کد خبر: ۴۴۷۸۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹

یک باور غلط درباره شیوع سنگ کلیه

عضو انجمن اورلوژی ایران با تشریح باورهای غلط درباره ایجاد شیوع سنگ کلیه از جمله اینکه نوع آب آشامیدنی هیچ تاثیری بر روی سنگ در کلیه‌ها ندارد، گفت: با این وجود ایران بر روی کمربند سنگ کلیه قرار گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز : سیدامیرمحسن ضیایی در بیستمین کنگره اورولوژی ایران با اشاره به اینکه در این کنگره سالانه دستاوردها و تجربیات متخصصان اورولوژی کشورمان ارائه می‌شود اظهار داشت: خوشبختانه ایران در زمینه دانش اورولوژی توانا است به طوری که هیچ بیماری برای این بیماری به خارج اعزام نمی‌شود و حتی آمادگی پذیرش بیماران خارجی را نیز داریم.

به گزارش تسنیم، وی با اشاره به انواع دستاوردها و توانایی‌های متخصصان اورولوژی کشورمان از جمله در رشته‌های لاپاراسکوپی دستگاه ادراری، درمان ناباروری و جراحی‌های پیچیده دستگاه ادراری در اطفال و زنان  گفت: همچنین ما در پیوند کلیه در دنیا پیشگام هستیم به طوری که در زمینه پیوند کلیه از فرد زنده در رتبه دوم دنیا قرار داریم.

عضو انجمن اورولوژی ایران درباره بیماری شایع سنگ کلیه در کشورمان نیز عنوان کرد: سنگ کلیه در ایران شایع است که بیشتر مربوط به کلیه و مثانه بوده که عوامل آن نیز متعاقبا مباحث ژنتیکی، تغذیه ناسالم است و شیوع آن نیز بیشتر در بین سنین بین 20 تا 40 سال رخ می‌دهد.

ضیایی با اشاره به اینکه هم‌اکنون کشور ما بر روی کمربند سنگ کلیه قرار گرفته است، ادامه داد: البته برخی باورهای غلط درباره سنگ کلیه نیز درست نیست مثلا نوع آب آشامیدنی هیچ تاثیری بر سنگ کلیه ندارد ولی طبق تحقیقات کسانی که در هوای گرم کار می‌کنند و از نظر ژنتیک نیز مشکلاتی دارند آنها مستعد سنگ کلیه هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
0
1
سنگ را میتوان با اصلاح رژیم غذائی و تغذیه بدون نیاز به سنگ شکن و جراحی درمان کرد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین