کد خبر: ۴۴۴۸۶۱
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶

کمیته حقیقت یاب پیگیر علت حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر است

استاندار گلستان از پیگیری علت وقوع حادثه معدن آزادشهر از سوی کمیته حقیقت یاب خبر داد و گفت: پیگیری های لازم برای رفع مشکل مسکن خانواده ها و در لیست شهدا قرار دادن جانباختگان این حادثه نیز انجام می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا و به نقل از استانداری گلستان، حسن صادقلو در سرکشی از خانواده 5 جانباخته حادثه معدن زمستان یورت در روستای تیلان و دو شهر آزادشهر و نوده خاندوز، پیام تسلیت و دلجویی رئیس جمهوری را به آنان ابلاغ و اظهار کرد: دولت با قوت پیگیر این حادثه و نیز مطالبات کارگران و خانواده های جانباختگان است.

وی افزود: پس از اعلام نظر کمیته حقیقت یاب با خاطیان حادثه بدون تعارف و اغماض در هر رده و مقام، از سوی دولت و قوه قضاییه برخورد قانونی می شود.

صادقلو اضافه کرد: رئیس جمهوری به برخی وزیران و بنده دستور دادند که مسائل، مشکلات و مطالبات کارگران و خانواده های جانباختگان تمام و کمال پیگیری و رفع شود.

استاندار گلستان ادامه داد: حضور بنده به همراه برخی مدیران کل، علاوه بر وظیفه انسانی و اخلاقی، ابلاغ پیام تسلیت رئیس جمهوری به خانواده های داغدار و پیگیری مسائل و مشکلات شما است.

وی اضافه کرد: درقدم نخست به هر یک از خانواده جانباختگان حادثه معدن آزادشهر مبلغ 160 میلیون ریال کمک شد که 110 میلیون ریال آن بلاعوض و کمک دولت و تامین اجتماعی است و مبلغ 50 میلیون ریال نیز ازسوی شرکت زغال سنگ (پیمانکار) پرداخت می شود. این مبالغ جهت انجام امور مربوط به مراسم تشییع و ترحیم عزیزان از دست رفته است ضمن اینکه به هر یک از خانواده جانباختگان از محل بیمه مدنی و مسئولیت مبلغ 210 میلیون تومان خسارت (دیه) پرداخت می شود که بایستی خانواده ها در اسرع وقت مراحل قانونی انحصار وراثت را انجام دهند.

استاندار گلستان بابیان اینکه هیچ چیز با از دست دادن جان کارگران زحمتکش معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر برابری نمی کند و این مساله قابل جبران نیست، یادآور شد: همچنین معوقات بیمه ای و حقوقی تمام جانباختگان و کارگران پیگیری و پرداخت می شود، ضمن اینکه تاکنون احکام مستمری 22 خانواده جانباختگان صادر شده است.

 خانواده های جانباختگان حادثه معدن زغال سنگ آزادشهر نیز دراین دیدارها با قدردانی از دلجویی رئیس جمهوری و حضور استاندار و مدیران جهت ابراز همدری، خواستار پیگیری کامل مطالبات کارگران و خانواده های جانباختگان، برخورد با مقصران حادثه و نیز انجام تمهیدات لازم برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی شدند.

استاندار گلستان و هیات همراه با خانواده جانباختگان 'صادق منصوری' در روستای تیلان، 'حسن سنچولی' در آزادشهر، 'علی جعفری' و برادران 'محمود میردار و ابوالقاسم میردار' در شهر نوده خاندوز ملاقات و ابراز همدری کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان، مدیرکل روابط عمومی استانداری، فرماندار آزادشهر، فرمانده انتظامی شهرستان و رئیس شورای تامین اجتماعی شهرستان آزادشهر به همراه برخی ازکارشناسان، دکتر صادقلو را  همراهی می کردند، ضمن اینکه در دیدار با خانواده صادق منصوری فرمانده انتظامی گلستان نیز حضور داشت.

براثر حادثه انفجار معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر که مقارن ظهر چهارشنبه 13 اردیبهشت رخ داد، علاوه بر مصدوم شدن افزون بر 73 کارگر، 42 تن نیز جان خود را از دست دادند و گفته می شود که پیکر یک جانباخته دیگر نیز هنوز از معدن خارج نشده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین