کد خبر: ۴۴۵۵۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳

رئیسی همان سعید جلیلی است؟ /قالیباف تبدیل به محسن رضایی شد/نظر آیت‌الله هاشمی درباره روحانی

مشاور ارشد مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: عده‌ای می‌خواهند جریان عقلانیت را به عقب برگردانند؛ برای جریان عقلگرایی همه باید پای صندوق بیایند و نباید انتخابات به دور دوم کشیده شود.
آفتاب‌‌نیوز : غلامعلی رجایی در همایش بزرگ حامیان روحانی در خوزستان ، اظهار کرد: من اطمینان دارم که جشن پیروزی دکتر روحانی را خواهیم گرفت. دولت دکتر روحانی بنا را بر راستگویی گذاشته است، آیت‌الله هاشمی معتقد بود که باید به دولت روحانی فرصت داد. قانون هدفمندی یارانه‌ها اجازه افزایش یارانه را نمی‌دهد؛ شعار عوام‌فریبانه ندهید.

به گزارش ایسنا، مشاور ارشد مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: امیدوارم امسال سال آخر حصر باشد. دولت گذشته عزت و شرافت را زیر سوال برد. در این سال‌ها برخی افراد معنویت را به ابتذال کشیدند. امام رضا سلطان جهان است، اما نباید مقدسات را به بازی گرفت. در خانه فقرا عکس نگیرید و آذوقه برای آن‌ها نفرستید.

رجایی با اشاره به اینکه آرای رقیب خاموش و خاکستری است و باید آن‌ها را به نفع دکتر روحانی به صحنه آورد، گفت: در زمان تحریم سفیران ایران با چمدان پول جابجا می‌کردند. لاستیک به هواپیما نمی‌دادند. شما اصولگرایان تا قرن‌های دیگر نیز به پاکدستی دولت خاتمی نمی‌رسید.

همچنین ایرنا نوشت؛

محسن مهرعلیزاده نیز تصریح کرد: رقیب در مناظره های انتخابات استراتژی خود را بر اساس تخریب دولت قرار داده است و روز گذشته به صراحت آقای روحانی را به دروغ و دزدی محکوم کرد که این کار باعث می شود اخلاق در جامعه از بین برود.

وی افزود: این که در اسرع وقت فکر کنید و تهمتی به رقیب بزنید، درست نیست بلکه مردم از نامزدهای ریاست جمهوری در مناظرات توقع دارند که آنها سابقه و برنامه خود را ارایه دهند.

این فعال سیاسی ادامه داد: حال دو رقیب انتخابات با شعار افزایش سه و چهار برابری یارانه ها به میدان آمده اند که نشان می دهد برنامه ای برای اداره کشور ندارند.

مهرعلیزاده تصریح کرد: هشت سال عملکرد دولت های نهم و دهم نشان داد که مردم فهمیده اند یک سری شعارهای کلی است و قدم گذاشتن در عرصه سیاست و کسب کرسی ریاست جمهوری علاوه بر ادب و نزاکت، دانش، برنامه و تیم قوی می خواهد.

این فعال اصلاح طلب به قول روحانی برای رفع دیگر تحریم های ایران در دولت آینده اشاره و خاطرنشان کرد: اگر اتفاق خاصی نیفتد، وی قادر است این دو وعده را نیز محقق کند، چون شدیدترین؛ عملیاتی ترین و در دسترس ترین تحریم ها موضوع هسته ای بود که پیامدهای بدی هم داشت اما روحانی توانست با همکاران خود این مساله را حل کند.

عضو اتاق بازرگانی ایران با یادآوری این که مشکل اشتغال نمی تواند با شعار حل شود، گفت: در زمان احمدی نژاد پول به جامعه توزیع می شد که باعث شد جوانان کار آفرین تبدیل به بیکاران بدهکار شوند اما ایجاد یک میلیون شغل در کشور کار سختی نیست.

وی گفت: دولت یازدهم با اطمینانی که مردم به آن دارند، می تواند در چهار سال آینده شعارهای خود را عملی کند در عین حال مردم نیز بین دروغ و دورویی قطعا راست گویی و صداقت را انتخاب خواهند کرد.

انتخاب نوشت؛

عبدالله ناصری اظهار داشت: همانطور که انتظار می رفت، مناظره سوم پرشورتر از مناظره های گذشته برگزار شد.

ناصری خاطرنشان کرد: در بخش آخر مناظره، روحانیِ 92 ظهور کرد. البته به نظر من، ایشان مشابه چهارسال قبل نباید ظاهر شود، یعنی باید تقسیم کار کند و فضا را مدیریت شده تر جلو ببرد. در مقابل، ویژگی قالیباف عصبانی کردن و با خلاف گویی های بزرگ بود که ظاهرا جز این ماموریت دیگری ندارد.

وی با اشاره به حضور فعال تر رئیسی در مناظره دیشب گفت: من در آقای رئیسی حتی در سفرهای استانی شان، کاملا حالت بهت زدگی و حیرت زدگی و شبه ترس را می بینم و این مسئله را در این مناظره نیز مشاهده کردم، به همین جهت است که فکر میکردم اصلا انتظار چنین واکنشی را از آقای روحانی نداشت. اقای رئیسی طبیعتا نسبت به دو مناظره قبلی آن ماسک قبلی رو کنار زده و آن ظاهر مظلومش را فروریخت. واقعا، این در مناظره مشهود بود که آقای رئیسی دور از واقعیت های اجرایی کشور است. حوزه اجرایی ایجاب میکند رئیس جمهور تجربه کار اجرایی داشته باشد و حداقل در حوزه قوه مقننه تجربه ای هرچند اندک داشته باشد. این ویژگی ها کاملا از رئیسی دور است. از نگاه من، اقای رئیسی ورژنی جدید از اقای جلیلی و آقای احمدی نژادِ 84 است که دوستان اصولگرای او امدنش را در انتخابات 84 شوخی می کرفتند، اما او در نهایت کاندیدا شد.

وی با اشاره به سخنان تند میرسلیم اظهار کرد: من در این مناظره بر حزب موتلفه تاسف خوردم. تا قبل از این، باورم این بود که موتلفه نامزد حزبی دارد و کار برنامه ریزی و دموکراتیکی کرده است. اما این نامزد نشان داد که این دوستان خیلی دور از واقعیت های کشور زندگی می کنند. ای کاش حزب موتلفه فرد دیگری را معرفی می کرد یا کسی را اصلا معرفی نمی کرد.

ناصری در تشریح عملکرد قالیباف گفت:  آقای قالیباف باتوجه به عملکردش در شهرداری تهران، ادم بسیار قانون گریزی است و حتی بسیاری از اصولگرایان در 92 به این جمع بندی رسیده بودند که او شهردار نماند، اما اتفاق نیافتاد و دوستان اصلاح طلبان برنامه ریزی مطلوبی نکرده بودند. به نظر من، حادثه پلاسکو بعنوان یک فاجعه ملی مانند پرونده 3 هزار میلیارد در ذهن جامعه نقش بست. تحلیل بنده این است که آقای قالیباف با علم به این موضوع و عملکرد خود می داند که شکست خورده و تنها تصمیم گرفته انتقام گذشته را حتی المقدر از روحانی بگیرد. از نگاه من، سرنوشت اقای قالیباف سرنوشت اقای محسن رضایی خواهد بود. او به نظر می اید با عرصه سیاسی اجرایی خداحافظی کند و به همان پست خلبانی مراجعه کند، حتی بعید میدانم حریان اصولگرا راضی باشند مدیریت اقای قالیباف در شهرداری تهران ادامه پیدا کند.

این تحلیلگر سیاسی نتیجه مناظره را به نفع روحانی دانست و ادامه داد: به نظرم، روحانی سال ها تجربه ی فعالیت اجرایی دارد و بر امار و ارقام مسلط است. همینطور معاون اول اقای روحانی یعنی اقای جهانگیری هم سابقه زیادی در حوزه اجرایی دارند. این دو در مناظره به صورت کلی موفق تر بودند و دستشان پر بود. باید البته اضافه کنم که اقای هاشمی طبا نشان داد علاقانه سخن می گوید و خیلی مسلط تر، مخاطب پذیرتر و باورپذیرتر از برخی دیگر از کاندیداها ظاهر شد.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد کناره گیری کاندیداهای جمنا به نفع یکدیگر گفت: خبرهایی که ما داریم، حکایت از آن دارد که دونامزد اصلی جمنا طبق نظرسنجی ها دارند به هم نزدیک میشوند. از سوی دیگر، ستادهای این دو باهم خیلی اختلاف دارند. در نتیجه من انتظار کناره گیری را از قالیباف و رئیسی ندارم. البته جمع بندی من این است که نامزد اصلی جریان مخالف دولت که همان جبهه پایداری است، رئیسی است اما یک احتمال می توان داد که آن این است که، مخالفان دولت، به جمع بندی رسیده باشند که قالیباف بماند تا انتخابات به حد نصاب نرسد و به دور دوم برود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
0
0
آقاي محسن رضائي از بندگان درستكار و شريف خداوند متعال و انساني محترم هستند، لطفاً ايشان را با هر كسي مقايسه نكنيد. بهرحال هر كسي را بهر كاري ساختند كه مي‌تواند در همان مقام و منصب منشأ خير و صلاح باشد، همانطور كه ايشان در عرصه نظامي موفق و سرآمد هستند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین