کد خبر: ۴۴۶۲۷۲
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶

اختلاف بین رئیسی و یاران قالیباف بالا گرفت/ قالیباف معاون اول رئیسی می‌شود یا نمی‌شود؟

آفتاب‌‌نیوز :  انتخاب نوشت: مردی که با رویکرد تهاجمی آمده بود تا انتقام 92 را بگیرد، زودتر از آنچه فکرش را می‌کرد سپر انداخت و از رقابت‌ها خارج شد. محمدباقر قالیباف با همه تلاشش نتوانست بیش از بیست درصد آراء را در نظرسنجی‌ها کسب کند. او از آنجا که رایش بعد از مناظره آخر به سمت سقوط پیش رفت، ناچار به کناره‌گیری شد.

قاليباف همواره به خودي‌ها باخته است. چه در سال 84 و چه در سال 92، او نتوانست اجماع اصولگرايان را بر روي خود ايجاد كند و باخت انتخاباتي‌اش رقم خورد. اين بار آمده بود تا براي بار سوم بخت خود را بيازماید. چه آنكه مي‌دانست، بعد از انتخابات كليد شهرداري پايتخت را نيز بايد واگذار كند. براي همين هم بود كه بارها نوشتيم: «به قهر‌هاي او نبايد توجه كرد. او حتما ثبت نام مي كند.» او اما سعي كرد با كپي‌برداري از مرحوم آيت‌الله هاشمي ثبت‌نامش را به ساعت آخر انتخابات موكول كند تا به تصور خود موجي در جامعه بر انگيزد.

قاليباف دیروز و پيش از برگزاري انتخابات «سپرش را انداخت» و كنار رفت. او در وضعيتي بود كه نه راه پس داشت و نه راه پيش. رايش نه تنها افزايش نداشت، بلكه رفتارهاي احمدي‌نژادگونه‌اش در مناظرات كاملا به ضد خودش تبديل شد.

حالا نكته مهم در مورد قاليباف اين است كه او در بيانيه انصرافش از رياست جمهوري، از حجت‌الاسلام رئيسي صراحتا نام برده است و اعلام كرده كه به نفع او كناره‌گيري مي‌كند. افكارعمومي درون اصولگرايان منتظر است ببيند با اين كاري كه قاليباف كرد آيا رئيسي حاضر مي شود اعلام كند او را به عنوان معاون اول خود بر مي گزيند؟

شنیده ها حکایت از آن دارد که به قالیباف و تیم او، قول هایی مبنی بر پست معاون اولی داده شده بود، با این حال قرار بر این بود که رئیسی تا ساعات پایانی روز گذشته، این موضوع را اعلام کند. رئیسی هم در همان ساعت وعده داده شده، آمد و از قالیباف تشکر کرد، اما خبر وعده داده شده را اعلام نکرد و تنها به گفتن این جمله بسنده کرد: «از آقای قالیباف در دولت کار و کرامت استفاده خواهم کرد.» به نظر می رسد این عدم صراحت نشان دهنده ی آن باشد که پست معاون اولی برای هر کسی غیر از قالیباف در نظر گرفته شده است.

 یاران قالیباف به شدت از رویکرد تیم رئیسی دلخور و دلزده شده اند. از قرار معلوم، جریان جبهه پایداری و تیم احمدی نژاد که ستاد رئیسی را در اختیار خود دارند، با معاون اولی قالیباف مخالف هستند و معتقدند که او راهی غیر از انصراف نداشت، بنابراین پست معاون اولی باید به جلیلی یا نیکزاد تعلق گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین