کد خبر: ۴۴۷۷۹۶
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۸

شیوع سرطان روده با عادات غذایی ناسالم

به عقیده محققان، سرطان روده در افرادی که به حد کافی در برنامه غذایی خود از میوه‌ها و سبزیجات بهره‌مند نیستند و دخانیات استعمال می‌کنند، بسیار شایع است.
آفتاب‌‌نیوز :
 بررسی‌ها نشان داده است که عادات ناسالم مهم‌ترین دلیل ابتلا به سرطان روده است. 

متخصصان در بررسی‌های خود دریافتند افرادی که بیشتر ورزش می‌کنند، خوراکی‌های سالم‌تر مصرف می‌کنند و سیگار نمی‌کشند، کمتر احتمال دارد به سرطان روده یا پولیپ روده مبتلا شوند؛ این در حالیست که افرادی که دخانیات و الکل مصرف کرده و از مواد غذایی ناسالم تغذیه می‌‌کنند، در معرض سرطان روده هستند.

با تجزیه و تحلیل شیوه زندگی و بررسی برنامه غذایی بیش از 27 هزار نفر در سراسر جهان پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که کمتر از 10 درصد این افراد، عادات غذایی سالم دارند و در طول روز به اندازه کافی از میوه و سبزیجات استفاده می‌کنند؛ همچنین تنها حدود یک چهارم آنها در هفته 3 الی 4 بار ورزش می‌کنند. 

متخصصان آمریکایی باور دارند، بیماری سرطان روده قابل پیشگیری است و با یک تغییر نگرش نسبت به عادات ناسالم می‌توان از ابتلا به آن جلوگیری کرد.

کافیست افراد بدانند که مصرف انواع میوه، سبزیجات، حبوبات و آجیل تا چه اندازه به آنها در حفظ سلامتی کمک می‌کند و جدا از سرطان روده بسیاری از بیماری‌های دیگر را دفع می‌کند. 

برک و همکارانش در کالج آمریکا عقیده دارند، افراد باید از سن 50 سالگی تحت معاینات ابتلا به سرطان روده قرار گیرند و این معاینات به همراه آزمایشات گوناگون تا سن 75 سالگی به طور مرتب انجام شود؛ افرادی که بیشتر در معرض ابتلا به سرطان روده یا پولیپ روده هستند باید معاینات را زودتر آغاز کنند که شامل مبتلایان به بیماری روده ملتهب یا افرادی با سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان روده می‌شود.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین