کد خبر: ۴۴۷۳۰۴
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱

همه پیام‌های تبریک برای یک انتخابات

در پی حضور پر شکوه و گسترده مردم و اعلام نتایج انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پیروزی قاطع حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی تعدادی از فعالین، چهره ها وشخصیتهای برجسته سیاسی داخلی و خارجی و همچنین برخی نمایندگان مجلس در اظهارات و پیام های خود به ملت و رییس جمهور منتخب ایران تبریک گفتند.
آفتاب‌‌نیوز :
متن کامل پیامها و اظهارات و اخبار مربوطه به اعلام نتایج انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری را می‌توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

پیام قدردانی رهبری از مردم

وزیر کشور نتیجه نهای آرای انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد که در میان ۴ کاندیدا حسن روحانی بالاترین رای را آورد و رییس جمهور شد.حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در پی پیروزی در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ساعت ۱۸ امروز (شنبه)با مردم سخن می‌گوید.گفت‌وگوی زنده حسن روحانی با مردم از طریق شبکه خبر به صورت زنده پخش می‌شود .

سفر انتخاباتی حسن روحانی به اصفهان

تمام شد. حسن روحانی دوباره به ریاست‌جمهوری اسلامی ایران رسید. نزدیک به یک ماه ماراتن نفس‌گیر تبلیغاتی کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم سرانجام با پیروزی شیخ دیپلمات بر سید قضات پایان یافت.

اگرچه عادت کرده بودیم که خرداد را با انتخابات به یاد آوریم اما این بار اردیبهشت با حضور پرشور مردم رنگ انتخاباتی گرفت و دوباره ایران تصمیم گرفت که به حسن روحانی اعتماد کند؛ مردم با «تکرار» خود اردیبهشت 96 را برای حسن روحانی خوش یمن کردند.

رئیس ستاد انتخاباتی روحانی برگزاری جشن پیروزی قبل از اعلام نتیجه و در فضای باز را ممنوع اعلام کرد. محمد شریعتمداری تاکید کرد که اعلام زودهنگام نتیجه، برگزاری جشن پیروزی قبل از اعلام نتیجه و در فضای باز ممنوع است.محمدعلی وکیلی، سخنگوی ستاد انتخاباتی حسن روحانی نیز در پیامی درباره انتخابات ریاست جمهوری، ضمن اینکه مردم، نظام اسلامی و نهضت عقلانیت را پیروز انتخابات عنوان کرد و گفت:اقبالی که به «گفتمانِ پیروز» شد، ذائقه ملت را نشان می‌دهد.

فرماندار تهران در پایان انتخابات ۹۶ گفت:حضور شهروندان تهران پای صندوق‌های رای بی‌سابقه و بی‌نظیر بود.فرماندار تهران در پایان برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، با صدور پیامی، حضور شهروندان شهرستان تهران پای صندوق های رای را بی‌سابقه و بی نظیر خواند.

موگرینی روحانی

فدریکا موگرینی، ضمن تبریک به رییس جمهور کشورمان تاکید کرد: آماده ادامه همکاری برای اجرای برجام و تعامل دوجانبه و برقراری صلح منطقه‌ای هستیم.مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: مردم ایران به شکلی پرشور در زندگی سیاسی کشورشان شرکت کردند. من به رییس جمهور روحانی برای این تفویض قدرتمند تبریک می‌گویم.

تبریک و تشکر از حضور پر شکوه مردم

انتخابات ۲۹ اردیبهشت - بندرعباس

سید حسن خمینی با صدور پیام تبریکی گفت:پس از حماسه ۲۹ اردیبهشت جای خالی آقای هاشمی احساس می‌شود.در پیام یادگار امام راحل آمده است: حضور حماسی و افتخار آفرین مردم ،از انتخابات دیروز یک نقطه درخشان در تاریخ ایران ساخت. "دیروزِ شما" ،فردای همه ایرانیان را رقم خواهد زد و جای خالی آقای هاشمی امروز بیشتر احساس می شود.اسحاق جهانگیری نیز به ملت ایران تبریک گفت.معاون اول رییس جمهور در یادداشت توئیتری پیروزی ملت ایران برای تداوم راه تدبیروامید را تبریک گفت. همچنین محمدجواد ظریف صبح روز شنبه در صفحه اینستاگرام خود از حضور باشکوه مردم در انتخابات ریاست جمهوری تقدیر کرد.وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام با انتشار عکسی از حضور خود در حسینیه جماران برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نوشت:«وامدار همه مردم ایرانیم که با حضور باشکوه و هوشمندانه خود در انتخابات در داخل و خارج از کشور یکبار دیگر اقتدار، امنیت و سربلندی ایران و ایرانی را تضمین کردند.»ظریف همچنین در صفحه توییتر خود نوشت: ما ثبات خود را نه از "ائتلاف ها" بلکه از مردم خود می گیریم که - بر خلاف برخی - رأی می‌دهند.

حزب اعتدال و توسعه از حضور پرشکوه مردم در انتخابات ریاست جمهوری قدردانی کرد.حزب اعتدال و توسعه با انتشار بیانیه‌ای به حضور باشکوه مردم در انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داد و از مردم تشکر کرد.ستاد انتخابات اصولگرایان معتدل روحانی با صدور بیانیه‌ای ضمن تقدیر و تشکر از حضور میلیونی ملت ایران در انتخابات ٢٩ اردیبهشت تاکید کرد: ملت بزرگ ایران اسلامی با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب و با حضور پرشکوه خود در انتخابات با رای به عقلانیت و عملگرایی عزت و سربلندی ایران اسلامی را در عرصه داخلی و بین‌المللی تحکیم بخشیدند.حزب اعتماد ملی نیز در بیانیه‌ای انتخابات۲۹ اردیبهشت و انتخاب حسن روحانی را تبریک گفت.شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به روحانی و اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) و فراکسیون امید مجلس شورای اسلامینیز در پیام های جداگانه به رییس‌جمهور منتخب تبریک گفتند.

***

پیام میرسلیم وهاشمی طبا در پی اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری

میرسلیم در پیامی از رییس جمهور منتخب تشکر کرد. سیدمصطفی میرسلیم، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پیامی با تبریک به ملت ایران برای خلق حماسه حضور در انتخابات، برای رئیس جمهور منتخب آرزوی موفقیت کرد.همچنین سید مصطفی هاشمی‌طبا در پیامی به مردم تبریک گفت.مصطفی هاشمی‌طبا، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پیامی با تبریک به ملت ایران که بلوغ و تشخیص مصالح خود را نشان دادند یادآورشد که روحانی تلاش هرچه بیشتر خود را برای ارجمندی ایران به کار خواهد بست.

***

رسانه‌های خارجی به نتایج اولیه شمارش آراء انتخابات ریاست‌جمهوری واکنش نشان دادند.نتایج اولیه شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری نشان می‌دهد که حسن روحانی پیشتاز این انتخابات است. رسانه‌های بین‌المللی بی‌شماری به انعکاس این موضوع پرداخته‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در رابطه با چرایی حضور باشکوه ایرانیان خارج از کشور در انتخابات با بیان اینکه ایرانی‌ها یاد گرفته‌اند برای ایجاد هر تحولی باید از صندوق‌های رای استفاده کنند، گفت:علیرغم این که در بسیاری از کشورها روز جمعه روز کاری بود ولی ایرانیان خارج از کشور ، تلاش کردند که در انتخابات شرکت کنند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق از همکاری دولت و مسئولان عراقی برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران تقدیر و تشکر کرد.ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: دولت عراق و مسئولان و سازمان‌های امنیتی به خوبی با ما همکاری کردند و امنیت صندوق‌ها را به وجود آوردند و شرایط و امکاناتی را فراهم کردند تا تمام ایرانیان مقیم عراق و زائران به حوزه‌های انتخاباتی بیایند.سفیر کشورمان در مسکو نیز  برگزاری انتخابات را به ملت ایران و حسن روحانی و جریان اعتدال و اصلاحات تبریک گفت.سفارت کشورمان در هلند نیز ضمن قدردانی از حضور بی‌سابقه ایرانیان مقیم هلند در انتخابات ، حضور هم‌وطنان مقیم این کشور در دوازدهمین دور از انتخابات ریاست جمهوری را پر شور و کم سابقه خواند. سفیر ایران در کپنهاگ با اشاره به حضور ایرانیان مقیم دانمارک در انتخابات ریاست جمهوری  با بیان اینکه ایرانیان مقیم دانمارک حماسه‌ای بزرگ خلق کردند، گفت: حضور حماسی شما در انتخابات، آغازگر فصل جدیدی از همدلی و همکاری برای سازندگی ایران است.سفیر ایران در آنکارا با اشاره به حضور گسترده در انتخابات گفت: ایرانیان اثبات کردند در همه جای دنیا قلبشان برای ایران می‌تپد.

اظهارات نمایندگان مجلس در پی حماسه آفرینی مردم

انتخابات هفت اسفند - حسینیه ارشاد

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی را برنده انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ عنوان کرد. علی مطهری در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: برنده انتخابات آیت الله هاشمی رفسنجانی است که گفت من دیگر بخاطر آگاهی مردم، برای آینده انقلاب اسلامی نگرانی ندارم.رئیس کمیسیون امینت ملی وسیاست خارجی مجلس با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات گفت:پس از انتخابات کشورهای منطقه در محاسبه روابط خود با ایران بازنگری می‌کنند و ما باید با استفاده از دیپلماسی به بهترین شکل از این فرصت ایجاد شده استفاده کنیم. علاء‌الدین بروجردی افزود: ملت در این انتخابات سنگ تمام گذاشتند و پس از ۳۸ سال از انقلاب علیرغم همه کاستی هایی که وجود دارد همچنان نظام را از خود می‌دانند و پای صندوق‌های رای حضور یافتند.

رئیس دو دولت هفتم و هشتم نیز از همه مردم ایران که پای صندوق‌های رأی آمده و در صف‌های طولانی انتظار کشیده‌اند، تقدیر و تشکر کرد و در پیامی گفت: از هموطنانم که در سراسر کشور و حوزه‌های رأی‌گیری خارج از کشور با صبوری برای آینده ایران عزیز پای صندوق‌های رأی آمدند و در صف‌های طولانی ساعت‌ها انتظار کشیده‌اند، تشکر می‌کنم.

یک نماینده اصلاح طلب مجلس گفت:رأی مردم رأی به برنامه‌های «روحانی» بود.میرزایی افزود:رایی که داده شد رای به گفتمان اصلاحات و برنامه‌های آقای روحانی بود و پاسخ اعتماد مردم این است که از تفسیرهای ناصواب خودداری کنیم.محمدرضا تابش، نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت که حضور مردم در انتخابات مرهون حمایت‌های خیرخواهانه شخصیت‌های ارزشمند و محبوب ایران و سیاست های داخلی و خارجی دولت است. فاطمه سعیدی، یک عضو هیات رئیسه فراکسیون مجلس گفت: حضور مردم در انتخابات روز گذشته حماسه جاویدان در تاریخ ایران بود و رئیس‌جمهور منتخب باید تمام تلاش خود را برای مردم ایران به کار ببرد. شهاب الدین بی مقدار، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور مردم آذربایجان در پای صندوق‌های رأی بی‌سابقه و بی‌نظیر بود.

معصومه آقاپور، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان در پاسخ به حمایت‌های مردم، مسئولیت‌پذیری خود را افزایش دهند گفت: هواداران کاندیداها تا دیروز با هم رقابت داشتند، ولی از امروز باید این رقابت به رفاقت تبدیل شود.محمدرضا نجفی، نایب رییس مجمع نمایندگان تهران با اشاره به اینکه دستاورد ۲۹ اردیبهشت، تنش‌زدایی و توسعه همه‌جانبه کشور است گفت: انتخابات ۹۶ با همه تفاوت‌های قومی، مذهبی، فکری و فرهنگی، برد بزرگی برای ملت ایران بود، دستاورد این انتخاب، توسعه همه جانبه کشور است.ابوالفضل سروش، نماینده تهران نیز  در پیامی گفت که جایزه اخلاق و خویشتنداری به مردم فهیم ایران تعلق می‌گیرد که با حضور بی‌بدیل خود ایران را در هر دو سطح ملی و بین‌المللی سرافراز کردند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین