کد خبر: ۴۴۵۹۶۱
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹

وام مسکن نخبگان ۱۶۰ میلیون شد+مبلغ اقساط

در تازه‌ترین تصمیم‌گیری در حوزه تسهیلات مسکن، با درخواست بنیاد ملی نخبگان و تائید بانک مرکزی سقف وام مسکن نخبگان از ۱۰۰ به ۱۶۰ میلیون تومان افزایش یافت.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، در حالی حدود یک ماه گذشته چند طرح به منظور افزایش سقف وام مسکن از سوی شورای پول واعتبار به تصویب رسید که به دنبال آن جهت حمایت و جذب نخبگان کشور و برای تامین مسکن آنها بانک مرکزی تصمیم به افزایش تسهیلات مسکن برای آنها گرفت. اعطای این تسهیلات با معرفی بنیاد ملی نخبگان به بانک‌های عامل قابل اقدام خواهد بود.

مبلغ سود وام ۱۶۰ میلیونی در دوره ۱۲ تا ۲۰ ساله


اما اطلاعات دریافتی حاکی از آن است که این تسهیلات بر اساس سود مصوب شورای پول و اعتبار پرداخت می شود که در حال حاضر حدود ۱۸ درصد است. در عین حال که احتمالا دوره بازپرداخت حدود ۱۲ تا ۲۰ ساله برای آن در نظر گرفته خواهد شد.

از این رو اگر دریافت کننده تسهیلات ۱۶۰ میلیونی، دوره ۱۲ ساله برای بازپرداخت انتخاب کند آنگاه باید در هر ماه حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قسط پرداخت کند.

در این حالت در مدت ۱۴۴ ماه مجموع سودی که به وام ۱۶۰ میلیونی تعلق خواهد گرفت حدود ۲۳۰ میلیون تومان است.   مجموع برگشتی وام و سود  نیز به حدود ۳۹۰ میلیون تومان می‌رسد.

همچنین اگر امکان بازپرداخت در دوره ۲۰ ساله نیز وجود داشته باشد آنگاه با سود ۱۸ درصد، دریافت کننده باید در هر ماه حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قسط پرداخت کند. در عین حال که برای این حدود ۲۴۰ ماه باید سودی معادل ۴۳۰ میلیون تومان به بانک عامل پرداخت شود که مجموع بازپرداخت وام ۱۶۰ میلیونی را در ۲۰ سال به حدود ۵۹۰ میلیون تومان می‌رساند.

در جریان مصوبات اخیر شورای پول و اعتبار سقف وام مسکن در چند بخش با رشد همراه بود. بر این اساس وام های خرید مسکن از طریق اوراق برای هر نفر تا ۱۰ میلیون تومان افزایش یافت.

در مصوبه جدید وام‌ها بر اساس مناطق جغرافیایی از ۶۰ به۷۰ میلیون در تهران، ۵۰ به ۶۰ میلیون در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و از ۴۰ به ۵۰ میلیون در سایر مناطق شهری تغییر کرد.

 در عین حال که سقف تسهیلات مسکن از طریق خرید اوراق در بازار بورس برای زوجین تهرانی از ۱۰۰ به ۱۲۰ میلیون تومان، زوج‌های ساکن در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت از ۸۰ به ۱۰۰ میلیون تومان و در سایر مناطق نیز از ۶۰ به ۸۰ میلیون تومان رشد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین