کد خبر: ۴۴۷۳۰۵
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
ضمن تبریک پیروزی حسن روحانی

پیام فراکسیون امید به روحانی؛ پیگیر مطالبات مردم هستیم

اعضای فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پیامی ضمن تبریک پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند که به عنوان نماینده ملت پیگیر مطالبات اقشار مختلف مردم و همچنین کارهای نیمه تمام یا احیانا آغاز نشده دولت هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
 در پیام فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به مناسبت پیروزی روحانی در انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری آمده است:

«بسمه تعالی

ملت شریف ایران، اینک که در عمل به منویات رهبری معظم انقلاب اسلامی و با احساس مسئولیتی برخاسته از درک شرایط حساس کشور، بار دیگر با حضور پرشور و نشاط خود در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و همچنین شوراهای پنجم، حماسه آفریدید و در شرایط آشفته منطقه ای، وحدت و یکپارچگی ملی را زیر سایه مردم‌سالاری دینی در مقابل دیدگان جهانیان به نمایش گذاشتید، پیش از هرچیز بر خود لازم می دانیم تا این همت والای شما و رهنمودهای داهیانه رهبری که راهگشای خلق این حماسه عظیم بود را ارج نهیم.

همچنین لازم می دانیم تا ضمن عرض تبریک به جناب آقای دکتر روحانی که به حق توانست مزد کارهای بزرگ دولت تدبیر و امید را در هنگامه انتخابات از دستان شما مردم فهیم و آگاه بگیرد، به عنوان نمایندگان مردم نکاتی چند را از هم اکنون در میان بگذاریم:

1 – جناب آقای دکتر روحانی، ریاست محترم جمهوری؛ همانگونه که حضرتعالی  بارها در طول مدت تبلیغات انتخاباتی تاکید کردید، بسیاری از کارهای مهم دولت تدبیر و امید، یا در نیمه راه هستند و یا هنوز فرصت آغاز نیافته اند. ما به عنوان نمایندگانی که در طول مدت انتخابات و به پشتوانه مطالبات موکلانمان از گفتمان اصلاحات و منش اعتدال و تداوم دولت شما حمایت کرده و از این پس نیز بنای خود را بر حمایت و همراهی هرچه بیشتر با دولت دوازدهم نهاده ایم، وظیفه خود می دانیم که از همین امروز، پیگیر مطالبات اقشار مختلف مردم و همچنین کارهای نیمه تمام یا احیانا آغاز نشده دولت شما باشیم.

2- جناب آقای دکتر روحانی، هم ما و هم شما به خوبی می دانیم که اعضای محترم کابینه شما در دولت یازدهم، با وجود آنکه تقریبا در اکثر حوزه ها، آنچه را در سال 92 تحویل گرفته بودند، امروز به نقطه ای بهتر رسانده اند، اما برخی نتوانسته اند نماینده تمام و کمال گفتمانی باشند که شما آن را نمایندگی می کنید و به پشتوانه آن مورد اعتماد و حمایت مردم بوده و هستید. لذا لازم است تا از همین امروز، ضعفها و نقدهایی که در طول دولت نخست شما، مکررا از سوی بدنه اجتماعی و برخی دلسوزان مطرح شده بود را با نگاهی رو به آینده مورد توجه قرار دهید و حال که مجلس دهم با ترکیبی متفاوت از مجلس قبل، در راس امور کشور قرار دارد، از این فرصت مناسب برای تشکیل کابینه ای پویاتر و همسوتر با خواست مردم، بهره بگیرید.

3- جناب آقای دکتر روحانی، همانگونه که مستحضرید، وضعیت آسیب‌های اجتماعی در کشور ما به نقطه نگران کننده ای رسیده و همزمان، مشکلات معیشتی نیز گریبانگیر بخش قابل توجهی از افراد جامعه است. ما به عنوان کسانی که در مقابل وعده های اغواگرانه برخی از افراد در ایام انتخابات و در مقابل سیل تهمت‌ها و تخریبهای آن ایام، تمام قد از شما دفاع کردیم، معتقدیم که دولت دوازدهم دولتی است که می تواند میوه برجام را بچیند و از این میوه به سفره های همه مردم سهم دهد. لذا بر لزوم تحرک و جدیت هرچه بیشتر دولت دوم شما در حوزه اقتصادی و همچنین حوزه اجتماعی تاکید داریم و اعلام می کنیم که شرایط آسیبهای اجتماعی امروز، به گونه ای نیست که بتوان چشم برآن بست. مجلس چنان که تا کنون نیز آمادگی داشته، از این پس هم آماده هر نوع کمک تقنینی یا غیر تقنینی برای ایجاد سازوکاری اثربخش و بهره گیری از همه ظرفیتهای موجود جامعه و تشکل‌های مردم نهاد، جهت متوقف کردن سیر صعودی این آسیبهاست. ما از شما انتظار داریم که پرداختن مجدانه به آسیب‌های اجتماعی و همچنین ایجاد رونق کسب و کار و بهبود وضعیت معیشتی را در صدر و اولویت برنامه های دولت دوازدهم قرار دهید و برای این منظور، منتظر فرا رسیدن دوازدهم مرداد نمانید، بلکه از همین امروز باید در کنار یکدیگر، دست به کاری جدی بزنیم.

4- جناب آقای دکتر روحانی، بی گمان پیش و بیش از ما به اهمیت حضور جوانان و زنان در همه بزنگاه‌های مهم و از جمله همین انتخابات 96 واقفید. همچنین می دانید که این دو قشر از سال 92 تا کنون، از جمله ثابت قدم ترین حامیان شما و دولت تدبیر و امید بوده اند و این بار هم با وجود همه کاستی هایی که در تامین مطالبات عادی و منطقی شان وجود داشت، به میدان آمدند و نقشی تعیین کننده در رای شما داشتند. لذا شایسته است تا در این دو حوزه و به خصوص در دانشگاه‌ها، عملکرد شما و دولتتان به گونه ای باشد که تلاش برای تامین مطالبات زنان و جوانان در آن مشهود باشد، نه اینکه خدای ناکرده وضع به گونه ای پیش رود که مانند برخی وزارتخانه های مربوطه در دولت فعلی، دانشجویان و جوانان و زنان، مغفول واقع شوند. همچنین درحوزه حقوق اقوام و مذاهب و ادیان نیز با وجود گامهای مثبت و خوبی که برداشتن آنها در دولت یازدهم میسر شد، هنوز راه درازی تا تامین حقوق آنان مطابق فصل سوم قانون اساسی باقی مانده است. راهی که این بار و بعد از حمایت تشکلهای مختلف از اقوام و مذاهب گوناگون، از ادامه دولت شما، نباید با هیچ بهانه ای متوقف شود.

در خاتمه نمایندگان عضو فراکسیون امید، ضمن تبریک مجدد این پیروزی به محضر رهبری معظم انقلاب و مردم قدرشناس ایران، توفیق روز افزون شما را از خداوند منان خواستارند.

 فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی»


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین