کد خبر: ۴۴۴۹۹۷
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷

شرح روند پرونده رقیه از زبان وکیل او

رقیه، کودک پنج ساله، دو هفته پیش توسط ناپدری اش مورد خشونت شدید قرار گرفت، دچار مرگ مغزی شد و جان باخت. مرضیه محبی، مدیرعامل کانون حقوقدان زنان سورا وکالت پرونده این کودک را برعهده گرفته و از اعتراف ناپدری به گناهانش خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
محبی ضمن تشریح نحوه آزار "رقیه" درباره روند بررسی پرونده این کودک اظهار کرد: ناپدری صراحتا به همه آزارهای داده شده اقرار کرده و بازسازی صحنه جرم توسط بازپرس ویژه قتل، همه چیز به اثبات رسیده است.

مدیرعامل کانون حقوقدان زنان سورا با بیان اینکه وقت آن است که قانون گذاران در اندیشه راهکارهای قانونی برای پیشگیری سازمان یافته از این گونه رفتارها باشند، ادامه داد: همچنین دولت و تشکل های مدنی به اصلاح فرهنگ و ضرورت آگاه کردن مردم و آموزش ایشان در برخورد با کودک آزاری بپردازند.

وی تصریح کرد: اگر همسایگان به فریادهای رقیه توجه کرده و به کمک او شتافته بودند و این نظر قدیمی را تکرار نکرده بودند که "آنها اختیار بچه شان را دارند" این خون بیگناه بر زمین نمی ریخت.

محبی ادامه داد: علاوه بر آموزش مدارا و منع خشونت ورزی و ایجاد زمینه های اجتماعی لازم برای پرهیز از رفتارهای خشن، مردم باید آموزش ببینند که در این گونه موارد با جدیت مداخله کنند. به عنوان اعضاء کانون زنان ‌حقوقدان سورا، دادخواهی در این پرونده را به همراهی خانم عاطفه دادخواه بر عهده گرفته ایم.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل کانون زنان حقوقدان سورا با بیان اینکه جامعه ما باید بداند کودکان ملک بلا منازع پدران، مادران و سرپرستان خویش نیستند که هر گونه تصرفی در آن مجاز باشد، اضافه کرد: آنان انسانند اما ضعیف، بی پناه و تنها، شکنجه و آزار کودکان امر شخصی و خصوصی خانواده آنان نیست، مساله همه انسان هاست و مردم باید برای برخورد، مقابله و پیشگیری از این ‌پدیده غیرانسانی آموزش ببینند و مسئولیت برخورد و اطلاع رسانی از کودک آزاری هایی که با آن مواجه‌ می شوند را بفهمند و بپذیرند.

وی با بیان اینکه قوانین ما برای پیشگیری و بازدارندگی این جرم نارسا و ناکارآمد است، خاطرنشان کرد: مجازات کودک‌آزاری به اندازه پیکر این‌قربانیان، اندک و بی اثر است. در قانون حمایت کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست، مجازات شکنجه و آزار کودکان سه تا 6 ماه حبس است و ایران به مفاد کنوانسیون حقوق کودک پیوسته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین