کد خبر: ۴۴۷۳۴۰
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳

بابک زنجانی در دادگاه دو متهم دیگر پرونده حاضر می‌شود

وکیل‌مدافع بابک زنجانی گفت: حضور موکلم و اخذ توضیحات از وی در شعبه 28 دادگاه انقلاب که رسیدگی مجدد به پرونده دو متهم دیگر را بر عهده دارد، می‌تواند دادگاه را به کشف حقیقت و اجرای عدالت رهنمون کند.
آفتاب‌‌نیوز : رسول کوهپایه‌زاده با اشاره به محاکمه متهم‌های ردیف دوم و سوم پرونده موسوم به فساد نفتی در تیر ماه سال جاری در شعبه 28 دادگاه انقلاب، اظهار کرد: اکنون که حکم اعدام دو متهم دیگر این پرونده نقض شده و پرونده به شعبه هم عرض ارسال شده و با توجه به اینکه اتهامی که متوجه هر سه متهم این پرونده هست در ارتباط با همکاری آنها با شرکت نفت است و همچنین با توجه به مطالبی که در شعبه 28 دادگاه انقلاب مطرح می‌شود و دفاعیاتی که از سوی دو متهم دیگر این پرونده اخذ خواهد شد که قطعا مرتبط با نحوه فعالیت و پرونده موکلم است؛ لذا ضروری است که دادگاه جهت کشف حقیقت و احراز واقعیت با احضار موکل، توضیحات لازم از وی اخذ شود.

به گزارش ایسنا، وی یادآور شد: همانطور که معاون اول قوه قضاییه اشاره داشتند به هر حال حکم دو متهم دیگر نقض شده و شاید لازم باشد که از بابک زنجانی هم تحقیقاتی صورت گیرد؛ لذا حضور موکل و اخذ توضیحات از وی شاید بتواند دادگاهی را که رسیدگی مجدد می کند به کشف حقیقت و اجرای عدالت رهنمون کند.

کوهپایه‌زاده افزود: اگرچه ما نسبت به حکم موکلم درخواست اعاده دادرسی کردیم و دیوان عالی حکم بدوی دو متهم دیگر این پرونده را نقض کرده و دستور رسیدگی مجدد داده، ولی موضوع پرونده واحد است و همکاری با شرکت نفت است؛ لذا باید به لحاظ کشف حقیقت و به نحو مقتضی از موکلم تحقیقات انجام شود.

بر اساس این گزارش، شعبه 15 دادگاه انقلاب به‌ ریاست قاضی صلواتی، بابک زنجانی متهم اصلی پرونده موسوم به فساد نفتی، مهدی شمس متهم ردیف دوم و حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم را مفسد فی‌الارض شناخت و به اعدام محکوم کرد که این حکم در ارتباط با بابک زنجانی در دیوان عالی کشور، تأیید و در ارتباط با دو متهم دیگر نقض شد. پرونده حمید فلاح هروی و مهدی شمس برای رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض - شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه - ارجاع شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین