کد خبر: ۴۴۵۲۸۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
پایان مناظره های تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

پرونده مناظره‌‌ها لوله شد/آنچه گذشت؛ پاسخ‌های کوبنده روحانی و جهانگیری به قالیباف و رئیسی+فیلم و تصاویر

آخرین مناظره نامزدهای انتخاباتی، با تغییراتی جزئی در شیوه‌ی اجرا و در فضایی نه چندان متفاوت از دو مناظره‌ی قبل، به صورت زنده روی آنتن رفت تا پرونده‌ی مناظره‌های انتخاباتی سال ۹۶ جمعه – ۲۲ اردیبهشت ماه – بسته شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- آخرین مناظره نامزدهای انتخاباتی با موضوع اقتصادی که به عنوان فینال مناظره‌ها مطرح بود، در مدت زمان معمول حدود سه ساعت و نیم به روی آنتن رفت و نامزدهای انتخاباتی به پرسش‌های مجری با محوریت اقتصادی پاسخ دادند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ حضور نامزدها در ساختمان جام جم با روندی معمول و همانند دو مناظره قبل همراه بود. با این تفاوت که کاندیداها به محض پیاده شدن از ماشین تشریفات، با این پرسش یکسان از سوی خبرنگاران وابسته به صداوسیما مواجه می‌شدند که مناظره‌ی سوم مهمتر است یا دو مناظره‌ی قبلی.

ضمن اینکه به‌رغم انتقادها به شیوه‌ی در نظر گرفته شده برای پوشش انحصاری برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها در صداوسیما، مناظره سوم هم بدون حضور عکاسان و خبرنگاران دیگر رسانه‌های داخلی برگزار شد و تنها خبرنگاران و عکاسان وابسته به صداوسیما آنهم به شکلی محدود، اجازه حضور در محوطه جام‌جم را داشتند.

این خبر تکمیل شده است.

اسحاق جهانگیری، اولین نامزد ریاست جمهوری حدود ساعت ۱۴:۵۳ وارد ساختمان جام جم شد. پس از جهانگیری، هاشمی طبا، میرسلیم، قالیباف و حسن روحانی وارد ساختمان جام جم شدند.

جهانگیری پس از ورود به محوطه جام جم به سمت ساختمان معاونت سیما بدرقه شد و در بدو امر در جمع خبرنگاران به پرسش‌هایی درباره ساختار و محتوای برنامه‌های مناظره پاسخ داد. او مناظره سوم را جدی‌ترین مناظره برشمرد.

نامه مهم رئیس ستاد انتخاباتی روحانی به ستادهای سراسر کشور را در اینجا بخوانید

جهانگیری پس از پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران، همانند هفته‌های گذشته با استقبال موسوی مقدم، قائم‌مقام رییس صداوسیما و سپس علی‌عسکری، رییس صداوسیما مواجه شد.

سید مصطفی هاشمی طبا دومین نامزدی است که برای شرکت در مناظره آخر، با تشریفات معمول وارد محوطه جام جم شد.

برنامه «اینجا ایران است» ساعاتی قبل از برگزاری آخرین مناظره با اجرای حسن سلطانی و مهدی آقابیگی به روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

جهانگیری پیش از آغاز سومین مناظره انتخاباتی: کاندیداها خیلی شفاف برنامه‌های خود را بگویند

 اسحاق جهانگیری کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری پیش از آغاز سومین مناظره انتخاباتی کاندیداها در بدو ورود به صداوسیما در جمع خبرنگاران در ارزیابی از مناظره‌های انتخاباتی گذشته اظهار کرد: مناظره‌ها به گونه‌ای طراحی شده که به جای اینکه کاندیداها به برنامه‌ها و عملکرد خود بپردازند بیشتر وعده‌های خود را مطرح می‌کنند.

وی با بیان اینکه امیدوارم در مناظره امروز کاندیداها به برنامه‌های خود نیز اشاره کنند، خاطرنشان کرد: برنامه فقط یک شعار نیست بلکه راه رسیدن به اهداف و منابع آن نیز باید اعلام شود.

جهانگیری تأکید کرد: تاکنون شاهد ارائه برنامه‌ای نبوده‌ایم و امیدوار هستم در مناظره اقتصادی که مربوط به معیشت مردم است کاندیداها خیلی شفاف برنامه‌های خود را مطرح کنند و بیان وعده‌های خود را به آینده موکل نمایند.

هاشمی طبا در بدو ورود به صداوسیما: در راستای اقتصاد مقاومتی برای اشتغال جوانان فعالیت خواهم کرد

مصطفی هاشمی طبا پس از ورود به سازمان صداوسیما برای شرکت در سومین مناظره انتخاباتی با موضوع اقتصادی، اظهار کرد: به نظر من هر سه موضوع مناظره اهمیت بسیاری داشته است. موضوع اقتصادی به دلیل آنکه در مناظره نهایی قرار دارد از اهمیت بالاتری برخوردار شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که برای حل معضل اشتغال جوانان چه برنامه‌ای دارید، گفت: من تمام مسائلی را که طی این سه مناظره مطرح کرده و می‌کنم در جهت استقلال و سربلندی ایران بوده است.

هاشمی طبا خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری هم تأکید کردند استقلال ایران باید بیش از همیشه حفظ شود. من برای حفظ ارجمندی، گام گذاشتن در راه حل مشکلات از اقتصادی مقاومتی برای حل مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغال جوانان استفاده خواهم کرد.

میرسلیم در بدو ورود به صداوسیما: مناظره اقتصادی از دو مناظره پیشین مهم‌تر خواهد بود

مصطفی میرسلیم در بدو ورود به صداوسیما برای شرکت در مناظره سوم انتخاباتی با موضوع اقتصادی اظهار کرد: گرفتاری امروز کشور ما گرفتاری اقتصادی است. این امر برای جوانان محرزتر است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد:‌ باید ببینیم کدام یک از کاندیداها بهترین پیشنهاد را برای رفع موانع اشتغال جوانان و بهبود شرایط اقتصادی ارایه می‌دهند.

قالیباف دوباره به خاکی زد و با حاشیه شروع کرد

محمدباقر قالیباف،‌کاندیدای دوازدهمین دور ریاست جمهوری بعدازظهر امروز پیش از برگزاری آخرین مناظره انتخاباتی کاندیداها در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه کدام یک از مناظره‌ها را مهمتر می‌دانید، با بیان اینکه هر سه جلسه مناظره مهم است، اظهار کرد: من در مناظره قبلی پیشنهادی دادم که افراد کاندیداها دارایی‌های خود را اعلام کنند که این پیشنهاد در هفته‌ای که گذشت هزینه‌هایی در پی داشت. در طول هفته‌ای که گذشت من مشاهده کردم که بعضی از اعضای کابینه به این موضوع پرداختند؛ حال من نمی‌دانم که چرا اینگونه شد. آیا این اقدام تحت فشار 4درصدی‌ها انجام شد یا نه. واقعیت این است که من در مناظره دوم نگفتم که وزرا لیست اموال خود را بدهند بلکه پیشنهاد دادم آنهایی که نامزد هستند خوب است که این کار را انجام دهند. گفتنی است بعد از این پیشنهاد قالیباف، بسیاری از اعضای دولت اعلام کردند که حاضرند اموال خود را با اموال قالیباف تاخت بزنند.

این کاندیدای انتخاابت ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه طبیعی است هر طرحی که برای تحول اقتصادی صورت بگیرد حتماً منافع 4 درصدی‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد، گفت: این 4 درصد به دنبال این هستند که بدون هیچ تحرک و کاری بیشترین منفعت را ببرند. طبیعتاً با توجه به وجود چنین روحیه‌ای هر تصمیمی که گرفته شود تا تولیدکنندگان، سرمایه‌گذاران، واردکنندگان و تجار اذیت شوند آن 4 درصد ناراحت می‌شوند!امیدوارم امروز که موضوع مناظره مربوط به مسایل اقتصادی است و با توجه به اینکه مهمترین چالش روز کشور بحران اقتصادی است کسی از کاندیداها به حاشیه و جاده خاکی نرود و واقعاً به موضوع بحران اقتصادی در کشور بپردازند.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی که درباره اینکه آیا در کابینه احتمالی دولت دوازدهم از رقبای فعلی خود استفاده می‌کنید، خاطرنشان کرد: حتماً در کابینه آینده من شایسته‌سالاری مبنای کار جدی و اساسی است. البته معتقد هستم که کابینه آینده حتماً باید کابینه باتجربه و جوان باشد.

رئیسی در بدو ورود به صداوسیما: مناظره اقتصادی به دلیل دغدغه‌های مردم اهمیت ویژه‌ای دارد

سیدابراهیم رئیسی پس از ورود به سازمان صداوسیما برای شرکت در مناظره سوم انتخاباتی با موضوع اقتصادی، اظهار کرد: همه مناظره‌ها به دلیل آنکه مردم می‌خواهند بدانند دولت طی این چهار سال چه کرده و کاندیداها برای آینده چه برنامه‌ای دارند مهم است.

وی ادامه داد: مردم امروز دغدغه موضوعات اقتصادی دارند. کارخانجات، کارگاه‌ها تعطیل شده و اقشار روستایی و کارگری می‌خواهند که حوزه‌های تولیدی فعال شوند، لذا به این جهت مناظره سوم اهمیت زیادی دارد.

حسن روحانی در بدو ورود به صدا و سیما:

 مناظره امروز، دارای اهمیت است، چرا که آخرین مناظره است و از طرف دیگر مسائل اقتصادی مطرح است

انتظار مردم این است که نامزدها اول به سوابق خود اشاره کنند قبلا چی کار می کردند، چه ارتباطی با مسائل اقتصادی داشته اند و چگونه می خواهند مسائل اقتصادی را متحول کنند 

به مردم بگویند از کجا می آورند از حقوق چه کسی می زنند چگونه تورم  درست می شود، اگر همه مسائل به صورت شفاف و روشن برای مردم بیان شود ، این مناظره مفید خواهد بود 

ترتیب صندلی نامزدها

هاشمی‌طبا ۱ / قالیباف 2 /میرسلیم 3 / حسن روحانی 4 /جهانگیری 5 /رییسی6

برنامه جهانگیری برای برخورد با قاچاق کالا جهانگیری: 

کسی که بیشترین سابقه را در قوه قضاییه دارد آقای رییسی است/آقای قالیباف دوره‌ای مسئول ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بودند/بگویند در مبارزه با قاچاق کالا چه کار کردند؟(اینجا)

برنامه توسعه صادرات،جلوگیری ازخام فروشی و کاهش وابستگی بودجه به نفت

میرسلیم: خام فروشی منجر به وابستگی ما به خارج از کشور می‌شود(اینجا)

برنامه‌ رفع مشکلات نظام بانکی 

روحانی: آقای رئیسی چندبار گفتند میان دولت فعلی و گذشته مناظره شود/ پیشنهاد می‌دهم با آقای رئیسی مناظره کنیم زیرا یاران احمدی‌نژاد در ستاد رئیسی فعال هستند/آقای قالیباف چرا کلام غیراخلاقی؟ / در شمال تهران ساختمان‌های مجلل گرفتید و...(اینجا)

برنامه رییسی برای هدفمند کردن یارانه‌ها رییسی

رئیسی: یارانه‌ها باید افزایش پیدا کند/هاشمی‌طباء: اگر بخواهیم 250 هزار تومان به مردم بدهیم، 800 هزار تومان از جیب آنها خارج می‌کنیم/قالیباف: آقای رئیسی، برنامه مشخصی برای مبارزه با فساد دارید؟(اینجا)

برنامه دولت شما برای رونق تولید و اشتغال پایدار چیست؟

 انتقاد هاشمی‌طبا از مخالفان ورود سرمایه گذاری خارجی/جهانگیری: امروز دولت احمدی‌نژاد در این مناظره نشسته است/ مگر یادتان رفته که به صورت لحظه‌ای، نرخ دلار عوض می‌شد؟/کنایه به قالیباف(اینجا)

اولویت‌های شما برای افزایش رشد اقتصادی چیست؟

 قالیباف: حتما 5 میلیون شغل را ایجاد می‌کنیم/هاشمی طبا ما ما اگر فیلمی ساخته می‌شود میگوییم سیاه‌نمایی شده، در حالی که بدترین سیاه‌نمایی‌ها را در اینجا انجام می‌دهیم/جهانگیری: ایا کاندیداهای موجود طرفدار دیپلماسی هستند؟ یا اینکه دنبال تنش زایی هستند؟ ایا قادرند سرمایه خارجی چذب کنند؟(اینجا)

ادامه دارد...


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۲
31
66
تیم روحانی-جهانگیری براحتی میتونن تو این مناظره آخر که با موضوع حساس اقتصادی برگزار میشه رقبا رو با توجه به کارنامه نه چندان قابل دفاع خود در مسئولیت های فعلیشان به طور کامل از گردونه خارج کنند
ناشناس
|
France
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۲
26
66
وقتیروحانی را تهدید می کنند وپولهای آستان قدس را مثل سیل به پای رجانیوز، کیهان، مشرق، جهان نیوز، جوان و...می ریزند تا علیه روحانی فحاشی کنند،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
3
5
من موندم آقای خیالباف بعد از لوله کردن دانشجوها لوله ها را چکار کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
دنبال لوله ها نگرد خوب نیستش خخخخخخ
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین