کد خبر: ۴۴۶۶۲۷
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۰

۹ خوراکی که بیماری‌تان را بدتر می‌کند!

«راهنمایی و ترفندهای بسیاری برای بهبود سریع بیماری‌ها وجود دارد. به طور مثال هنگامی که درگیر بیماری هستید بسیار گفته می‌شود ویتامین سی مصرف کنید تا سیستم ایمنی بدنتان بالا رفته و بیماری سریع‌تر بهبود یابد.»
آفتاب‌‌نیوز :
 «در این گزارش مواد غذایی را به شما معرفی می‌کنیم که سیستم ایمنی بدن را تضعیف کرده و بیماری‌تان دیرتر بهبود می‌بخشد.

غذاهای سرخ شده:

این دسته از غذاهای علاوه بر این که روغن‌های ناسالم عمرتان را کوتاه می‌کند، علاوه بر آن موجب مسدود شدن شریان‌های قلبی و افزایش کلسترول بد نیز می‌شود. همچنین التهابات درونی بدنتان را دیرتر بهبود می‌بخشد.

گوشت قرمز:

هنگامی که بدنتان دارای یک ویروس، باکتری و بیماری خاصی است، هنگامی که گوشت قرمز مصرف می‌کنید، التهابی را در بدن‌تان به وجود آورده که باعث می‌شود، بدن دیگر نتواند با بیماری و باکتری مبارزه کند. همچنین تحقیقات نشان داده است هنگام درگیری با عارضه‌ای گوشت قرمز سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند و بیماری‌تان دیرتر درمان می‌شود.

سودا:

آب گازدار یا آب کربناته آبی است که در آن کربن دی‌اکسید تحت فشار حل شده باشد. آب گازدار یکی از مواد اولیه برای ساخت نوشابه‌های گازدار است. حتی اگر شکر و سایر شیرینی‌ها را که سلول‌ها برای مقابله با باکتری ضعیف می‌کند، نادیده بگیریم سودا اسید فسفریک بالایی دارد که منابع منیزیم و کلسیم بدن را خالی می‌کند. این نوشیدنی ارزش غذایی بالایی ندارد. شما مواد مغذی را در حالی از زندگی روزمره خود حذف می‌کنید که جایگزین مناسبی برای آن ندارید و به جایش سودا مصرف می‌کنید.

لبنیات:

محصولات لبنی حاوی کازئین هستند که برای هضم، نیازمند معده‌ای قوی است. در طول بیماری معده عمل هضم و جذب را به کندی انجام می‌دهد و ممکن است پسمانده‌های غذا و ذرات هضم نشده در بدن فساد ایجاد و بیماری‌تان را تشدید می‌کند.

ذرت:

خوراکی است که به سختی هضم می‌شود و همان طور که گفتیم در طول بیماری سیستم گوارش به خوبی کار نمی‌کند و ممکن است در صورت مصرف این دسته از خوراکی‌های دیرهضم بیماری‌تان شدیدتر شود و علاوه بر آن مشکلات گوارشی نیز برایتان نیز دردسرساز شود.

گلوتن:

پروتئینی است که در گندم، جو و چاودار موجود است و آن دسته از خوراکی‌هایی است به سختی هضم می‌شوند. مصرف غذاهای حاوی گلوتن تنها باعث افزایش تولید مخاط گوارشی شده که خود از مبارزه با بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.

سویا:

سطح سدیم در این خوراکی بسیار بالاست و آب بدنتان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. پس اگر بیمار هستند و بدن ضعیفی دارید در طول بیماری دور سویا را خط بکشید.

سوسیس و کالباس (غذاهای فرآوری شده):

این دسته از خوراکی‌ها هنگام سلامتی کامل هم برای بدن مضر است. اگر در زمان ابتلا به بیماری به سراغ این نوع از غذاها بروید، بیماری‌تان تا مدت‌های زیادی مهمان‌تان خواهد بود. به دلیل داشتن نمک فراوان در این خوراکی‌ها سردرد ناشی از بیماری افزایش پیدا کرده و به تدریج تهوع و استفراغ به سراغتان می‌آید.

گلوتامات منوسدیم(MSG):

یک افزودنی معمول در برخی از مواد غذایی است که عطر و طعم آن را افزایش می‌دهد. در طول بیماری با مصرف مواد غذایی حاوی MSG علائمی چون سردرد، سفتی عضلات، ضعف و گرگفتگی همراه بیماری‌تان ظاهر می‌شود. همچنین فشار خون بالا و افزایش وزن دو عیب دیگر این دسته از افزودنی‌هاست. تحقیقات اخیر نشان داده است این افزودنی می‌تواند کمی آسیب‌رسان باشد؛ چرا که ممکن است بیماری‌های مختلفی چون لکه‌ پوستی، خارش، استفراغ، آسم، مشکلات قلبی، افسردگی، سکته، سردرد، میگرن، درد سینه، تهوع و ضعف نیز به همراه داشته باشد. MSG روی بسته خوراکی ذکر می‌شود.

جام جم آنلاین به نقل از healthy-holistic-living 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین