بنفش» به کارگردانی «رنه کلمان» و فیلم «یوزپلنگ» ساخته «لوکینو وسیکونتی» به اوج شهرت رسید که برنده نخل طلای کن شد.

کارگردانان هالیوودی چون «مارتین اسکورسیزی» و «استیون سودربرگ»، «دلون» را به عنوان خالق الگوی تیپ شخصیتی قاتل متفکر در فیلم «سامورایی» (1969) ساخته «ژان پیر ملویل» می‌شناسند.

خوش‌چهره‌ترین بازیگر تاریخ سینما بازنشسته شد +عکس

«دلون» پیش از این نیز یک بار در سال 2000 اعلام بازنشستگی کرده بود، اما هشت سال بعد با بازی در فیلم «آستریکس در بازی‌های المپیک» به سینما بازگشت و در اظهار نظری گفت:« تنها احمق‌ها تصمیم خود را تغییر نمی‌دهند» اما وی این بار به خبرگزاری فرانسه گفته که بازنشستگی‌ام حقیقی و حتمی است و تنها قرار است در فیلمی به کارگردانی «پاتریس لکونت» کارگردان سرشناس فرانسوی ایفای نقش کنم»، فیلمی که امیدوارند در دوره آتی جشنواره کن رونمایی شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین