کد خبر: ۴۴۴۹۹۸
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری‌شدن تبدیل به حرفه دوم قالیباف شده

لوموند: اظهارات روحانی طوفانی و کوبنده بود/میدل‌ایست‌آی: قالیباف از آمریکایی‌ها کپی‌ کرد/او ادای احمدی‌نژاد را هم در می‌آورد/مردم دیگر فریب ژست‌های احمدی‌نژادی را نمی‌خورند/آن‌ها دیده‌اند سوء‌مدیریت او چقدر فاجعه‌بار بوده/رئیسی کاریزما ندارد

قالیباف با تقلید از جنبش ۹۹ درصد در امریکا شعار چهار درصد ثروتمند در برابر ۹۶ درصد محروم را اختراع کرده است/ اصولگرایان در حال اشتباه تاکتیکی هستند/ رئیسی کاریزما ندارد و قالیباف ادای احمدی‌نژاد را در می‌آورد/بعید است که مردم بار دیگر فریب ژست‌های احمدی‌نژادی را این بار در قامت قالیباف بخورند او خود کارنامه قابل دفاعی در شهرداری ندارد / برخی به طنز می گویند نامزدی انتخابات ریاست جمهوری تبدیل به شغل دوم قالیباف شده است
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- همزمان با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران مطبوعات و سایت‌های مختلف به تحلیل درباره عملکرد روحانی در روزهای اخیر پرداخته اند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ روزنامه فرانسوی «لوموند» در گزارشی اشاره می‌کند که حسن روحانی حمایت خود علیه رقبای انتخاباتی‌اش را تشدید کرده است. این روزنامه می‌نویسد: «انتخابات ایران در روز ۱۹ مه برگزار می‌شود. روحانی در سخنرانی اخیر خود در ارومیه خطاب به رقبایش گفت که شما درباره ازادی صحبت نکنید ازادی خجالت می کشد. 

لوموند با اشاره به اظهارات طوفانی و کوبنده روحانی درباره رئیسی و قالیباف، می‌نویسد: او رقبایش را به دلیل عدم نقد‌پذیری و تحمل آرای مخالف نکوهش کرد. او همچنین درباره موضوع مالیات صحبت کرد و درباره عدم پرداخت مالیات از سوی بزرگترین نهاد موقوفه در جهان اسلام سخن گفت که ابراهیم رئیسی یکی از نامزدهای انتخاباتی تولیت آن را برعهده دارد. او همچینن درباره اظهارات پیشین قالیباف درباره لزوم تفکیک‌جنسیتی در محل کار و جدا کردن کارمندان زن و مرد از یکدیگر صحبت کرد و او را به باد انتقاد گرفت.»

سایت «میدل ایست‌آی» نیز با انتشار گزارشی تحت عنوان «اشتباه محافظه‌کاران ممکن است بار دیگر در انتخابات ریاست‌جمهوری به ضررشان تمام شود و برای‌شان هزینه‌زا باشد» اشاره می‌کند نامزدهای محافظه‌کاران در حال تکرار اشباهات و تاکتیک‌های مبارزاتی غلط هستند و این ممکن است به ضررشان در انتخابات تمام شود. 

این سایت می‌نویسد: «مبارزه انتخاباتی اصلی میان روحانی با قالیباف و رئیسی است. قالیباف شهردار تهران است در حالی که رئیسی قبلا مقام قضائیی داشته و متولی فعلی استان قدس رضوی است که بیش از ۲۰ هزار نفر کارمند دارد». 

این سایت می‌نویسد: «نخستین موضوع درباره نحوه چینش و انتخاب نامزدهای اصولگرایان است و دوم تاکتیک‌هایی که آنان در کارزار مبارزاتی خود در پیش گرفته‌اند. حتی اگر مردم از گذشته رئیسی و سوابق او نیز چشم‌پوشی کنند واقعیت آن است که او فاقد هرگونه جاذبه‌ای است. او چهره‌ای شناخته‌نشده است. او بر روی پایین‌ترین گروه‌های درآمدی برای جذب رای تمرکز کرده و وعده افزایش یارانه نقدی تا ۳۰۰ درصد را داده است. با این حال این وعده‌ها برای کسب رای با انتقاد اصولگرایان میانه‌رو از جمله علی لاریجانی نیز مواجه شده است که گفته بود نامزدها منابع مالی و اعتبارات لازم برای سه برابر کردن یارانه را از کجا تامین خواهند کرد؟! او گفته بود که نامزدها باید بدانند در زمینه یارانه ها نیازمند اجازه از مجلس هستند». 

میدل ایست آی در ادامه اشاره می کند که گفتمان ضعیف نامزدهای اصولگرایان نیز از جمله نقاط ضعف آنان است. این سایت می‌نویسد: «قالیباف برای سومین‌بار است که در ۱۲ سال گذشته نامزد می‌شود. برخی از ناظران سیاسی به شوخی می‌گویند که نامزد انتخابات ریاست جمهوری‌شدن تبدیل به حرفه دوم قالیباف شده است. او با تقلید از جنبش ۹۹ درصد در امریکا شعار چهار درصد ثروتمند در برابر ۹۶ درصد محروم را اختراع کرده است. واقعیت آن است که ممکن است نقدهایی به عملکرد دولت روحانی در عرصه اقتصاد وارد باشد اما واقعیت آن است که عملکرد قالیباف در جایگاه شهردار تهران نیز بهتر از روحانی نبوده است. قالیباف با الهام‌گیری و تقلید از سبک احمدی‌نژاد می‌خواهد روحانی‌ و تیم کاری او را متهم به فساد کند. با این حال، او این واقعیت را نادیده گرفته است که مردم دیگر فریب سبک احمدی‌نژادی و ژست‌های او را نمی‌خورند و تجربه وعده‌های توخالی او را داشته‌اند و دیده‌اند که سوء‌مدیریت او چقدر برای ایران فاجعه بار بوده است. آنان یک بار این موضوع را تجربه کرده‌اند‌ و بعید است که بار دیگر چنین تاکتیک‌هایی جواب دهند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین