کد خبر: ۴۴۵۸۲۰
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۷

برای مقابله با حمله بدافزار باج‌گیری چه کنیم؟

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ضمن ارائه هشدارهای لازم برای مقابله احتمالی با حمله بدافزارها به طرح راهکارهایی برای رویارویی احتمالی کاربران هم‌استانی با این بدافزار پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز :
ایرج کارخائی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: در این راستا برای جلوگیری از بروز مسائل و مشکلات در حوزه ارتباطات، فناوری و اطلاعات و در راستای برنامه‌ها و اهداف پدافند غیرعامل از کلیه دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌های استان سمنان خواسته شده نکات و موارد حفاظت و امنیت رایانه‌ها و شبکه داده‌ها را حفظ کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان در خصوص راهکارهای حفاظتی در مقابل حمله سایبری بدافزار باج‌گیری اضافه کرد: بروز رسانی سیستم عامل رایانه‌ها و آنتی ویروس سیستم به آخرین اقدامات و وصله‌های امنیتی و عدم اتصال رایانه آلوده به شبکه و عدم اتصال ذخیره ساز رایانه آلوده به سایر رایانه‌ها و همچنین مراقبت از ایمیل‌های ناخواسته و به‌ویژه ایمیل‌هایی که ضمیمه آنها فایل‌های مایکروسافتی هستند از جمله اقدامات سریع در این عرصه حوزه است.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: باید همه مسئولین و کارشناسان IT دستگاه‌ها و سازمان‌ها به این مهم توجه داشته و به آگاه‌سازی نیروی انسانی مجموعه خود بپردازند.

وی با اشاره به هشدار سازمان پدافند غیرعامل کشور و مرکز عملیات پدافند سایبری در خصوص حمله سایبری گسترده بدافزار باج‌گیری رایانه‌ای در کشورهای مختلف گفت: بدافزار باج‌گیری رایانه‌ای wannacry توسط گروه shadow brokers در سطح جهان در قالب حملات سایبری منتشر شده است.

این مقام مسئول افزود: این باج‌افزار اقدام به رمزنگاری کلیه فایل‌ها و داده‌های رایانه‌ها کرده و سپس درخواست باج در قبال رمزگشایی و اجازه دسترسی صاحبان اطلاعات می‌کند و بر اساس نوع عملکرد این حمله سایبری دسترسی به فایل‌ها و اطلاعات قطع می‌شود.

کارخائی تصریح کرد: براساس اعلام سازمان پدافند غیرعامل کشور از آنجایی که انتشار این بدافزار در ۴۸ ساعت گذشته در سراسر جهان حدود ۹۰ کشور را در بر گرفته و انتشار چنین بدافزارهایی نیازمند پایگاه‌های انتشار سریع است، این حمله متوجه کلیه دستگاه‌ها و داده‌ها و اطلاعات آنها است باید دقت و اقدام لازم را درنظر داشته باشند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان افزود: قرارگاه سایبری کشور اعلام آمادگی کرده در صورتی که اطلاعاتی از دستگاه‌ها یا نهادها دچار آسیب شده باشد با در اختیار گذاشتن ابزارهایی نسبت به بازگردانی اطلاعات اقدام کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین