کد خبر: ۴۴۷۵۰۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵

این است صدا و سیمای ملت ایران

حضور شوق انگیز مردم در انتخابات و حمایت قاطع از دکتر حسن روحانی و گفتمان تدبیر و اعتدال، برگ زرین دیگری را ورق زد و تداوم و ایستادگی بر گفتمان صلح و امنیت و سازندگی و بالندگی را به مثابه ی عصاره ی خواست تاریخی برآمده از فرهنگ و تمدن ملت ایران رقم زد.
آفتاب‌‌نیوز : دکتر رضا معصومی راد - حضور شوق انگیز مردم در انتخابات و حمایت قاطع از دکتر حسن روحانی و گفتمان تدبیر و اعتدال، برگ زرین دیگری را ورق زد و تداوم و ایستادگی بر گفتمان صلح، امنیت، سازندگی و بالندگی را به مثابه ی عصاره ی خواست تاریخی، برآمده از فرهنگ و تمدن ملت ایران رقم زد.

در تعریف فرهنگ آن را به مثابه ی دوایر متحدالمرکزی ترسیم و تشبیه کرده اند که درونی ترین لایه ی آن را ارزش‌های بنیادین و آرمان های خدشه ناپذیر جامعه تشکیل می دهد و تحت الهام آن و نیز بر گرد آن سایر ارزش‌ها، هنجارها، نمادها، مناسک و رفتارها شکل می گیرند.

به تأسی از این مدل، اگر در تحلیل و شناخت فرهنگ مردم و سرزمین ایران، گرد و غبارها و لایه ها و پوسته ها را یکی پس از دیگری کنار بزنیم و به گوهر و عصاره آن ره یابیم، در خواهیم یافت که هسته ی سازنده ی منظومه ی فرهنگی ایرانیان در بستر تاریخ و به رغم فراز و فرودها و کامیابی ها و ناکامی ه ، سرد و گرم ها و تلخ و شیرین ها، هماره از نیک اندیشی و نیک آیینی، خیر و برکت، عشق و محبت، طراوت و سرزندگی، آزادی و آزادگی و در یک عبارت فضیلت و انسانیت تشکیل یافته است.

از این رو باید اراده و خواست ملت ایران را در انتخابات اخیر در بستری فرهنگی و تاریخی تحلیل و ارزیابی کرد و عهد و پیمان و وصیت و رسالتی را به یاد آورد که ما بین اسلاف و اخلاف ایرانیان بسته شده است و دست مریزاد گفت به پدران و مادرانی که به رغم همه ی تلاطم ها و بحران ها و ناملایمات و مصیبت ها توانسته اند، میراث اجدادشان را به فرزندانشان بسپرند و بدین گونه شیرازه و عصاره ی فرهنگ و تمدن کهن دیارمان در قلم و انتخاب اخلاف پاک و نیک اندیشش، همچون گوهری تابناک بدرخشد.

اگر سیمای ملت ایران را در انتخابات نیک بنگریم و صدای ملت ایران را نیک بشنویم، به سادگی درخواهیم یافت که ملت ایران اصلاح و آبادانی و توسعه و پیشرفت کشور را توأم با صلح و آرامش، آزادی و امنیت و هم زیستی و تعامل سازنده با جهان و با اتخاذ عقلانیت و تدبیر مرجح دانسته و اولویت بخشیده است. این پیام و خواست ملت ایران آنقدر روشن است که نمی توان خدشه ای بر آن وارد کرد و تعبیر و تفسیری دیگری از آن داشت. نکته اینجاست که این خواست و عزم مصمم و واضح باید در عمل و منش منتخب ملت و تیم و یاران و همراهانی که برمی گزیند ، متجلی و متبلور شود تا بتواند از سرمایه امید و نشاط ملت مایه گیرد و آن را در مسیر تحقق خواسته های تاریخی اش ساری و جاری سازد. تردید نیست که هر بار ملت مجال یافته، سخن بگوید، او نجیبانه  و مظلومانه خواست و اراده ی خود را بیان داشته است، گناهی نابخشودنی است اگر به اتکای اراده ی ملت بر قدرت نشستیم ، به تدریج رسالت و پیمانمان را فراموش کنیم و راهمان را از راه ملت جدا سازیم.

برای تحقق و تبلور اراده ی ملی در سیاست ها، برنامه ها و اقدامات دولت باید چند راهبرد زیر را سرمشق قرار دهیم.
۱ – در انتخاب اعضاء کابینه و مدیران عالی و میانی وفادارترین و مصمم ترین به خواست ملت را برگزینیم که ضمناً واجد ویژگی هایی چون درستکاری و سلامت، توسعه گرابودن، نگاه ملی و راهبردی داشتن، صادق و شفاف بودن، مشارکت جو و اهل مشورت بودن نیز باشند.
۲ – در برخورد با فساد و بی تدبیری مدیران هیچ ملاحظه ای صورت نپذیرد و به مردم اطمینان داده شود، دولت از کارایی و کارامدی و اقتدار لازم در خدمت به مردم برخوردار است.
۳ – به پژوهش ها و تحقیقات و پیمایش های اجتماعی که مستمراً خواست و اراده ی ملت را در تصمیم گیری های مختلف نمایان می سازد، اهمیت داده شود.
۴ – موسسات و نهادهای علمی و تخصصی، مراکز پژوهشی راهبردی و سمن ها و نهادهای مردمی به عنوان بازوی فکری و مشورتی به یاری گرفته شوند.
۵ – شورایی از نخبگان، خبرگان و اساتید حوزه های مختلف شامل جامعه شناسان، هنرمندان، اقتصاد دانان، فلاسفه، نویسندگان، فعالان سیاسی ، ورزشکاران و متخصصان دیگر که در انتخابات اخیر نقش بارزی در حمایت از عقلانیت و تدبیر ایفا نموده اند تشکیل شود. این شورا در قالب گروه های مشورتی و نظارتی تخصصی و به عنوان مشاور و ناظر بر عملکرد دستگاه های اجرایی مختلف سازماندهی شوند و گزارش های راهبردی و تصمیم ساز این گروه های تخصصی موجب ایجاد پیوندی عمیق و اثربخش بین خواست و اراده ملت و اقدام و عمل مدیران و متولیان دستگاه های اجرایی کشور شود.
۶ – مجال و محمل قانونی لازم برای شکل گیری سازمان های مردم نهاد، احزاب و گروه های سیاسی و نیز مطبوعات و رسانه های آزاد و مستقل برای نظارت بر عملکرد مدیران و نیز انتقال مستمر خواست و اراده مردم و کمک به تربیت نسل های جدیدتری از مدیران و معرفی شایسته ترین آنها برای تصدی مناصب فراهم شود.

امید آنکه کشور و میهنمان را از تلاطم مشکلات و کمبودها نجات داده و از گزند بدخواهان وکج اندیشان در داخل و بیرون مرزها رهانیده و به ساحل ثبات و آرامش، عزت و سربلندی و توسعه و پیشرفت هدایت کنیم.  

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
2
20
واقعا صدا و سیما شورش رو درآورده وقت اون شده که یه فکر اساسی برای صدا و سیما کنیم. این وضعیت دیگه قابل تحمل نیست
مردم باید همه و همه یکصدا این رو بخوان. کاش مسئولین صدا و سیما میفهمیدن اگه روزی جنگ بشه و تو اون شرایط حساس مردم نتونن به صدا و سیمای خودشون اعتماد کنن و برن سراغ صدا و سیمای دشمن برای دریافت اخبار چه فاجعه ای اتفاق میفته. صدا و سیما باید هرچه زودتر قبل شروع فاجعه اصلاح شه و اعتماد از دست رفته مردم رو به خودش جلب کنه. روحانی اینو در دستور کار قرار بده
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
0
5
آقای روحانی ما رو از شر این سریال های بی هویت آبکی نجات بده
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
0
1
یک مجموعه دگم و بی اطلاع از تحولات امروز جامعه، بر تنها شبکه اصلی اطلاع رسانی کشور چنگ انداخته اند و عامل بروز بسیاری از چالشها بین مردم و دستگاههای اجرایی شده اند. پاکسازی در این سازمان از اوجب واجبات در راه آرامش بخشی در سطح جامعه است.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین