کد خبر: ۴۴۷۰۸۱
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷

بیماری وبا جان 242 یمنی را گرفت

سازمان جهانی بهداشت روز جمعه اعلام کرد، شیوع بیماری وبا در یمن علاوه بر گرفتن جان242 نفر، 23 هزار و پانصد تن از یمنی ها را طی سه هفته اخیر مبتلا کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
خبرگزاری فرانسه به نقل از سازمان جهانی بهداشت نوشت، تنها در روز گذشته (پنجشنبه) 20 نفر به خاطر ابتلا به وبا جان خود را از دست دادند و 3 هزار و 460 مورد مشکوک به ابتلا به وبا شناسایی شد.

'نویو زاگاریا'، نماینده سازمان جهانی بهداشت در یمن، در گفت وگوی تلفنی از این کشور با خبرنگاران در ژنو گفت، سرعت شیوع وبا بی سابقه است.

به گفته زاگاریا، امدادگران امکان دسترسی به بخش هایی از یمن را ندارند و موارد مشکوک به ابتلا به وبا خیلی بیشتر از موارد شناسایی شده است. مردم از منابع آب آلوده استفاده می کنند. شیوع این بیماری بسیار زیاد است و مردم یمن به حمایت اساسی نیاز دارند. در صورتی که تلاش فوق العاده ای برای توقف شیوع این بیماری صورت نگیرد، بهای گزافی باید بپردازیم.

یمن، فقیرترین کشور شبه جزیره عربی، از فروردین سال 1394 در معرض جنگ گسترده و همه جانبه از سوی ائتلاف عربستان و برخی کشورهای عربی قرار دارد. 

به گزارش ایرنا، حملات گسترده ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی ریاض علیه مردم یمن همچنان در سایه سکوت محافل عربی و غربی ادامه دارد. حملات مداوم عربستان به مناطق مختلف یمن که تا کنون نتیجه ای جز ویرانی و کشتار در پی نداشته، اوضاع انسانی وخیمی را در این کشور فقیر عربی رقم زده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین