کد خبر: ۴۴۶۴۵۷
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴

هادی‌خامنه ای: قیاس با بهشتی گزاف‌گویی است/ حصر یک مساله قضایی است، به رییس جمهور مربوط نمی‌شود

حجت‌الاسلام هادی خامنه‌ای گفت: اگر کسی غیر از دولت فعلی در دولت آینده مستقر باشد، هیچ تضمینی برای اتفاقاتی که رخ می‌دهد وجود ندارد.
آفتاب‌‌نیوز : حجت‌الاسلام هادی خامنه‌ای با بیان اینکه وقتی مردم تکلیفشان را مشخص بدانند و مسائل برای آنها شفاف شده باشد راحت تر تصمیم می گیرند، گفت: به طور طبیعی  آرای خاکستری به سمت اصلاح طلبان می آید. چون ما معتقدیم که در گفتگوها اصلاح طلبان دست بالا را داشتند و توضیحاتشان شفاف تر بود. همچنین این طیف بعضی حرف های بی پایه و بی پشتوانه را نمی زدند و شعار بی مورد نمی دادند. اگر توجه کنید می فهمید که سه نفری که از طرف اصلاح طلبان در میدان بودند  از کسانی هستند که تجربه های بسیاری در کارهای اجرایی داشته اند.

به گزارش عصر ایران، این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره تشبیه کردن یکی از کاندیداها به شهید بهشتی گفت:  از شنیدن بعضی حرف ها آدم ناراحت می شود. آقای بهشتی یک انسان و مجتهد بزرگ بود که  اگر به شهادت نمی رسید الان یکی از بالاترین مراجع تقلید مسلمانان بود. بخش قابل توجهی از کسانی که الان هستند، می توانستند جزو شاگردان و یا همدوره های ایشان باشند. این ها حرف های گزافی است که هر کسی می زند. مثلا شعار می دهند؛ "فلانی علی وار ... " این ها دیگر چیزهایی نیست که گفتنش جایز باشد، اما عادت شده است. در ادبیات ما افرادی می خواهند خیلی ارزان ارزش های بزرگ ما را تنزل بدهند تا این ارزش ها را  به سطح معمولی برسانند. البته نباید اینطور باشد آنهایی هم که این حرف ها را می گویند، تنها جنبه مصرف داخلی دارد.

او گفت: حصر یک مساله قضایی است و معلوم است که دست دولت نیست و به ریاست جمهوری مرتبط نمی باشد، ریاست جمهوری و دولت می تواند فضاسازی کند و این فضاسازی ها می تواند کمک کند که حصر برداشته شود. چون معلوم نیست که همه دست اندرکاران تصمیم حصر یکسان بیاندیشند، یکسان به مساله نگاه کنند و طبیعتا یک مقدار زمینه ها باید ایجاد شود. این آمادگی زمینه، مساله ای فنی است که هر کسی در موردش نظری متفاوت دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین