کد خبر: ۴۴۶۰۹۵
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴

پشت‌پرده انصراف قالیباف/مقاومت«مثلث محرمانه»مقابل معاون اولی قالیباف

قالیباف می‌داند که ائتلاف پایداری، رهپویان و ایثارگران هنوز کارشان با او تمام نشده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نقل از نامه نیوز، محمد باقر قالبیاف به صورت غیر منتظره از ادامه حضور در انتخابات انصراف داد. او در شرایطی انتخابات را ترک می کند که نظرسنجی ها تا قبل از مناظره آخر شانس او را بالاتر از ابراهیم رییسی نشان می داد. 
 
ناگهان اما تغییر شرایط در نظرسنجی ها و برخی تحولات دیگر در ستادهای محمد باقر قالیباف مولفه های دیگری را در این تصمیم گیری وارد کرد. 
 
ماجرا از این قرار است که بعد از مناظره شیب ریزش رای محمد باقر قالیباف در 3 نظرسنجی مهم زیاد شد . همزمان برخی اعضای ستاد او در استان ها و شهرهای مختلف به ستاد ابراهیم رییسی پیوستند . این مساله در ناهماهنگی سفرهای استانی و نیز لغو برخی سفرهای دیگر مشهود شد . 
 
قالیباف حالا باید تصمیم مهمی می گرفت. او با چند مساله مواجه بود : 
 
1- نظرسنجی ها اگر چه نشان می داد که ممکن است انتخابات به مرحله دوم برود اما نکته اش این بود که قالیباف را نفر سوم نشان می داد. به یک معنا ماندن اگر چه ممکن بود به اصولگرایان برای کشاندن انتخابات به مرحله دوم کمک کند اما شخصیت سیاسی قالیباف را بعد از این شکست در همان مرحله اول نابود می کرد . 
 
2- قالیباف با فشار گسترده جمنا مواجه بود . رحیمیان از ابتدا هم چندان موافق او به شمار نمی‌آمد و همین ساختار قالیباف و حضور پر حجم رهپویان و ایثارگران موجب شده بود که گرایش به سمت رییسی بیشتر باشد. این مساله در حذف ضرغامی هم بسیار موثر بود. 
 
3- قالیباف به این نتیجه رسیده که احتمالا روحانی در همان دور اول رییس جمهور خواهد شد . او نمی خواهد مانند سعید جلیلی در انتخابات گذشته عامل شکست اصولگرایان معرفی شود . 
 
4- قالیباف از طیف پایداری و ایثارگران و رهپویان به جهت نقشی که در تحولات این چند روز داشتند دلخور است و بنا دارد تا آنها را مسبب این شکست معرفی کند . 
 
5- قالیباف فکر می کند همچنان می تواند به عنوان یکی از پتانسیل های اصولگرایان بعد از این انتخابات باقی بماند . 
 
اما در این میان یک نکته مهم هم وجود دارد . کسانی که با قالیباف در مور کناره گیری رایزنی کرده اند به او وعده معاون اولی را داد ه اند . قالیباف اما بهتر از هر کس دیگری می داند که آن اراده ای که موجب کناره گیری او شد همان اراده ای است که او را در جمنا چهارم کرد و همان اراده ای است که تا آخرین لحظه قبل از ثبت نام برای انصرافش تلاش می کرد . او می داند اجازه معاون اول شدن را به او نخواهند داد. 
 
قالیباف می داند که ائتلاف پایداری ، رهپویان و ایثارگران هنوز کارشان با او تمام نشده است . آنها برای قالیباف دو برنامه دارند : 
 
الف : در صورت پیروزی : آنها هرگز راضی به معاون اولی قالیباف نخواهند شد .این ائتلاف برای این پست 3 گزینه دارد: جلیلی نیکزاد و زاکانی 
 
ب: در صورت شکست : آنها دست باقر قالیباف را خوانده اند . می دانند او برنامه دارد تا فاکتور این شکست را به حساب ائتلاف آنها بنویسد . پس او را زودتر از آنچه قالیباف فکرش را بکند به رگبار سیاسی خواهند بست . قالیباف برای اصولگرایان قهرمان نخواهد شد ؛ چرا که ائتلاف، یک قالیباف قهرمان نمی خواهد . این شکست فقط باید یک قهرمان داشته باشد آن هم ابراهیم رییسی است .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین