کد خبر: ۴۴۷۷۱۲
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴

اعتصاب غذای اسیران فلسطینی آنها را روانه بیمارستان‌ کرد/آغاز اعتصاب عمومی در کرانه‌ باختری

کمیته اطلاع‌رسانی اعتصاب غذای اسرای فلسطینی تاکید کرد وضعیت جسمانی اسرایی که در اعتصاب غذا هستند، در سی و ششمین روز "نبرد کرامت" وخیم است. همزمان امروز (دوشنبه) اعتصاب عمومی در تمامی استان‌های کرانه باختری در همبستگی با این اسرا آغاز شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، کمیته اطلاع‌رسانی اعتصاب غذای اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد، تعداد زیادی از این اسرا ظرف چند ساعت اخیر در پی وخامت شرایط جسمانی‌شان به بیمارستان‌های غیرنظامی منتقل شدند.

این کمیته افزود: مدیریت زندان‌های رژیم صهیونیستی سیاست منزوی سازی اسرا از دنیای بیرون را در پیش گرفته و در برابر خانواده‌های آنها و نهادهای حقوقی برای اطلاع از شرایط جسمی اسرا و نام کسانی که به بیمارستان منتقل شده‌اند، مانع تراشی می‌کند.

به گزارش این کمیته، مدیریت زندان‌های رژیم صهیونیستی درمانگاه‌های موقتی را پیش از آغاز اعتصاب غذا در داخل زندان‌ها ایجاد کرد که از حداقل تجهیزات اصلی پزشکی برخوردار نبود. در این درمانگاه‌ها مطرح شد در صورتی که آنها از اعتصاب غذا دست بردارند داروها و درمان مناسب به آنها ارائه می‌شود.

کمیته مذکور ادامه داد: پزشکان در این درمانگاه‌ها طیف مختلفی از غذا قرار داده و به گفته برخی شاهدان مورد اطمینان این پزشکان اسرا را تهدید کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است، مدیریت زندان‌ها به تازگی و پس از وخامت شرایط بهداشتی اسرای اعتصاب غذا کرده و سیاست بی‌توجهی پزشکی و درمانی همه این اسرا را به زندان‌های نزدیک به بیمارستان‌ها منتقل کرده و ماشین‌های آمبولانس در مقابل درب زندان‌ها مستقر شدند و ده‌ها اسیر که شرایط جسمانی‌شان وخین شده بود به بیمارستان منتقل شدند.

این کمیته از صلیب سرخ، سازمان بهداشت جهانی و سازمان پزشکان حقوق بشر خواست تل‌آویو را در راستای حفظ جان اسرای مذکور و ممانعت از وقوع فاجعه‌ای واقعی تحت فشار بگذارند.

همچنین کمیته یاد شده خواستار روشن شدن وضعیت جسمانی اسرای مذکور شد و پزشکان زندان‌ها و مدیریت زندان و تمامی کسانی که سیاست بی‌توجهی پزشکی را در پیش گرفته‌اند، مسئول کامل جان این اسرا دانست.

از سوی دیگر امروز (دوشنبه) در کل استان‌های کرانه باختری در راستای اعلام همبستگی با اسرای مذکور اعتصاب غذایی عمومی آغاز شد.

روز یکشنبه کمیته عالی ملی حمایت از اعتصاب غذا (شامل گروه‌ها و نهادهایی که به مسائل اسرای فلسطینی می‌پردازند) فراخوانی برای آغاز اعتصاب غذایی عمومی در تمامی مناطق در راستای حمایت از این اسرا منتشر کرد.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه در پی آغاز این اعتصاب تمامی مغازه‌ها تعطیل شده و عبور و مرور عمومی متوقف شد. همچنین نهادهای رسمی و داخلی، مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شدند.

احتمالا ظهر امروز نیز تظاهرات گسترده‌ای در مراکز شهرها برگزار شود.

قدورة فارس، رئیس انجمن اسرای فلسطین در گفت‌وگو با آناتولی اظهار داشت، تماس‌هایی میان طرف فلسطینی و مسئولان اسرائیلی در راستای برآورده شدن خواسته‌های اعتصاب کنندگان انجام شد که هنوز نتیجه‌ای نداده است.

به گفته فارس، مسئولان اسرائیلی مدعی هستند که اکثر خواسته‌های اعتصاب کنندگان را می‌توان پس از شکسته شدن اعتصاب انجام داد،‌اما ما بر تحقق خواسته‌های اسرا پیش از لغو اعتصاب تاکید داریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین