کد خبر: ۴۴۶۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۸۵ - ۲۲:۰۵

موشک ایرانی در عمق مطبوعات جهان

آفتاب‌‌نیوز : در همین خصوص روزنامه امریکایی واشنگتن پست در گزارشی با عنوان «ایران موشک جدیدی را با موفقیت آزمایش کرد» نوشته است: در زمانی که کشمکش های امریکا و ایران در خصوص فعالیت های هسته ای این کشور افزایش یافته نیروهای نظامی ایران اژدر جدیدی را آزمایش کرده اند که گفته می شود از سرعت بسیار بالایی برخوردار بوده و هیچ کشتی جنگی یا زیر دریایی نمی تواند از حملات آن در امان بماند.
این روزنامه در ادامه گزارش خود نوشته است: این اژدر جدید که نام آن حوت( نهنگ) است می تواند سبب افزایش نگرانی ها از قدرت نظامی ایران در منطقه خلیج فارس، جایی که ناوگان پنجم امریکا و حساس ترین مراکز تاسیسات نفتی جهان در آن قرار دارند شود. 

این روزنامه همچنان با اشاره به این موضوع که امریکا و متحدان غربی اش با نگرانی بسیاری پیشرفت های موشکی ایران را دنبال می کنند به نقل از « جف برسلا» سخنگوی ناوگان پنجم امریکا نوشته است: ما از توانایی های نظامی دیگران(ایران) و سایر کشورهای که روابط دوستانه ای با ایالات متحد ندارند آگاه هستیم و به دقت توانایی های آنها را زیر نظر داریم. 

واشنگتن پست در انتهای گزارش خود با اشاره به این که هنوز مشخص نیست که آیا این اژدر از قابلیت حمل کلاهک هسته ای برخوردار است نوشت سرعت اژدر جدید ایرانی سه الی چهار برابر بیشتر از سرعت اژدرهای معمولی و سریعترین اژدر جهان به نام VA-111 shkval که ساخت روسیه است بوده و باعث برتری نظامی ایران بر تمام کشتی های جنگی وزیر دریائی های مستقر در خلیج فارس می شود. 
پیش از این سلطانیه نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی هسته ای اعلام کرده بود که این موشک توانایی حمل کلاهک هسته ای را ندارد. 

پایگاه اینترنتی شکبه خبری CNN نیز در گزارش خود با عنوان« ایران سریعترین اژدر جهان را آزمایش کرد» با اشاره به اینکه این اژدر سرعتی در حدود 223 مایل در ساعت (100 متر در ثانیه) دارد به نقل از علی خداوی فرمانده نیروی دریای سپاه پاسداران نوشته است: هدف از طراحی این اژدر که یک کلاهک بسیار قدرتمند دارد تخریب زیر دریاییها و کشتی های جنگی بوده و حتی اگر سیستم های ردیابی کشتی های جنگی دشمن بتوانند این اژدر را شناسایی کنند به علت سرعت بسیار بالای آن نمی تواند از دست آن فرار کنند. 

این پایگاه اینترنتی در ادامه گزارش خود به نقل از یکی از فرماندهان عالی رتبه نیروی دریایی امریکا مستقر در خلیج فارس نوشت: نیروی دریایی امریکا هیچ واکنشی نسبت به آزمایش های موشکی ایران در خلیج فارس نشان نداده چرا که ایرانی ها می توانند همان طور که ما رزمایش های نظامی برگزار می کنیم در هر زمانی که بخواهند تمرینات نظامی خود را انجام دهند. 

روزنامه امریکا USA-TODAY‌ نیز در کنار سایر روزنامه و شبکه های خبری این کشور در گزارشی با عنوان« ایران آزمایش موشکی جدیدی انجام داد» با اشاره به درگیری نظامی محدود ایران و امریکا در سال 1988 میلادی که در جریان آن دو ناو ایرانی به نام سبلان و سهند غرق شدند و ناو امریکای USS Samuel به شدت خسارت دید و همچنین یک هلیکوپتر امریکایی نیز منهدم شد مدعی شده است: ایران در حال حاضر به علت نگرانی از حمله نظامی آمریکا علیه تأسیسات هسته ای این کشور تلاش می کند قدرت نظامی خود را به نمایش بگذارد.
این روزنامه در انتهای گزارش خود با اشاره به تحریم نظامی ایران از سوی آمریکا نوشت:‌ علی رغم تمامی تحریم های نظامی که از سوی ایالات متحده به ایران اعمال شده این کشور در دو دهه گذشته به صورت مداوم رزمایش های نظامی به منظور حذف آمادگی نظامی خود انجام داده و توانسته تجهیزات نظامی فردی، تانک، موشک، هواپیمای جنگنده و سایر تسلیحات را تولید نماید. 

این در حالی است که روزنامه اسرائیلی جروزالم پست که همواره در مطالب خود سعی کرده فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورمان را نظامی جلوه دهد در گزارش خود با اشاره به آزمایش اخیر موفقیت آمیز موشک شهاب – 2 ایران که از قابلیت رادار گریزی برخوردار بوده و در تعدادی از مطبوعات جهان از آن به عنوان موشک نامرئی یاد شده نوشت:‌ آزمایش موفقیت آمیز این اژدر ایرانی و موشک شهاب سبب وحشت اسرائیل و آمریکا از توان نظامی ایران شده است.
پایگاه اینترنتی شبکه خبری BBC نیز در گزارشی با عنوان «ایران سریعترین موشک زیردریایی خود را آزمایش کرد» نوشته است: ایران موشک جدیدی را آزمایش کرده است که طبق اظهارات نیروهای نظامی این کشور سریع ترین اژدر جهان بوده و از قدرت تخریب بسیاری بالای برخوردار است. 

در همین حال پایگاه اینترنتی دویچه وله در کنار سایر مطبوعات و خبرگزاری های مهم جهان در خبر خود در خصوص آزمایش موفقیت آمیز این اژدر جدید با اشاره به سرعت بسیار بالای آن نوشته است: پیش از این نیز موشک دیگری بوده که به این سرعت می رسیده و آن موشک روسی VA-111 بوده که در سال 1995 تولید شده و تا آن زمان سریع ترین موشک به حساب می آمده است. این پایگاه اینترنتی در ادامه نوشته است اینکه این موشک زیردریایی ایران بر اساس موشک روسی ساخته شده باشد، ‌هنوز مشخص نیست.
در حالی که روزنامه ها و خبرگزاری های غربی اخبار مرتبط با آزمایش های نظامی ایران را به صورت گسترده ای پوشش می دهند روزنامه های روسیه نیز به پوشش اخبار آزمایشی های موفقیت آمیز موشکی ایران پرداخته اند. در همین خصوص روزنامه «نیزاویسیمایا گازیه تا» در گزارش خود با عنوان «نمایش توان نظامی ایران در خلیج فارس، واشنگتن و تل آویو را به وحشت انداخت» نوشت: تهران خود را برای تصمیمات احتمالی واشنگتن در خصوص حل و فصل مسأله هسته ای ایران آماده کرده و با اجرای مانور بزرگی که طی آن نوع جدیدی از موشک های دوربرد مورد آزمایش قرار گرفت، توانست واشنگتن و تل آویو را از توان نظامی خویش نگران سازد. 

این روزنامه روسی در ادامه گزارش خود نوشته است: زمان سی روزه ایران برای پاسخگویی به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای رفع شک و تردیدهای بین المللی در خصوص ماهیت برنامه های هسته ای این کشور، با آغاز مانور نظامی بزرگ ایران در آب های ساحلی خویش در خلیج فارس و آزمایش نسل جدیدی از موشک های بالستیک همزمان شده است.
این روزنامه در انتهای گزارش خود به این موضوع اشاره کرده است که در طول انجام مانور،‌ ناوهای نظامی نیروی دریایی آمریکا و انگلستان به حالت آمادگی رزمی بوده اند. 

با وجود تمام مطالبی که در خصوص آزمایش های موشکی موفقیت آمیز ایران در رسانه ها و مطبوعات جهان منتشر شده و حتی تلاش هایی که برای غیرکارآمد نشان دادن توان موشکی کشورمان یا حتی طرح این ادعا که تسلیحات موشکی ایران از نمونه های روسی یا سایر کشورها الگو برداری شده آنچه حائز اهمیت می باشد این است که دانشمندان و نیروهای نظامی کشورمان علی رغم تمام تحریم های بین المللی توانسته اند به تنهایی و بدون حمایت کشورهای بیگانه نیازهای دفاعی کشورهای بیگانه نیازهای دفاعی کشور را با تکیه بر امکانات داخلی تامین کرده و در این راستا ساخت نسل جدیدی از موشک های شهاب و موشک زیردریایی «حوت» نمونه هایی از افتخارات غیرقابل انکار نیروهای نظامی کشورمان می باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۸۶/۱۲/۱۱
4
29
علم اگر در آسمان باشد مرداني از سرزمين پارس به آن دست خواهند يافت.
پيامبر اكرم(ص)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
3
24
ما می توانیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
3
18
ali bud
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
2
20
مرسی بچه ها دمتونگرم ممنون از این همه زحمتی کهشبوروز میکشین خسته نباشین زنده باد ایران پاینده باد ایران وایرانی
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین