کد خبر: ۴۴۷۸۵۸
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷

استیون هاوکینگ: برای نجات خود باید به سیارات دیگر مهاجرت کنیم

پروفسور استیون هاوکینگ (Stephen Hawking) باز هم هشدار خود را تکرار کرده است که بقای انسان به پیدا کردن خانه‌ای تازه در فرای کره‌ی زمین بستگی دارد. او معتقد است که ما باید جستجو برای سکونت در سیارات دیگر را از همین حالا، شروع کنیم. او گفت: «من به شدت معتقدم که ما باید جستجوی سیارات جایگزین را برای سکونت احتمالی، آغاز کنیم.»
آفتاب‌‌نیوز : پروفسور استیون هاوکینگ (Stephen Hawking) باز هم هشدار خود را تکرار کرده است که بقای انسان به پیدا کردن خانه‌ای تازه در فرای کره‌ی زمین بستگی دارد.

به گزارش تابناک، او معتقد است که ما باید جستجو برای سکونت در سیارات دیگر را از همین حالا، شروع کنیم.

استیون هاوکینگ که در کنفرانس خبری پیش از آغاز به کار جشنواره‌ی علم و هنر استارموس (Starmus) در ماه آینده صحبت می‌کرد، اظهار کرد: «من به شدت معتقدم که ما باید جستجوی سیارات جایگزین را برای سکونت احتمالی، آغاز کنیم.»

استیون هاوکینگ: برای نجات خود باید به سیارات دیگر مهاجرت کنیم

وی همچنین گفت: «فضای روی زمین رو به اتمام است و ما نیازمند عبور از محدودیت‌های فنی و تکنیکی خاصی هستیم که از زندگی ما در سایر نقاط این جهان جلوگیری می‌کنند.»

پروفسور استیون هاوکینگ با یک ساعت مچی طلایی ویژه - ساخت یکی از شرکت‌های معروف تولیدکننده‌ی ساعت مچی در جهان – به بیان این ایرادات پرداخت. این شرکت سازنده‌ی ساعت مچی، پشتیبان و حامی مالی جدید مدال استیون هاوکینگ برای علوم ارتباطات است.

سه مدال استیون هاوکینگ که برای تقدیر از دستاوردهای ایجاد سهولت در دستیابی به علم و دانش هستند، در جشنواره‌ی استارموس در شهر تروندهایم به برندگان اعطاء خواهند شد.

البته هر کدام از برندگان این جشنواره، یک ساعت طلایی ساخته شده با طلای 18 عیار را نیز از این شرکت سازنده‌ی ساعت مچی (حامی مالی)، دریافت خواهد کرد.

استیون هاوکینگ: برای نجات خود باید به سیارات دیگر مهاجرت کنیم

دکتر گاریک اسرائیلیان (Garik Israelian)، اختر فیزیکدان و بنیانگذار جشنواره استارموس گفت: «سرگرمی جالبی است. علم و دانش است و موسیقی است.»

وی همچنین در ادامه گفت: «این جشنواره در مورد هنرمندان و دانشمندان است. دو ارزش از مهمترین ارزش‌هایی که ما روی این کره‌ی خاکی داریم، یکی علم است و دیگری هنر.»

ایندیپندنت

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین