کد خبر: ۴۴۶۱۵۳
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۴
ته چاه بودیم برجام ما را نجات داد

زنگنه: به ظریف گفتم بابت هر حرفت در توافق برجام ١٠٠٠ دلار می‌پردازم/مردم روز جمعه تصمیم می‌گیرند ایران مانند خراسان شود یا خراسان مثل بقیه ایران!+فیلم

وزیر نفت با بیان اینکه "ما از چاه تحریم در آمدیم و باید دوران نقاهت را بگذرانیم چون نحیف شدیم. نباید الان آنگونه که انتظار دارند بتوانیم وزنه‌برداری کنیم"، گفت: مردم ما روز جمعه تصمیم می‌گیرند که ایران مانند خراسان شود یا خراسان مثل بقیه ایران شود!
آفتاب‌‌نیوز :
 بیژن زنگنه در دومین نشست اهالی فرهنگ و هنر با دولتمردان با موضوع وضعیت ایران در پیش از برجام که با حضور هنرمندان و پیشکسوتان عرضه هنر و سینما در تالار وحدت برگذار شد، گفت: بنده کارم را در دولت با وزارت ارشاد شروع کردم. در زمان خاتمی ٢.٥ سال معاون ارشاد بودم و پس از آن به وزارت جهاد رفتم.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ زنگنه خطاب به علی نصیریان که از جمله سخنرانان بود گفت: من ورودی سال ٥٠ دانشکده فنی بودم. آن زمان دانشگاه عرصه انقلابی‌گری بود و هنرمندانی مثل علی نصیریان و انتظامی سوپراستار بودند و من تمامی فیلم هایی که با بازی ایشان پخش می‌شد را می‌دیدم. مثلا رگبار را ٣ بار دیدم، ما نسلی هستیم که با این فرهنگ بزرگ شدیم.



او افزود: اگر روحانی و ظریف هیچ کاری جز برجام نکرده بودند من تا آخر عمر خودم را مدیون آنان می دانستم.

وزیر نفت اظهار داشت: من نیازی به تملق ندارم، ٢٥ سال وزیر بودم ما در زمان تحریم در چاه عمیقی بودیم که اکنون بیرون آمدیم.

او با بیان اینکه برجام نقطه عطف تاریخی اقتصادی اجتماعی و سیاسی است، افزود: وقتی ما کارمان را شروع کردیم ١.٢ میلیون بشکه در روز صادر می کردیم و حتی قرار بود به ٢٠٠ هزار بشکه و نفت در برابر غذا برسیم، اما با برجام در ٤ ماه آخر سال ٩٥ به ٢.٨ میلیون بشکه در روز رسیدیم که گرهی بود که با برجام باز شد.

وزیر نفت گفت: تمام تجهیزات توقیف بود، هر کالایی را ٣ بار می خریدیم و قیمت ها هم ٣٠ تا ٤٠ درصد گرانتر و هم اصل نبود.

او بیان کرد: می گویند تحریم نعمت است، ما برای انتقال کالا حداقل ١٠ درصد بالاتر هزینه انتقال می دادیم .سوال اینجاست چه کسانی این پول را می خوردند چراکه قطعا برای انها نعمت بود و برای مردم نغمت.

زنگنه با بیان اینکه ما آن زمان جنس دست دوم  و خراب می خریدیم، ادامه داد: اکنون کالاهای توقیفی آزاد شده و ما توانستیم ستاره خلیج فارس را راه‌اندازی کنیم و توانستیم میلیاردها دلار پول خارجی در گاز و پتروشیمی هزینه کنیم.

او با بیان اینکه در چاه بودیم نجات پیدا کردیم، به مزاح گفت: من هم که بیژن هستم و همیشه ته چاه هستم و روحانی و ظریف ما را نجات دادند.

وزیر نفت با اشاره به اینکه زمانی که توافق شد گریه کردم، اظهار داشت: برجام ما را نجات داد و ظریف و روحانی فداکاری کردند و البته وظیفه شان بود و من تشکرمی کنم و دستشان را می‌بوسم.

او افزود: من به ظریف گفتم بابت هر حرفت در توافق حاضرم ١٠٠٠ دلار بدهم.

زنگنه گفت: ما از چاه تحریم در آمدیم و باید دوران نقاهت را بگذرانیم چون نحیف شدیم. نباید الان آنگونه که انتظار دارند بتوانیم وزنه‌برداری کنیم.

وزیر نفت با اشاره به اظهاراتی در مورد افتتاح ستاره خلیج فارس مبنی بر اینکه در دولت گذشته پالایشگاه توسعه پیدا کرد و در این دولت عکس یادگاری گرفتند، گفت: در بین هنرمندان هیچکس به اندازه فردوسی بر خرد و عقل و دانایی تاکید نمی کند و اکنون بعد از ١٠٠٠ سال مشکل اساسی ما خرد است.خرد دشمن جهالت، تحجر و عالم هپروت است. از خرد دور است کسی بگوید خواب دیدم که باید به چه کسی رای بدهم.

زنگنه گفت: اصحاب اندیشه که هنر را با لطافت به مردم منتقل می کنند باید به این مسایل توجه کنند وگرنه جهالت در کمین انسانهاست.

او اظهار داشت: وقتی در سال ٩٢ وارد وزارت نفت شدم ١٥٠ میلیون متر مکعب گاز برای زمستان کم داشتیم که به معنای فاجعه بود زیرا مجبور بودیم نفت گاز و نفت کوره بسوزانیم بنا بر این فشار را روی پارس جنوبی گذاشتم.

وزیر نفت اضافه کرد:  در زمان خاتمی ١٠ فاز اجرا شدکه کارستان بود اما در این دولت ١١ فاز به بهره برداری رسید و ما در یک روز توانستیم ٢٠ میلیارد دلار طرح افتتاح کنیم که از زمان هوخشتره تا کنون بی نظیر بود اما خیلی ها خوششان نیامد.

او ادامه داد: سهمیه ما در اوپک و جایگاه جهانی بر باد رفته بود اما سرسختی کردیم که مردم نیز فهمیدند و تشکر کردند. کار بزرگی در اوپک صورت گرفته و ما توانستیم سهم‌مان را از عربستان گرفتیم.

وزیر نفت گفت: هیچکس باور نمی کرد در عرض ٣ ماه تولیدمان یک میلیون اضافه شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۹
کمال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
7
30
دمت گرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
7
35
دمت گرم کارت درسته مرد
من خودم تو پتروشیمی هستم می دونم چقدر زحمت کشیدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
مهندس زنگنه عملا پدر صنعت نفت ایران بعد از انقلاب هستند مثل دکتر جهانگیری که وزارت صنایع و معادن رو احیا کرد که البته جفت این اعزا از تیم منتسب به سید محمد خاتمی دوست داشتنی هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
7
29
یک روزی به همین نزدیکی ؛ دست تمام افراطی های تندرو از سرزمینم کوتاه خواهد شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
4
26
کسی درک میکنه تحریم و رفع تحریم چه فرقی بحال مملکت داره که یا "مهندسی" خونده باشه و عظمت این دنیای لایتناهی و پیچیده رو بدرستی درک کرده و به لزوم همکاریهای بین المللی برای پیشرفت صنعتی واقف باشه یا خدای ناکرده در ایام تحریم خودش و نزدیکانش مزه تلخ نبود امکانات درمانی مناسب رو چشیده باشه و حالا قدر این روزها را بدونه!
ناشناس
|
-
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
27
9
مي گويند كنسرت ، تا كرسنت فراموش شود تا خيانت فراموش شود. برجامي كه آنها هر آن نقض كنند و ما هيچ كاري نكنيم يعني خسارت محض.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
6
15
روز جمعه تصمیم می‌گیرند که ایران مانند خراسان شود یا خراسان مثل بقیه ایران شود

خراسانی که فساد زیرزمینی اش را زایران شاهدند
خراسانی که حمله خود سرانه خلاف اخلاق شرع و عر ف و قانون به کنسول سیا سی
و کنسرت هنری خسارت خارجی و داخلی معرف شهروندان ایرانی است .

خراسانی که بیماری های کمبود هوا و افتاب خوری سر بانوانش بعلت سبک فکر تظاهرات پوشینه ای همفکران مدعیان و اپارتمان نشینی و کمبود بوستان و پارک مخصوص زنان بصورت ام اس و بیماریهای پوستی نگران کننده است .

خراسانی که مدیران دغدغه اداره شهر مزاحم رفتارهای شیفتگی سیاست و جنون ریاست
غافل از نیاز مردم کرده است

خراسانی که .....
..........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
3
8
درود بز زنگنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
1
4
دست آقای ظریف درد نکنه با زحمات شبانه روزی که برای ملت ایران انجام داد ولی جناب آقای زنگنه شما این بخشش را از کجا میخواهید انجام بدهید؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین