کد خبر: ۴۴۶۵۶۷
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲

روحانی: ما نبات امام رضا (ع)را برای شفا میخواستیم نه برای رای

حسن روحانی در مشهد از نیروهای نظامی تقاضا کرد تا به وصیت نامه امام عمل کند .
آفتاب‌‌نیوز :
این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در  آخرین سخنرانی انتخاباتی خود در جمع هواداران مشهدی اش  از نیروهای نظامی خواست تا  در انتخابات پیش رو به وصیت نامه امام راحل عمل کنند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه صدا و سیمایی را می خواهیم  که به قانون عمل کند ،تاکید کرد که صدا و سیما باید زیر نظر سه قوه اداره شود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری  افزود: ما که حرفی نداریم، شما می‌خواهید دستگاه فرهنگی و تجارت داشته باشید، ما حرفی نداریم اما جا رابرای مردم تنگ نکنید، از بودجه دولت برای تخریب دولت استفاده نکنید.

روحانی در این سخنرانی برای اولین بار اعلام کرد: شما در مذاکرات هسته ای در برابر قدرت های بزرگ دنیا به ما تهمت زدید اشکال ندارد، اما درست بود که شب مذاکرات آقای ظریف و عراقچی  را با شماره های ناشناس تهدید کردید؟ شما خیلی برای پیشرف و تحول در ایران نگران هستید؟ مردم تصمیم خود را روز جمعه خواهند گرفت.

روحانی با طرح این پرسش  که  شما به فکر حاشیه نشین ها هستید اظهار کرد: برای حاشیه نشسین ها اولین دولتی که تصمیم گرفت دولت سید محمد خاتمی بود.در این هنگام مردم با شعار خاتمی زنده باد، روحانی پاینده باد سخنان این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری را همراهی کردند.

وی  در ادامه با بیان اینکه چرا طرح های دولت اصلاحات را بعد از این دولت تعطیل کردید گفت: آن روزها که روزهای فراوانی بود ، پول ها را چه کردید؟ شما نه شغل برای کشور ایجاد کردید و نه کاری برای جوانان انجام دادید و امروز هم ادعا دارید.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: مردم برای گرفتن جنازه یک مسلمان از بیمارستان ناچار بودند از ده ها نفر پول قرض کنند تا جنازه را بیرون  آورند. این عزت مردم ایران بود؟ آیا دولت در این چهار سال برای سلامت مردم انجام کاری نداد؟‌چرا بی انصافی می کنید؟

وی افزود: دولت و دکتر هاشمی زحمتی نکشیده اند؟ باشد . لااقل از پرستارها تشکر می کردید.

روحانی با بیان اینکه ما بازار نفت ایران را بازپس گرفتیم اظهار کرد: شما بازار نفت ما را در اختیار عربستان سعودی قرار دادید. اما ما هم بازار را پس گرفتیم. از آقای زنگنه تشکر نکردید، اشکالی ندارد. از مسئولان وزارت نفت تشکر نکردید، اشکالی ندارد. از مهندسین پتروشیمی تشکر نکردید، اشکالی ندارد. چرا از کارگران شرکت نفت تشکر نکردید؟

وی در سخنانی خطاب به امام هشتم (ع) اظهار کرد: می خواهم نکته ای را در محضر امام هشتم بگویم یا علی ابن موسی الرضا ، تو غریب الغربایی . ما نمی دانستیم تا این حد تورا غریب می‌کنند. ما همه چیز را برای آستان قدس تو می خواهیم. اما نمی خواهیم این آستان وسیله ای برای رای آوردن باشد.

وی تاکید کرد: یا علی ابن موسی الرضا تو در عرش الهی هستی، خواستند تو را پایین بیاورند و زیر پرچم حزب و گروه ببرند.ملت ایران اجازه توهین به امام رضا(ع) را نمی‌دهند. ما نبات امام رضا (ع)را برای شفا میخواستیم نه برای رای. امام رضا(ع) امان ملت ایران است. امام هشتم ملجا همه شیعیان جهان است.

روحانی خاطر نشان کرد: چرا رفتید کنسولگری را آتش زدید و چه کسی اجازه داد سد راه زائرین کشورهای حاشیه خلیج فارس شوید؟ میخواهید با آتش زدن اینجا و آنجا کشور را اداره کنید؟

وی افزود: هر چه به من تهمت زدید من گذشتم، ما باز شنبه صبح باید به سمت وحدت و اعتماد برویم. ما حق اقلیت ها و مخالفین را ضایع نخواهیم کرد. اما از یک چیز نخواهیم گذشت، شما به معلمان و دانش آموزان کشور تهمت زدید. میخواهید تفتیش عقاید درست کنید؟ شما نانش نمیدهید و مدام از دینش میپرسید. گفتید روحانی میخواهد درس قران را حذف کند؟ شرمتان بود.

وی در ابتدای سخنانش  با ادای احترام به حضرت رضا (ع) اظهار کرد: مشهد شهر شگفتی ها است. آسمان هم با شما است. رحمت خدا هم با خراسان است.

وی ادامه داد: یک تصمیم خطا یعنی جنگ با یک تصمیم درست یعنی صلح . کشور را بشناسیم منطقه را بشناسیم . دنیا را بشناسیم چرا از سیاست خارجی حرف نمی زنید.

به گزارش ایسنا، روحانی گفت: یک جمله ای است که هیچ جا نگفتم ولی مشهد است و به شما خواهم گفت ، وقتی این آقای جدید در آمریکا برسر کار آمد در اطاق فکر گفتند یک لبه ی گازانبر درست شد، لبه ی گاز انبر دیگر در اردیبهشت ایران . اشتباه کردید ما در ایران گازانبر نداریم و نخواهیم گذاشت تحریم به کشور باز گردد.

روحانی همچنین با اشاره به مسائل پیش آمده در مورد هواپیماهای خریداری شده در دولت یازدهم گفت: بحث خرید هواپیما نیست بحث اجرایی شدن قول رئیس جمهور است. امروز چهار فروند ای تی آر هم به ایران رسید.

وی ادامه داد: امیدوارم دلشان برای هواپیمایی های جنوب خلیج فارس نسوخته باشد. ما می خواهیم ایرانی ها سوار هواپیمایی های ایرانی شوند. شما می خواهید کشور را اداره کنید ؟ اول به من بگوید مشهد را چگونه اداره می‌کنید؟ همه ی مشهد که دست شما بود و همه ایران دست شما است.

روحانی در ادامه گفت: شما به مردم مشهد گفتید اگر هنر می خواهید و مراسم هنری می خواهید، از مشهد بروید، بیرون. حالا می خواهید ایران را بگیرید و به مردم بگویید از ایران بروید بیرون؟ فکر می کنند که اختیار استان دارند، اختیار کشور دست مردم است، همه ی مسئولین باید نوکر مردم ایران باشند. ما یک ایران داریم یک رهبر داریم در هر شهر رهبر نمی خواهیم.

روحانی در ارتباط با شعار مردم تصریح کرد: من خواهش می کنم راجع به فرد خاص یا امام جمعه شعاری نگویید، چرا که ما با مخالفین هم می خواهیم زندگی کنیم. می دانید که اقلیت هم باید در جای خودش زندگی کند اما می گویم که اقلیت جای اکثریت ننشیند.

وی ادامه داد: شما فکر می کنید که روحانی با سپاه عزیز با بسیج عزیز مشکلی دارد؟ من سپاهیان را بیش از فرماندهانشان دوست دارم.

روحانی در بدو ورود به مشهد به زیات بارگاه امام هشتم رفت و پس از آن در در جمع هوادارن خود حاضر شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین