کد خبر: ۴۴۸۱۲۶
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷

گرد و غبار در شهرهای مرزی خوزستان/ کاهش دید افقی در آبادان و خرمشهر به 400 متر

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به وقوع پدیده گرد و غبار در مناطق مرزی استان گفت:‌ در حال حاضر در پی وقوع گرد و غبار قدرت دید افقی در آبادان و خرمشهر به 400 متر کاهش یافته است.
آفتاب‌‌نیوز : کوروش بهادری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: براساس اطلاعیه‌ای که دیروز صادر کردیم از ظهر امروز به علت ورود توده گرد و غبار از کشور عراق به خوزستان انتظار کاهش دید در شهرهای مرزی نظیر آبادان، ‌خرمشهر،‌ شادگان،‌ ماهشهر، بستان و همچنین بخشی از اهواز را داشتیم.

وی تصریح کرد:‌ در حال حاضر به علت ورود این توده و وقوع پدیده گرد و غبار دید افقی در آبادان و خرمشهر به 400 متر کاهش یافته است. اکنون دید افقی در اهواز 5 کیلومتر و در بستان 4 کیلومتر است ولی تا یک ساعت دیگر این توده به اهواز نیز می‌رسد و پیش بینی می‌شود دید افقی را در اهواز به 2 کیلومتر برساند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: تا اواخر امشب شاهد تداوم پدیده گرد و غبار در مناطق مرزی استان و همچنین بخشی از اهواز خواهیم بود اما این پدیده موقت و ناپایدار و گذرا است. همچنین به علت معلق ماندن این ذرات در هوا انتظار می‌رود که فردا نیز کیفیت هوا در این مناطق پایین باشد.

بهادری گفت: در شبانه‌روز گذشته اهواز و امیدیه با 42 درجه سانتی‌گراد و ایذه با 18 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خوزستان بودند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین 25 تا 42 درجه سانتی‌گراد در نوسان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین